اخبار داغ

رایزنی‌ها برای معرفی نامزد نخست وزیری در لبنان به تعویق افتاد

رایزنی‌ها برای معرفی نامزد نخست وزیری در لبنان به تعویق افتاد
رایزنی‌های نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری لبنان که قرار بود روز دوشنبه برای معرفی نامزد نخست وزیری انجام شود به مدت یک هفته و تا دوشنبه آینده بیست و پنجم آذر ماه به تعویق افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کانال های تلویزیونی «الجدید» و نیز «ام. تی. وی» لبنان یکشنبه شب به نقل از منابع مطلع در قصر ریاست جمهوری در بعبدا در شرق بیروت و نیز قصر نخست وزیری در غرب این شهر گزارش کردند به دلیل رخدادهای میدانی و سیاسی روز یکشنبه از جمله انصراف «سمیر الخطیب» از نامزدی پست نخست وزیری، میشل عون رییس جمهوری این کشور تصمیم گرفت زمان آغاز رایزنی‌ها را یک هفته به تاخیر بیندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر پایه این گزارش، تصمیم عون پس از گفت و گوی تلفنی وی با «نبیه بری» رییس مجلس ملی و «سعد حریری» رییس دولت موقت (دولت پیشبرد امور) و نیز درخواست رییسان فراکسیون‌های بزرگ مجلس لبنان اتخاذ شده است.

,

پس از انصراف الخطیب هنوز مشخص نیست چه کسی نامزد اصلی نخست وزیری لبنان است. به جز حریری اکنون نام «نواف سلام» مطرح است و تلویزیون الجدید به نقل از برخی منابع اعلام کرد که ۲ جنبش شیعی اَمَل و حزب الله و هم چنین حزب مسیحی الکتائب، وی را نامزد مناسب این پست می‌دانند.

,

«نواف سلام» از شخصیت‌های اهل سنت، حقوقدان و قاضی دیوان بین المللی دادگستری در لاهه است. وی پیش از این و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷  میلادی نماینده لبنان در سازمان ملل بود.

,

در این ارتباط «محمد رعد» رییس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در مجلس لبنان یکشنبه شب در مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) در بعلبک در شرق این کشور خواستار تسریع در تشکیل دولت شد.

,

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، وی گفت: نخستین گام برای رویارویی با بحران اقتصادی، تشکیل دولت فعال و مسوولیت شناس است که روش نو برای مبارزه با فساد و محاکمه فاسدان در پیش گیرد، پرونده‌های فساد را به سرانجام برساند و اموال به سرقت رفته را به صاحبان آنها بازگردانَد.

,

از سوی دیگر رهبران معترضان در شهر طرابلس در شمال لبنان از همه نهادها و موسسه‌های مالی و اقتصادی وابسته به بخش‌های دولتی و خصوصی دعوت کردند روز دوشنبه در اعتراض به فساد و سوء مدیریت حکومتی، اعتصاب و تجمع کنند.  

,

از ۲۵ مهر ماه تاکنون هزاران نفر از طبقه فقیر جامعه لبنان، جوانان و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی و دولتی در اعتراض به ساختار سیاسی، سوء مدیریت و فساد مقام‌ها، بیکاری، گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی (لیره) و کافی نبودن حقوق و مزایا، در شهرهای مختلف این کشور تجمع و تحصن کرده‌اند.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه