اخبار داغ

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه:

۴۰۹ نفر در کرمانشاه داوطلب نمایندگی مجلس شدند

۴۰۹ نفر در کرمانشاه داوطلب نمایندگی مجلس شدند
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: ۴۰۹ نفر در کرمانشاه داوطلب نمایندگی مجلس شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  محمدابراهیم الهی تبار عصر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین آمار ثبت نام داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ثبت نام ۴۰۹ نفر در استان کرمانشاه نهایی شده است که از این تعداد ۴۵ نفر زن و ۳۶۴ نفر مرد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی مرصاد,  ,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس نسبت به دوره قبل که ۲۹۵ نفر شرکت کردند شمار داوطبین با ۳۸ درصد افزایش روبرو بوده است.

,

وی با بیان اینکه بر اساس قانون حداقل سن شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال است،  بیان داشت: ترکیب سنی داوطلبین استان کرمانشاه ۸۰ نفر ۳۰ تا ۳۵ سال، ۷۷ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، ۷۷ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال، ۶۵ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال، ۶۵ نفر ۵۱ تا ۶۵ سال، ۳۸ نفر ۵۶ تا ۶۰ سال، ۷ نفر ۶۰ به بالا سال سن دارند و بیشترین فراوانی مربوط به سنین ۳۰ تا ۳۵ سال است.

,

الهی تبار همچنین به تحصیلات داوطلبان اشاره کرد و افزود: ۲۱ نفر تحصیلات کارشناسی، ۳۱۵ نفر کارشناسی ارشد، ۵۷ نفر دکتری، ۱۵ نفر تحصیلات حوزوی و یک نفر کاردانی دارند.

,

این مسئول همچنین به گروه های شغلی داوطلبان شرکت کننده در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۸ نفر فرهنگی، ۱۴ نفر پزشک، ۳۸ نفر استاد دانشگاه، ۴۵ نفر بازنشسته، ۱۲۰ نفر کارمند، ۲۳ نفر بیکار، ۵۳ نفر دارای شغل آزاد، ۴ نفر شغل روحانی، ۱۴ نفر وکیل و قاضی و ۷ نفر نماینده مجلس هستند و بیشترین فراوانی کارمندان و سپس مشاغل آزاد است.

,

وی خاطر نشان کرد: بیشترین داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه با ۲۰۸ نفر و کمترین نیز در حوزه کنگاور با ۲۹ نفر است.

,

الهی تبار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ثبت نام از کاندیداها از ۱۰ آذر شروع شد و ۱۶ آذر به پایان رسید، بیان داشت: از امروز نیز هیات اجرایی بحث تایید صلاحیت دادطلبان مجلس شورای اسلامی آغاز شد و تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت و بلافاصله در روز ۲۷ آذر نتیجه بررسی ها اعلام و رد صلاحیت ها در اختیار تایید نظارت حوزه شهرستان قرار خواهد گرفت. 

,

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: بر این اساس داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند به مدت ۴ روز از تاریخ ۲۸ آذر تا اول دی ماه فرصت دارند به هیات نظارت مراجعه و اعتراض خود را اعلام کنند.

,

وی در خصوص تغییر حوزه انتخابی داوطلبان گفت:  پس از تایید صلاحیت تا ۱۵ روز قبل از روز اخذ رای داوطلبان مهلت دارند تغییر حوزه انتخابیه خود را انجام دهند.

,

الهی تبار خاطرنشان کرد: فعالیت های داوطلبان در حال رصد است و بدون شک در بررسی صلاحیت ها اثرگذار خواهد بود.
 
وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را خنثی کننده نقشه های محاسباتی دشمن دانست و گفت: میزان سرمایه اجتماعی برای مقابله با بحرانها و شیطنت هایی که استکبار در عرصه اجتماعی برای ما رقم زده است، بسیار مهم است.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه