اخبار داغ

با پیگیری معاونت مطبوعاتی؛

خبرنگاران زنجانی زیر چتر بیمه می‌روند؟

خبرنگاران زنجانی زیر چتر بیمه می‌روند؟
با پیگیری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است با تفاهم نامه ای که با صندوق هنر منعقد شده است، خبرنگاران بیمه شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا;به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرفه خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور شناخته شده است اما هنوز مشکلات این قشر حل نشده و مسئولان نتوانسته اند گره ای از کار خبرنگاران باز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در طی سال های گذشته همواره بیمه به عنوان یکی از مشکلات جامعه خبری استان زنجان بوده است و در نشست های تخصصی و غیر تخصصی این موضوع از سوی خبرنگاران بارها مطرح شده است.

,

رضا رحیم پور رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان که پیگیر بیمه خبرنگاران بود در نهایت به جلسه مشترک این انجمن با مدیرکل تامین اجتماعی بسنده کرد و پیگیری دیگری در این زمینه انجام نشد.

,

قصه غصه دار بیمه خبرنگاران زنجانی در نشست روز خبرنگار با استاندار زنجان نیز بار دیگر مطرح و در نهایت حقیقی درخواست کرد تا اسامی خبرنگاران آزاد استان که به جایی وابستگی ندارند در اختیار وی قرار گیرد.

,

* ۳۰درصد از بیمه خبرنگاران را پرداخت می کنم

, * ۳۰درصد از بیمه خبرنگاران را پرداخت می کنم,

وی گفت:"بنده حداقل ۳۰ درصد از بیمه خبرنگاران را برای یک سال تامین می ‌کنم و ارشاد نیز در این زمینه باید کمک کند و درخواست داریم که ارشاد نیز ۲۰ درصد بدهد تا به رقم بیمه کمک شود".

,

اما هیچ لیستی به استاندار زنجان برای اقدام برای بیمه خبرنگاران آزاد استان ارائه نشد و در نشست اخیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز باز هم پای بیمه به این نشست خبری باز شد و مدیرکل از مسئول بیمه خبرنگاران استان زنجان درخواست کرد تا توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کند.

,

بهمنی در این نشست خبرهای خوشی به اصحاب رسانه داد و گفت: خبرنگارانی که از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در سایت جامع رسانه های جامع ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کنند، معاونت مطبوعاتی این افراد را به صندوق اعتباری هنر معرفی می کند.

,

وی با بیان اینکه این نوع بیمه 18 درصدی است، ادامه داد: در این بیمه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،10 درصد،دو درصد سهم بلاعوض دولت و 8 درصد از سهم را نیز مطبوعاتی ها پرداخت می کنند.

,

*خبرنگاران با پرداخت180  هزار تومان بیمه می شوند

, *خبرنگاران با پرداخت180  هزار تومان بیمه می شوند,

این مسئول با بیان اینکه خبرنگاران با پرداخت180  هزار تومان بیمه می شوند، افزود: قرار است به زودی دستورالعمل اجرایی آن ارائه شود.

,

 بهمنی از ارائه هنر کارت به اعضای صندوق هنر خبرداد و گفت: اصحاب رسانه در قالب این کارت می توانند از تسهیلات 4 درصدی برخوردار شده و حتی سفرهای ارزان قیمت بروند.

,

وی در خصوص بیمه تکمیلی اصحاب رسانه نیز گفت: این بیمه هر سال از اول تیرماه سال جدید تا 31 خرداد ماه سال آینده اجرایی می شود.

,

بهمنی با اشاره به تسهیل گری در زمینه بیمه تکمیلی، از پرداخت مبالغ بیمه تا 48 ساعت خبرداد و گفت: برنامه های بسیاری از سوی صندوق هنر در حال پیگیری است.

,

در این نشست همچنین خبرنگاران زنجانی با بیان مشکلات بیمه ای خود از جمله عدم همکاری مدیران مسئولان برای رفع مشکلات بیمه ای اشاره کردند.

,

نبود دستورالعمل لازم برای بیمه خبرنگاران از دیگر مشکلاتی بود که در این نشست مطرح شد.

,

*نبود بانک جامع اطلاعاتی خبرنگاران

, *نبود بانک جامع اطلاعاتی خبرنگاران,

نبود بانک جامع اطلاعاتی از خبرنگاران زنجانی و عدم پاسخگویی برخی مسئولان مربوطه از دیگر مسائلی بود که از سوی خبرنگاران مطرح شد.

,

البته بر کسی پوشیده نیست که این قشر به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند اما با وجود همه فراز و فرودها و همه فریادهایی که زده اند،هنوز از حداقل حقوق خود که بیمه است، بهره مند نیستند.

,

خبرنگاران در این راه هر خطری را پذیرفته و انعکاس دهنده مشکلات مردم جامعه هستند اما باید فکری هم به مشکلات این قشر زحمتکش کرد.

,

خبرنگاران به دور از منافع و دغدغه‌ های معیشتی و اقتصادی به این هنر روی آورده اند و از گذشته تا به امروز مظلوم واقع شده اند.

,

نداشتن بیمه و مسکن و عدم ثبات شغلی از جمله مشکلات این قشر است که خبرنگاران زنجانی بارها و بارها به آن اشاره کرده اند.

,

به گزارش موج رسا،اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌ های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۹ خرداد امسال در  اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: طبق توافقنامه معاونت امور مطبوعاتی با سازمان تأمین اجتماعی، فعالان رسانه‌ ای که تحت پوشش هیچ بیمه ‌ای قرار ندارند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره ‌مند می‌ شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه