اخبار داغ

مسئول ستاد اکران فیلم پرواز ممنوع در مشهد:

«منطقه پرواز ممنوع» رکورد مخاطب و فروش را شکست

«منطقه پرواز ممنوع» رکورد مخاطب و فروش را شکست
مسئول ستاد اکران فیلم پرواز ممنوع در مشهد گفت: فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در شهر مشهد از لحاظ مخاطب، در موضوع نوجوان رکورد مخاطب و فروش مالی را شکسته است و در صدر فروش سینماهای کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در کنار ژانرهای گوناگون و مخاطبین متنوع سینما در دنیا، یکی از مخاطبین نادیده انگاشته در سینمای ایران، نوجوان است و این مخاطب از جدی ترین مخاطبینی است که در سینمای جهان مورد نظر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در حالیکه مدتی است شاهد کاهش فیلم های متناسب با نوجوان هستیم، فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» تا امروز در شهرهای دارای سینما و فاقد سینما و از طریق سینما سیار فروش قابل توجهی داشته است.

,

شهرهای بدون سینما یکی از اهداف فروش فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد و بازی هادی حجازی فر بود که از همان ابتدا و قبل از زمان اکران در سینماهای سراسر کشور، امکان نمایش در آنها فراهم شد. اکران در شهرهای بدون سینما به توسط سینما سیار انجام شد به صورتی که تا امروز در این نقاط بیش از ۶۶ هزار نفر به تماشای فیلم منطقه پرواز ممنوع نشسته‌اند.

,

, ,

سید سجاد جلینی، مسئول ستاد اکران فیلم پرواز ممنوع در مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون هدف و نتایج اکران چنین آثاری برای مخاطب نوجوان اظهار کرد: در رابطه با موضوع فیلم باید گفت در سینما ژانرهای مختلف و مخاطب های مختلف وجود دارد.

, صبح توس, صبح توس,

نوجوانان ظرفیت های مهم کشور هستند

, نوجوانان ظرفیت های مهم کشور هستند,

وی با بیان اینکه مخاطب نوجوان و کودک جزو اقشار مغفول مانده سینمای ایران است افزود: برای برخی طیف ها و طبقات جامعه سالانه چندین فیلم ساخته شود اما فیلم در حوزه نوجوان بر اساس نیازها و خواسته های او کمتر ساخته شده و گاهی به نام نوجوان فقط فیلم ها ساخته می شود و مناسب آن سنین نیست.

,

مسئول ستاد اکران فیلم پرواز ممنوع در مشهد گفت: ذائقه متولدین دهه 80 امروز در موضوعات هویتی دارای اهمیت است و فیلم ها باید بر اساس نگاه هویتی این قشر تولید شود چراکه نوجوانان ظرفیت های مهم کشور هستند و باتوجه به اینکه تکنولوِژِی پیشرفت داشته لذا دهه هشتادی ظرفیت مناسبی برای پای کار آمدن دارند که نباید نادیده گرفته شود.

,

وی افزود: در فیلم پرواز ممنوع، نگاهی وجود دارد که تعدادی نوجوان دهه هشتادی تلاشی انجام می دهند و برای آن ممارست دارند تا به هدف برسند و می توان گفت دهه هشتادی در درک و فهم موضوع فیلم کاملا به درک موضوعات زمانه آگاه و دغدغه مند است.

,

, ,

روحیه مسئولیت پذیری، خودباوری و امید به آینده در فیلم پرواز ممنوع

, روحیه مسئولیت پذیری، خودباوری و امید به آینده در فیلم پرواز ممنوع,

جلینی تصریح کرد: روحیه مسئولیت پذیری، خودباوری و امید به آینده در این فیلم کاملا مشهود است که در سینما و ادبیات امروز کشور کمتر در نوجوانان به چشم می خورد.

,

وی با اشاره به اینکه فیلم قصد دارد نشان دهد که دهه هشتادی نسبت به دهه شصتی ها کمتر دغدغه ندارند افزود: ارتباط اعضای خانواده و اثربخشی اجتماعی خانواده بر اساس مدل عینی و باورپذیر است.

,

مسئول ستاد اکران فیلم پرواز ممنوع در مشهد خاطرنشان کرد: سه نوجوان در فیلم خودشان برای شرکت در مسابقات تلاش دارند هواپیمایی بسازند و پدر یکی از این نوجوانان به عنوان مربی پرورشی انسانی است که در موضوعات اجتماعی فعال و اثربخشی دارد و رزمنده مدافع حرم نیز است.

,

مسئولیت پذیری و خودباوری، حلقه مفقوده سینمای نوجوان

, مسئولیت پذیری و خودباوری، حلقه مفقوده سینمای نوجوان,

وی افزود: سینمای امروز ما نیازمند امیدآفرینی برای آینده و در گام دوم انقلاب، مسئولیت پذیری و خودباوری است که حلقه مفقوده سینمای جوان و نوجوان کشور نیز محسوب می شود.

,

جلینی ضمن اعلام این مطلب که حدود 300 هزار نفر فیلم را در سینما مشاهده کردند و با اشتیاق از ان صحبت کردند و انگیزه دارد گفت: آموزش و پرورش در ظرفیت پیشنهاد تولید ساخت فیلم می تواند پیشقدم و فعال باشد چراکه سینما رفتن دانش آموزان جزو برنامه های اصلی فرهنگی مدارس است و می توانند به سازندگان فیلم پیشنهاد دهند که دغدغه های آموزش و پرورش چنین مواردی است.

,

, ,

وی افزود: ظرفیت دیده شدن فیلم با کمک آموزش و پرورش افزایش خواهد داشت و می تواند به صورت جدی برای حل مسائل فرهنگی وارد میدان شود و البته آموزش و پرورش می تواند با رصدی که انجام می دهد اعلام کند کدام تولیدات سینمای کشور باید در اختیار قشر کودک و نوجوان قرار بگیرد و برای انها مفید است.

,

مسئول ستاد اکران فیلم پرواز ممنوع در مشهد بیان کرد: رصد فیلم ها و محتواها توسط آموزش و پرورش اهمیت دارد چراکه حمایت جدی و هدفمند در این عرصه با چنین اقداماتی صورت خواهد گرفت.

,

سینما، باید به سبد فرهنگی مردم اضافه شود

, سینما، باید به سبد فرهنگی مردم اضافه شود,

وی با بیان اینکه باید در دوره های زمانی مختلف سال برای اکران فیلم نوجوان برنامه ریزی شود که مخاطب بیشتر رجوع داشته باشد افزود: یکی از انواع حمایت این است که موضوع سینما رفتن را باید به سبد فرهنگی مردم اضافه کنیم.

,

جلینی گفت: مردم باید لذت استفاده از محصول فرهنگی و سینمایی را در نظر داشته باشد تا برای ان هزینه کند و البته هزینه های حضور در سینما باید واقعی و نزدیک به قشر عامه جامعه باشد.

,

وی افزود: در مشهد بلیت سینما برای خانواده چهارنفره رقم بالایی است و در مورد فیلم پرواز ممنوع با رایزنی انجام شده با سینماها، مجموعه های سینمایی تعدیل قیمت ها را پذیرفتند و لذا همکاری مجموعه های سینمایی درکاهش هزینه های اکران موجب رجوع مخاطبان شهری شد.

,

مسئول ستاد اکران فیلم پرواز ممنوع در مشهد اظهار کرد: فراتر از محتوا، قیمت بلیط سینما نیز انگیزه ای برای حضور شده است و تا امروز حدود 70 هزار نفر در مشهد فیلم را مشاهده کردند که همین موجب تبلیغات حضوری نیز می‌شود.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه مخاطب با خیال راحت برای مشاهده فیلم با خانواده حضور پیدا می کردند افزود: قیمت های بالای سینماها برای اقشاری خاصی است و عموم جامعه از ان بهره مند نمی شود و اگر قیمت برخی فیلم ها و حباب قیمت ها از بین برود عموم مردم می توانند در سینما حضور پیدا کنند.

,

رکورد مخاطب و فروش در پرواز ممنوع شکست

, رکورد مخاطب و فروش در پرواز ممنوع شکست,

جلینی تصریح کرد: همکاری سینماداران مشهد در موفقیت اکران فیلم پرواز ممنوع مؤثر بوده است و مخاطب در هر نقطه ای از شهر به فیلم دسترسی داشت.

,

وی افزود: فیلم پرواز ممنوع در شهر مشهد از لحاظ مخاطب، در موضوع نوجوان رکورد مخاطب و فروش مالی را شکسته است و در صدر فروش سینماهای کشور است.

,

مسئول ستاد اکران فیلم پرواز ممنوع در مشهد خاطرنشان کرد: باتوجه به موضوع اثرات چنین محتواهای فرهنگی در مخاطب، در این فیلم سعی شده که برای مخاطب پویا بودن و نقش داشتن در ادامه فیلم فضاسازی و برنامه ریزی شودِ انگیزه های مخاطب جهت دهی می شود و صرفا به عنوان مصرف کننده نباشد و در ادامه خود مخاطب تولید کننده اثر هنری متناسب با سن و فضای فکری خود باشد.

,

وی افزود: برای مخاطب‌های مختلف و در ژانرهای مختلف باید تولیدات هنری از جمله فیلم ساخته شود در این راستا آموزش و پرورش می تواند پیشنهاد دهنده و کمک کننده باشد تا ظرفیت های نوجوان برای حال و آینده شناخته شود.

,

نگاه فرهنگی و دغدغه مندانه باید بر نگاه تجاری در فیلم ها غالب باشد

, نگاه فرهنگی و دغدغه مندانه باید بر نگاه تجاری در فیلم ها غالب باشد,

جلینی گفت: نگاه فرهنگی و دغدغه مندانه باید بر نگاه تجاری در فیلم ها غالب باشد و مدیران فرهنگی با این نگاه می‌توانند در توسعه فیلم ها تسهیل‌گری داشته باشد چراکه نقش تعیین کننده ای در رشد مخاطب دارد.

,

وی با بیان اینکه مخاطب پسندی فیلم در عرصه اثرگذاری مشهود است افزود: سه نوجوان حاضر در فیلم نابازیگر بودند و با تمرین و ممارست به این مرحله رسیدند که خروجی ان استقبال مخاطب شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه