اخبار داغ

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد؛

احیای 4 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌های معطل شده در بنگاه‌های اقتصادی

احیای 4 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌های معطل شده در بنگاه‌های اقتصادی
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: حدود 4 هزار و 700 میلیارد تومان از سرمایه‌های معطل شده در شهرک‌های صنعتی در یک سال و نیم گذشته در کشور احیا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد مخبر عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر در جمع خبرنگاران به تنظیم طرح جامع ستاد اجرایی حضرت امام اشاره کرد و افزود: در این طرح بنگاه‌های اقتصادی تعطیل یا واحد‌های صنعتی نیمه فعال در بخش‌های متوسط ، کوچک و بزرگ احیاء می‌شوند.

وی تصریح کرد: حدود 20 هزار و 500 طرح با سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد تومان یک سال و نیم گذشته در کشور احیا شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه هم اکنون واحد‌های صنعتی زیادی از 3 هزار و 700 شهرک صنعتی در سطح کشور به دلیل کمبود منابع اعتباری و مواد اولیه تقریباً تعطیل یا نیمه تعطیل است، گفت: حدود 4 هزار و 700 میلیارد تومان از سرمایه‌های معطل شده در این مدت احیا شد.

این مسئول با بیان اینکه محصولات کارخانه نساجی مازندران روزگاری نه چندان دور به کشور‌های اروپایی صادر می‌شد، افزود: برای جلوگیری از واردات پارچه و کاهش وابستگی به روند سرمایه گذاری و تولید سرعت بخشیده ایم.

مخبر از مشارکت 17 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای احیا کارخانه نساجی مازندران خبر داد و گفت: میزان تولید پارچه هم اکنون در این کارخانه یک میلیون متر در ماه است که با نصب و راه اندازی دستگاه‌های ریسندگی ظرفیت تولید پارچه به یک و نیم میلیون متر در ماه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هم اکنون 350 نفر در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند، افزود: با اجرای این طرح ظرفیت اشتغال به دو برابر افزایش می‌یابد.
 
مدیر عامل شرکت نساجی مازندران نیز گفت: در این کارخانه صنعتی انواع و اقسام الیاف تولید می‌شود که با راه اندازی خط‌های جدید تولید امیدواریم کشور از واردات پارچه بی نیاز شود.

مسعود فرشباف افزود: هم اکنون در هر ماه یک میلیون متر انواع پارچه تولید می‌شود که با فعال شدن دستگاه‌های ریسندگی میزان تولید به حدود 3 میلیون متر در روز افزایش یابد.

وی به ماشین آلات این کارخانه که سال‌ها در انبار راکد باقی مانده بود اشاره کرد و گفت: تاکنون دو مرحله از چهار مرحله خط تولید کارخانه نساجی مازندران راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه