اخبار داغ

سریال اعتمادسوزی تا کِی ادامه دارد؟

خلف وعده میراث فرهنگی سمنان در اعطای خودروی چندصدمیلیونی به گردشگران!

خلف وعده میراث فرهنگی سمنان در اعطای خودروی چندصدمیلیونی به گردشگران!
معاون اداره‌کل میراث استان در شهریورماه سال 97، نوید داد که قرعه‌کشی خودروی شاسی بلند در ساعت 20:20 دقیقه پنجم مهرماه در برنامه شب‌چراغِ شبکه استان سمنان انجام خواهد شد. اما این اتفاق نیفتاد و دو پرسش مهم بی‌پاسخ باقی ماند؛ مفاد تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث با شرکت کارمانیا چه بود؟ چرا قرعه‌کشی اعطای خودرو لغو شد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، تقریبا نیمه اسفندماه دو سال گذشته بود که محمد جهانشاهی، سرپرستِ کرمانیِ وقت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یکی از جلسات ستاد خدمات سفر استان سمنان اعلام کرد که مسافرانی که از 28 اسفند امسال تا 28 فروردین 1397 در فضاهای اقامتی رسمی استان سمنان اقامت داشته باشند، می‌توانند در قالب طرح «بگرد و ببین و بمان» در قرعه‌کشی یک خودروی شاسی‌بلند BYD S6 شرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

جهانشاهی گفته بود نتایج قرعه‌کشی به طور مستقیم از شبکه استانی یا یکی از شبکه‌های ملی پخش می‌شود! او تقریبا یک ماه پس از ایام نوروز، دو هفته مانده به پایان اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که مهلت شرکت در این قرعه‌کشی تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده است.

برای اعطای خودروی مذکور، تفاهم‌نامه‌ای مابین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت خودروسازی کارمانیا واقع در کرمان، منعقد شد. قرار بود این خودروی چندصدمیلیونی، در «مراسمی باشکوه» به برنده خوش‌شانس اهدا شود.

رحمان فرمانی، معاون اداره‌کل میراث استان در شهریورماه سال 97، نوید داد که قرعه‌کشی خودروی مذکور در ساعت بیست و بیست دقیقه روز پنج‌‌شنبه پنجم مهرماه در برنامه شب‌چراغِ شبکه استان سمنان انجام خواهد شد. اما این اتفاق نیفتاد و دو پرسش مهم بی‌پاسخ باقی ماند؛ مفاد تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث با شرکت کارمانیا چه بود؟ چرا قرعه‌کشی اعطای خودرو لغو شد؟

مرآت برای پیگیری این موضوع ابتدا با مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ارتباط برقرار کرد که پاسخ روشنی از ایشان دریافت نشد.

خانم همتی معاون ایشان نیز اعلام کردند که این مسأله مربوط به دوره گذشته بوده است؛ قولی داده شده اما هیچ خودرویی به اداره نیامده است؛ تا میانه راه آمده اما برگشت خورده است؛ از طرفی جایزه به فردی هم که به عنوان برنده انتخاب شده بود، تعلق نمی‌گرفت. آقای یک جهانشاهی یک قولی داده بوده، الان هم جوری شده که قیمت خودرو بالا رفته است.»

 نکته قابل توجه این است مطابق قانون و اخلاق، تعهداتی که در یک دوره مدیریتی در قبال مردم ایجاد می‌شود، باید در ادوار بعدی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

مرآت با محمد جهانشاهی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان سمنان و معاون فرهنگی کنونی شهردار کرمان نیز ارتباط برقرار کرد که وی پاسخگوی چند پرسش مرآت بود. متن این پرسش و پاسخ را از نظر می‌گذرانید:

مرآت: چرا در حالی که اداره‌کل میراث با تبلیغات پرحجم، وعده اعطای خودروی شاسی‌بلند به گردشگران داده بود؛ این خودرو در نهایت اهدا نشد؟

این مسأله تا شرُف اتفاق افتادن جلو رفت؛ منتها متأسفانه با مشکلات اقتصادی همزمان شد و کارخانه نیز دچار مشکل شد. این شرکت با گرفتاری‌های کارگری و تعطیلی بخشی از کارخانه و... مواجه شد و دیگر امکان این که مشارکت کند، نداشت.

مرآت: مفاد تفاهم‌نامه شما با کارمانیا شامل چه مواردی بود؟

ما می‌خواستیم تعامل ادامه‌داری با این شرکت داشته باشیم. متأسفانه همه‌چیز به هم ریخت.

مرآت: شما چه امتیازاتی برای شرکت کارمانیا درنظر گرفته بودید؟

 ما می‌خواستیم مشترکا برنامه‌های تبلیغاتی داشته باشیم.

مرآت: اداره‌کل میراث برای تبلیغ خودرو و طرح مذکور حدودا چقدر هزینه کرد؟

پروژه باید تا سال بعدش ادامه پیدا می‌کرد. ما باید تبلیغات را ادامه می‌دادیم که این کار را انجام ندادیم.

مرآت: حدودا چقدر هزینه کردید؟

برآوردی نداریم. فقط در همان بازه عید نوروز، یک‌سری تبلیغات انجام دادیم.

مرآت: شرکت کارمانیا در کرمان چگونه به عنوان شرکت طرف‌حساب شما انتخاب شد؟ چرا مثلا با خودروسازی فردا در سمنان تعامل نکردید؟

این خودروسازی الان هم هست؟

مرآت: بله!

قبلا هم بود؟

مرآت: بله!

ما از کارمانیا خواهش کردیم به ما کمک کنند و آن‌ها هم پذیرفتند. در آن زمان اکثر شرکت‌ها درگیر مسائل اقتصادی بودند و تمایلی به همکاری نداشتند. ما حتی با برخی از کارخانه‌ها مثل سایپا هم صحبت کردیم.

ماشینی که انتخاب شد، یک مرحله هم تا سمنان آمد. قرار بود در صداوسیما قرعه‌کشی کنیم. به خاطر عدم تعهد صداوسیما، ما مجبور شدیم از مردم عذرخواهی کنیم و قرعه‌کشی هم انجام نشد.

مرآت: تقصیر صداوسیما را دقیق تشریح می‌کنید؟

یکی از تعهدات ما این بود که قرعه‌کشی در پخش مستقیم انجام شود.

مرآت: صداوسیما مخالفت کرد؟

گفتند نمی‌توانیم خودرو را به برنامه بیاوریم. این ماجرا به ایام تغییر مدیرکل نزدیک بود. ما رایزنی می‌کردیم و می‌گفتند مدیرکل جدید دارد می‌آید.

مرآت: ماجرای عدم تحویل خودرو را به اطلاع مردم رساندید؟

یک‌سری کارها از طرف ما انجام نشد؛ کار هم عقب می‌افتاد تا این که به قصه تحریم‌ها و... رسیدیم. ما در یک مرحله قرعه‌کشی خودرو را انجام دادیم؛ در رالی از کویر تا کوهستان. آن‌جا متوجه شدیم کسانی که برای قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند، بعضا مالک واحدهای اقامتی بودند! حتی حراست ما تحقیق کرد و فهمید یک مورد که برنده هم شد، خودش مالک بوده است!

مرآت: این ناشی از ضعف نظارت اداره‌کل میراث نیست؟

 ما چند روز مانده به عید توانستیم موافقت این کار را بگیریم. پیش‌بینی ما این بود که 12 هزار نفر در این طرح شرکت کنند. پس از آن مدیران واحدهای اقامتی را توجیه کردیم. مشکلاتی هم وجود داشت. ثبت‌نام‌کنندگان یک‌دست نبودند. برخی با صرف یک غذا هم ثبت‌نام کرده بودند! این شد که کار به تأخیر افتاد. واقعا هم کسی مقصر نبود. طرح عجله‌ای انجام شد و در مکانیسم ثبت‌نام اشکال وجود داشت.

پی‌نوشت: بار دیگر تکرار می‌کنیم، تعهدات یک دوره، باید برای ادوار بعدی نیز به رسمیت شناخته شود. نباید به واسطه وعده‌های واهی به گردشگری استان لطمه زد؛ استانِ پرجاذبه ما نیازمند مسئولانی صادق است که دغدغه‌مندانه، اقناع افکار عمومی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ح

,

جهانشاهی گفته بود نتایج قرعه‌کشی به طور مستقیم از شبکه استانی یا یکی از شبکه‌های ملی پخش می‌شود! او تقریبا یک ماه پس از ایام نوروز، دو هفته مانده به پایان اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که مهلت شرکت در این قرعه‌کشی تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده است.

برای اعطای خودروی مذکور، تفاهم‌نامه‌ای مابین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت خودروسازی کارمانیا واقع در کرمان، منعقد شد. قرار بود این خودروی چندصدمیلیونی، در «مراسمی باشکوه» به برنده خوش‌شانس اهدا شود.

رحمان فرمانی، معاون اداره‌کل میراث استان در شهریورماه سال 97، نوید داد که قرعه‌کشی خودروی مذکور در ساعت بیست و بیست دقیقه روز پنج‌‌شنبه پنجم مهرماه در برنامه شب‌چراغِ شبکه استان سمنان انجام خواهد شد. اما این اتفاق نیفتاد و دو پرسش مهم بی‌پاسخ باقی ماند؛ مفاد تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث با شرکت کارمانیا چه بود؟ چرا قرعه‌کشی اعطای خودرو لغو شد؟

مرآت برای پیگیری این موضوع ابتدا با مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ارتباط برقرار کرد که پاسخ روشنی از ایشان دریافت نشد.

خانم همتی معاون ایشان نیز اعلام کردند که این مسأله مربوط به دوره گذشته بوده است؛ قولی داده شده اما هیچ خودرویی به اداره نیامده است؛ تا میانه راه آمده اما برگشت خورده است؛ از طرفی جایزه به فردی هم که به عنوان برنده انتخاب شده بود، تعلق نمی‌گرفت. آقای یک جهانشاهی یک قولی داده بوده، الان هم جوری شده که قیمت خودرو بالا رفته است.»

 نکته قابل توجه این است مطابق قانون و اخلاق، تعهداتی که در یک دوره مدیریتی در قبال مردم ایجاد می‌شود، باید در ادوار بعدی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

مرآت با محمد جهانشاهی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان سمنان و معاون فرهنگی کنونی شهردار کرمان نیز ارتباط برقرار کرد که وی پاسخگوی چند پرسش مرآت بود. متن این پرسش و پاسخ را از نظر می‌گذرانید:

مرآت: چرا در حالی که اداره‌کل میراث با تبلیغات پرحجم، وعده اعطای خودروی شاسی‌بلند به گردشگران داده بود؛ این خودرو در نهایت اهدا نشد؟

این مسأله تا شرُف اتفاق افتادن جلو رفت؛ منتها متأسفانه با مشکلات اقتصادی همزمان شد و کارخانه نیز دچار مشکل شد. این شرکت با گرفتاری‌های کارگری و تعطیلی بخشی از کارخانه و... مواجه شد و دیگر امکان این که مشارکت کند، نداشت.

مرآت: مفاد تفاهم‌نامه شما با کارمانیا شامل چه مواردی بود؟

ما می‌خواستیم تعامل ادامه‌داری با این شرکت داشته باشیم. متأسفانه همه‌چیز به هم ریخت.

مرآت: شما چه امتیازاتی برای شرکت کارمانیا درنظر گرفته بودید؟

 ما می‌خواستیم مشترکا برنامه‌های تبلیغاتی داشته باشیم.

مرآت: اداره‌کل میراث برای تبلیغ خودرو و طرح مذکور حدودا چقدر هزینه کرد؟

پروژه باید تا سال بعدش ادامه پیدا می‌کرد. ما باید تبلیغات را ادامه می‌دادیم که این کار را انجام ندادیم.

مرآت: حدودا چقدر هزینه کردید؟

برآوردی نداریم. فقط در همان بازه عید نوروز، یک‌سری تبلیغات انجام دادیم.

مرآت: شرکت کارمانیا در کرمان چگونه به عنوان شرکت طرف‌حساب شما انتخاب شد؟ چرا مثلا با خودروسازی فردا در سمنان تعامل نکردید؟

این خودروسازی الان هم هست؟

مرآت: بله!

قبلا هم بود؟

مرآت: بله!

ما از کارمانیا خواهش کردیم به ما کمک کنند و آن‌ها هم پذیرفتند. در آن زمان اکثر شرکت‌ها درگیر مسائل اقتصادی بودند و تمایلی به همکاری نداشتند. ما حتی با برخی از کارخانه‌ها مثل سایپا هم صحبت کردیم.

ماشینی که انتخاب شد، یک مرحله هم تا سمنان آمد. قرار بود در صداوسیما قرعه‌کشی کنیم. به خاطر عدم تعهد صداوسیما، ما مجبور شدیم از مردم عذرخواهی کنیم و قرعه‌کشی هم انجام نشد.

مرآت: تقصیر صداوسیما را دقیق تشریح می‌کنید؟

یکی از تعهدات ما این بود که قرعه‌کشی در پخش مستقیم انجام شود.

مرآت: صداوسیما مخالفت کرد؟

گفتند نمی‌توانیم خودرو را به برنامه بیاوریم. این ماجرا به ایام تغییر مدیرکل نزدیک بود. ما رایزنی می‌کردیم و می‌گفتند مدیرکل جدید دارد می‌آید.

مرآت: ماجرای عدم تحویل خودرو را به اطلاع مردم رساندید؟

یک‌سری کارها از طرف ما انجام نشد؛ کار هم عقب می‌افتاد تا این که به قصه تحریم‌ها و... رسیدیم. ما در یک مرحله قرعه‌کشی خودرو را انجام دادیم؛ در رالی از کویر تا کوهستان. آن‌جا متوجه شدیم کسانی که برای قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند، بعضا مالک واحدهای اقامتی بودند! حتی حراست ما تحقیق کرد و فهمید یک مورد که برنده هم شد، خودش مالک بوده است!

مرآت: این ناشی از ضعف نظارت اداره‌کل میراث نیست؟

 ما چند روز مانده به عید توانستیم موافقت این کار را بگیریم. پیش‌بینی ما این بود که 12 هزار نفر در این طرح شرکت کنند. پس از آن مدیران واحدهای اقامتی را توجیه کردیم. مشکلاتی هم وجود داشت. ثبت‌نام‌کنندگان یک‌دست نبودند. برخی با صرف یک غذا هم ثبت‌نام کرده بودند! این شد که کار به تأخیر افتاد. واقعا هم کسی مقصر نبود. طرح عجله‌ای انجام شد و در مکانیسم ثبت‌نام اشکال وجود داشت.

پی‌نوشت: بار دیگر تکرار می‌کنیم، تعهدات یک دوره، باید برای ادوار بعدی نیز به رسمیت شناخته شود. نباید به واسطه وعده‌های واهی به گردشگری استان لطمه زد؛ استانِ پرجاذبه ما نیازمند مسئولانی صادق است که دغدغه‌مندانه، اقناع افکار عمومی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ح

,

جهانشاهی گفته بود نتایج قرعه‌کشی به طور مستقیم از شبکه استانی یا یکی از شبکه‌های ملی پخش می‌شود! او تقریبا یک ماه پس از ایام نوروز، دو هفته مانده به پایان اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که مهلت شرکت در این قرعه‌کشی تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده است.

برای اعطای خودروی مذکور، تفاهم‌نامه‌ای مابین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت خودروسازی کارمانیا واقع در کرمان، منعقد شد. قرار بود این خودروی چندصدمیلیونی، در «مراسمی باشکوه» به برنده خوش‌شانس اهدا شود.

رحمان فرمانی، معاون اداره‌کل میراث استان در شهریورماه سال 97، نوید داد که قرعه‌کشی خودروی مذکور در ساعت بیست و بیست دقیقه روز پنج‌‌شنبه پنجم مهرماه در برنامه شب‌چراغِ شبکه استان سمنان انجام خواهد شد. اما این اتفاق نیفتاد و دو پرسش مهم بی‌پاسخ باقی ماند؛ مفاد تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث با شرکت کارمانیا چه بود؟ چرا قرعه‌کشی اعطای خودرو لغو شد؟

مرآت برای پیگیری این موضوع ابتدا با مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ارتباط برقرار کرد که پاسخ روشنی از ایشان دریافت نشد.

خانم همتی معاون ایشان نیز اعلام کردند که این مسأله مربوط به دوره گذشته بوده است؛ قولی داده شده اما هیچ خودرویی به اداره نیامده است؛ تا میانه راه آمده اما برگشت خورده است؛ از طرفی جایزه به فردی هم که به عنوان برنده انتخاب شده بود، تعلق نمی‌گرفت. آقای یک جهانشاهی یک قولی داده بوده، الان هم جوری شده که قیمت خودرو بالا رفته است.»

 نکته قابل توجه این است مطابق قانون و اخلاق، تعهداتی که در یک دوره مدیریتی در قبال مردم ایجاد می‌شود، باید در ادوار بعدی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

مرآت با محمد جهانشاهی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان سمنان و معاون فرهنگی کنونی شهردار کرمان نیز ارتباط برقرار کرد که وی پاسخگوی چند پرسش مرآت بود. متن این پرسش و پاسخ را از نظر می‌گذرانید:

مرآت: چرا در حالی که اداره‌کل میراث با تبلیغات پرحجم، وعده اعطای خودروی شاسی‌بلند به گردشگران داده بود؛ این خودرو در نهایت اهدا نشد؟

این مسأله تا شرُف اتفاق افتادن جلو رفت؛ منتها متأسفانه با مشکلات اقتصادی همزمان شد و کارخانه نیز دچار مشکل شد. این شرکت با گرفتاری‌های کارگری و تعطیلی بخشی از کارخانه و... مواجه شد و دیگر امکان این که مشارکت کند، نداشت.

مرآت: مفاد تفاهم‌نامه شما با کارمانیا شامل چه مواردی بود؟

ما می‌خواستیم تعامل ادامه‌داری با این شرکت داشته باشیم. متأسفانه همه‌چیز به هم ریخت.

مرآت: شما چه امتیازاتی برای شرکت کارمانیا درنظر گرفته بودید؟

 ما می‌خواستیم مشترکا برنامه‌های تبلیغاتی داشته باشیم.

مرآت: اداره‌کل میراث برای تبلیغ خودرو و طرح مذکور حدودا چقدر هزینه کرد؟

پروژه باید تا سال بعدش ادامه پیدا می‌کرد. ما باید تبلیغات را ادامه می‌دادیم که این کار را انجام ندادیم.

مرآت: حدودا چقدر هزینه کردید؟

برآوردی نداریم. فقط در همان بازه عید نوروز، یک‌سری تبلیغات انجام دادیم.

مرآت: شرکت کارمانیا در کرمان چگونه به عنوان شرکت طرف‌حساب شما انتخاب شد؟ چرا مثلا با خودروسازی فردا در سمنان تعامل نکردید؟

این خودروسازی الان هم هست؟

مرآت: بله!

قبلا هم بود؟

مرآت: بله!

ما از کارمانیا خواهش کردیم به ما کمک کنند و آن‌ها هم پذیرفتند. در آن زمان اکثر شرکت‌ها درگیر مسائل اقتصادی بودند و تمایلی به همکاری نداشتند. ما حتی با برخی از کارخانه‌ها مثل سایپا هم صحبت کردیم.

ماشینی که انتخاب شد، یک مرحله هم تا سمنان آمد. قرار بود در صداوسیما قرعه‌کشی کنیم. به خاطر عدم تعهد صداوسیما، ما مجبور شدیم از مردم عذرخواهی کنیم و قرعه‌کشی هم انجام نشد.

مرآت: تقصیر صداوسیما را دقیق تشریح می‌کنید؟

یکی از تعهدات ما این بود که قرعه‌کشی در پخش مستقیم انجام شود.

مرآت: صداوسیما مخالفت کرد؟

گفتند نمی‌توانیم خودرو را به برنامه بیاوریم. این ماجرا به ایام تغییر مدیرکل نزدیک بود. ما رایزنی می‌کردیم و می‌گفتند مدیرکل جدید دارد می‌آید.

مرآت: ماجرای عدم تحویل خودرو را به اطلاع مردم رساندید؟

یک‌سری کارها از طرف ما انجام نشد؛ کار هم عقب می‌افتاد تا این که به قصه تحریم‌ها و... رسیدیم. ما در یک مرحله قرعه‌کشی خودرو را انجام دادیم؛ در رالی از کویر تا کوهستان. آن‌جا متوجه شدیم کسانی که برای قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند، بعضا مالک واحدهای اقامتی بودند! حتی حراست ما تحقیق کرد و فهمید یک مورد که برنده هم شد، خودش مالک بوده است!

مرآت: این ناشی از ضعف نظارت اداره‌کل میراث نیست؟

 ما چند روز مانده به عید توانستیم موافقت این کار را بگیریم. پیش‌بینی ما این بود که 12 هزار نفر در این طرح شرکت کنند. پس از آن مدیران واحدهای اقامتی را توجیه کردیم. مشکلاتی هم وجود داشت. ثبت‌نام‌کنندگان یک‌دست نبودند. برخی با صرف یک غذا هم ثبت‌نام کرده بودند! این شد که کار به تأخیر افتاد. واقعا هم کسی مقصر نبود. طرح عجله‌ای انجام شد و در مکانیسم ثبت‌نام اشکال وجود داشت.

پی‌نوشت: بار دیگر تکرار می‌کنیم، تعهدات یک دوره، باید برای ادوار بعدی نیز به رسمیت شناخته شود. نباید به واسطه وعده‌های واهی به گردشگری استان لطمه زد؛ استانِ پرجاذبه ما نیازمند مسئولانی صادق است که دغدغه‌مندانه، اقناع افکار عمومی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ح

,

جهانشاهی گفته بود نتایج قرعه‌کشی به طور مستقیم از شبکه استانی یا یکی از شبکه‌های ملی پخش می‌شود! او تقریبا یک ماه پس از ایام نوروز، دو هفته مانده به پایان اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که مهلت شرکت در این قرعه‌کشی تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده است.

,

برای اعطای خودروی مذکور، تفاهم‌نامه‌ای مابین اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت خودروسازی کارمانیا واقع در کرمان، منعقد شد. قرار بود این خودروی چندصدمیلیونی، در «مراسمی باشکوه» به برنده خوش‌شانس اهدا شود.

,

رحمان فرمانی، معاون اداره‌کل میراث استان در شهریورماه سال 97، نوید داد که قرعه‌کشی خودروی مذکور در ساعت بیست و بیست دقیقه روز پنج‌‌شنبه پنجم مهرماه در برنامه شب‌چراغِ شبکه استان سمنان انجام خواهد شد. اما این اتفاق نیفتاد و دو پرسش مهم بی‌پاسخ باقی ماند؛ مفاد تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث با شرکت کارمانیا چه بود؟ چرا قرعه‌کشی اعطای خودرو لغو شد؟

,

مرآت برای پیگیری این موضوع ابتدا با مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ارتباط برقرار کرد که پاسخ روشنی از ایشان دریافت نشد.

,

خانم همتی معاون ایشان نیز اعلام کردند که این مسأله مربوط به دوره گذشته بوده است؛ قولی داده شده اما هیچ خودرویی به اداره نیامده است؛ تا میانه راه آمده اما برگشت خورده است؛ از طرفی جایزه به فردی هم که به عنوان برنده انتخاب شده بود، تعلق نمی‌گرفت. آقای یک جهانشاهی یک قولی داده بوده، الان هم جوری شده که قیمت خودرو بالا رفته است.»

,

 نکته قابل توجه این است مطابق قانون و اخلاق، تعهداتی که در یک دوره مدیریتی در قبال مردم ایجاد می‌شود، باید در ادوار بعدی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

,

مرآت با محمد جهانشاهی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان سمنان و معاون فرهنگی کنونی شهردار کرمان نیز ارتباط برقرار کرد که وی پاسخگوی چند پرسش مرآت بود. متن این پرسش و پاسخ را از نظر می‌گذرانید:

,

مرآت: چرا در حالی که اداره‌کل میراث با تبلیغات پرحجم، وعده اعطای خودروی شاسی‌بلند به گردشگران داده بود؛ این خودرو در نهایت اهدا نشد؟

, مرآت: چرا در حالی که اداره‌کل میراث با تبلیغات پرحجم، وعده اعطای خودروی شاسی‌بلند به گردشگران داده بود؛ این خودرو در نهایت اهدا نشد؟,

این مسأله تا شرُف اتفاق افتادن جلو رفت؛ منتها متأسفانه با مشکلات اقتصادی همزمان شد و کارخانه نیز دچار مشکل شد. این شرکت با گرفتاری‌های کارگری و تعطیلی بخشی از کارخانه و... مواجه شد و دیگر امکان این که مشارکت کند، نداشت.

,

مرآت: مفاد تفاهم‌نامه شما با کارمانیا شامل چه مواردی بود؟

, مرآت: مفاد تفاهم‌نامه شما با کارمانیا شامل چه مواردی بود؟,

ما می‌خواستیم تعامل ادامه‌داری با این شرکت داشته باشیم. متأسفانه همه‌چیز به هم ریخت.

,

مرآت: شما چه امتیازاتی برای شرکت کارمانیا درنظر گرفته بودید؟

, مرآت: شما چه امتیازاتی برای شرکت کارمانیا درنظر گرفته بودید؟,

 ما می‌خواستیم مشترکا برنامه‌های تبلیغاتی داشته باشیم.

,

مرآت: اداره‌کل میراث برای تبلیغ خودرو و طرح مذکور حدودا چقدر هزینه کرد؟

, مرآت: اداره‌کل میراث برای تبلیغ خودرو و طرح مذکور حدودا چقدر هزینه کرد؟,

پروژه باید تا سال بعدش ادامه پیدا می‌کرد. ما باید تبلیغات را ادامه می‌دادیم که این کار را انجام ندادیم.

,

مرآت: حدودا چقدر هزینه کردید؟

, مرآت: حدودا چقدر هزینه کردید؟,

برآوردی نداریم. فقط در همان بازه عید نوروز، یک‌سری تبلیغات انجام دادیم.

,

مرآت: شرکت کارمانیا در کرمان چگونه به عنوان شرکت طرف‌حساب شما انتخاب شد؟ چرا مثلا با خودروسازی فردا در سمنان تعامل نکردید؟

, مرآت: شرکت کارمانیا در کرمان چگونه به عنوان شرکت طرف‌حساب شما انتخاب شد؟ چرا مثلا با خودروسازی فردا در سمنان تعامل نکردید؟,

این خودروسازی الان هم هست؟

,

مرآت: بله!

, مرآت: بله!,

قبلا هم بود؟

,

مرآت: بله!

, مرآت: بله!,

ما از کارمانیا خواهش کردیم به ما کمک کنند و آن‌ها هم پذیرفتند. در آن زمان اکثر شرکت‌ها درگیر مسائل اقتصادی بودند و تمایلی به همکاری نداشتند. ما حتی با برخی از کارخانه‌ها مثل سایپا هم صحبت کردیم.

,

ماشینی که انتخاب شد، یک مرحله هم تا سمنان آمد. قرار بود در صداوسیما قرعه‌کشی کنیم. به خاطر عدم تعهد صداوسیما، ما مجبور شدیم از مردم عذرخواهی کنیم و قرعه‌کشی هم انجام نشد.

,

مرآت: تقصیر صداوسیما را دقیق تشریح می‌کنید؟

, مرآت: تقصیر صداوسیما را دقیق تشریح می‌کنید؟,

یکی از تعهدات ما این بود که قرعه‌کشی در پخش مستقیم انجام شود.

,

مرآت: صداوسیما مخالفت کرد؟

, مرآت: صداوسیما مخالفت کرد؟,

گفتند نمی‌توانیم خودرو را به برنامه بیاوریم. این ماجرا به ایام تغییر مدیرکل نزدیک بود. ما رایزنی می‌کردیم و می‌گفتند مدیرکل جدید دارد می‌آید.

,

مرآت: ماجرای عدم تحویل خودرو را به اطلاع مردم رساندید؟

, مرآت: ماجرای عدم تحویل خودرو را به اطلاع مردم رساندید؟,

یک‌سری کارها از طرف ما انجام نشد؛ کار هم عقب می‌افتاد تا این که به قصه تحریم‌ها و... رسیدیم. ما در یک مرحله قرعه‌کشی خودرو را انجام دادیم؛ در رالی از کویر تا کوهستان. آن‌جا متوجه شدیم کسانی که برای قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند، بعضا مالک واحدهای اقامتی بودند! حتی حراست ما تحقیق کرد و فهمید یک مورد که برنده هم شد، خودش مالک بوده است!

,

مرآت: این ناشی از ضعف نظارت اداره‌کل میراث نیست؟

, مرآت: این ناشی از ضعف نظارت اداره‌کل میراث نیست؟,

 ما چند روز مانده به عید توانستیم موافقت این کار را بگیریم. پیش‌بینی ما این بود که 12 هزار نفر در این طرح شرکت کنند. پس از آن مدیران واحدهای اقامتی را توجیه کردیم. مشکلاتی هم وجود داشت. ثبت‌نام‌کنندگان یک‌دست نبودند. برخی با صرف یک غذا هم ثبت‌نام کرده بودند! این شد که کار به تأخیر افتاد. واقعا هم کسی مقصر نبود. طرح عجله‌ای انجام شد و در مکانیسم ثبت‌نام اشکال وجود داشت.

,

پی‌نوشت: بار دیگر تکرار می‌کنیم، تعهدات یک دوره، باید برای ادوار بعدی نیز به رسمیت شناخته شود. نباید به واسطه وعده‌های واهی به گردشگری استان لطمه زد؛ استانِ پرجاذبه ما نیازمند مسئولانی صادق است که دغدغه‌مندانه، اقناع افکار عمومی را در دستور کار خود قرار دهند.

, پی‌نوشت: ,

انتهای پیام/ح

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه