اخبار داغ

افزایش بی رویه قیمت لبنیات در بازار با گرانی بنزین

افزایش بی رویه قیمت لبنیات در بازار با گرانی بنزین
امروزه مصرف لبنیات در سبد خانواده جایگاه پروپا قرصی ندارد، حال تصور کنید با گرانی‌های روز افزون این اقلام، چه تاثیر منفی بر سرانه مصرف خواهد گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، در میان گروه‌های غذایی لبنیات نیز به نوبه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همچنین کلسیم در تشکیل استخوان و دندان و استحکام آن‌ها نقش ضروری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

اگر در طول روز یک لیوان شیر، یک لیوان ماست و یک ونیم قوطی کبریت پنیر مصرف شود در واقع ۳ واحد از گروه شیر و لبنیات صرف شده و یا اگر دو لیوان ماست و یک ونیم قوطی کبریت پنیر در طول روز مصرف شود، در این صورت ۳ واحد از گروه شیر و لبنیات مصرف شده است.

,

علی‌رغم اینکه اغلب ایرانی‌ها میانه چندانی با صبحانه ندارند، اما خیلی‌ها را می‌شناسم که روزشان با یک لیوان شیر و یک تکه کیک آغاز می‌کنند.

,

جای سؤال است که چرا با وجود افزایش قیمت بنزین در بازار برخی از اقلام افزایش چندین برابری قیمت را داشتند و همچنین هرروز شاهد افزایش قیمت بالاتری در رابطه با مواد موردنیاز زندگی روزمره هستیم؟ اقلامی که در ارتباط مستقیم با سلامت جامعه و خانواده‌ها هستند؟!

,

, ,

امروزه مصرف لبنیات در سبد خانواده جایگاه پروپا قرصی ندارد، حال تصور کنید با گرانی‌های روز افزون این اقلام، چه تاثیر منفی بر سرانه مصرف خواهد گذاشت!

پس از گرانی بنزین با گزارشاتی که در سطح بازار انجام دادیم قیمت میوه و اقلام مورد نیاز با درصدهای مختلفی تغییر قیمت داشتند اکنون برای بررسی قیمت لبنیات سری به بازار قزوین زدیم؛

,
,
,

ماست یک فرآورده لبنی تخمیری است و در هرم غذایی در گروه شیر و لبنیات جای دارد. ماست نیز مانند بقیه هم گروه‌های خود منبع بسیار خوب کلسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه B مانند ریبو فلاوین، اسید پانتوتنیک و روی است.

,

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما قیمت انواع ماست در بازار قزوین به شرح زیر است؛

,

* ماست محلی در وزن‌های متفاوت ۴ الی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان

,

* ماست شرکتی ۴ هزار و ۵۰۰ الی ۲۰ هزار تومان

,

* ماست موسیر محلی کیلویی ۹ الی ۱۰ هزار تومان

,

پنیر یک ماده غذایی بسیار غنی از پروتئین و کلسیم است و به همین دلیل ماده غذایی با ارزشی محسوب می‌شود و در عین حال یک ماده خیلی خوب برای تامین لبنیات مورد نیاز بدن است.

, , ,

پنیر مغذی و انرژی‌زا و از نظر طبیعت، «سرد و تر» است؛ پنیر دارای کلسیم، منیزیم، گوگرد و حاوی ویتامین هایی از جمله B۱ و B۱۲ می‌باشد. یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توان از این ماده پرارزش استفاده کرد، صبحانه است.

,

پنیر، هم غذایی سهل‌الهضم است و هم معمولا به علت این که پرچرب نیست مصرف آن با نان، ترکیب بسیار با ارزشی خواهد بود. حال نگاهی به قیمت انواع پنیر در بازار قزوین می‌اندازیم؛

,

* پنیر شرکتی ۲ هزار الی ۱۰ هزار تومان

,

* پنیر کوزه‌ای شرکتی بسته‌ای ۱۲ هزار تومان

,

* پنیر سفید کیلویی ۱۵ هزار و ۵۰۰ الی ۱۷ هزار تومان

,

* پنیر لاکتیکی کیلویی ۲۱ هزار تومان

,

* پنیر گلپایگان کیلویی ۳۵ الی ۳۶ هزار تومان

,

* پنیر بلغاری کیلویی ۳۱ الی ۳۵ هزار تومان

,

* پنیر کوزه‌ای کیلویی ۳۵ هزار تومان

,

* پنیر لیقوان کیلویی ۴۵ الی ۴۷ هزار تومان

,

, ,

, , ,

شیر یک غذای کامل و دارای ۱۸ ماده از ۲۲ ماده مهم، برای بدن انسان است که معمولا کارشناسان تغذیه و پزشکان مصرف آن را از دوران کودکی تا سالمندی الزامی می‌دانند تا سلامت جسم و ذهن تامین شود اما امروزه شاید بنا به شرایط اقتصادی دیگر این ماده مغذی سفید رنگ از سفره‌های بیشتر اقشار مردم رنگ باخته است.

,

نرخ انواع شیر و سایر فرآورده‌های آن در بازار قزوین به شرح زیر است؛

,

* شیر محلی کیلویی ۲ هزار و ۸۵۰ تومان

,

* شیر شرکتی ۲ الی ۸ هزارتومان

,

* سرشیر محلی کیلویی ۳۲ الی ۳۴ هزار تومان

,

* خامه شرکتی ۳ الی ۹ هزار تومان

,

* دوغ شرکتی ۲ هزار و ۸۰۰ الی ۷ هزار تومان

,

* دوغ ۹ الی ۱۰ هزار تومان

,

* کره شرکتی هزار و ۲۰۰ الی ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان

,

* کره چرخی ۴۵ هزار تومان

,

* کره مشکی ۵۵ هزار تومان

,

* کره محلی ۴۵ هزار تومان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه