اخبار داغ

احتمال بازگشت دوباره ملخ‌ها به بوشهر

احتمال بازگشت دوباره ملخ‌ها به بوشهر
ملخ‌ها انگار دست بردار نیستند و شواهد نشان می‌دهد احتمال هجومشان به استان بوشهر وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملخ‌های صحرایی بهمن پارسال وارد استان بوشهر شدند و از همان زمان مبارزه با آن‌ها آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
همزمان با ورود ملخ‌ها ۵۰ گروه به صورت زمینی و هوایی با آن مبارزه کردند و نتیجه تلاش‌ها این شد که ملخ‌ها نتوانند آسیب زیادی به مزارع و منابع طبیعی استان وارد کنند.
,
 
,
پس از آن سازمان کشاورزی و خواربار ملل متحد فائو اعلام کرد موج جدید هجوم ملخ‌ها به استان بوشهر و دو استان جنوبی دهم تیر دیگر آغاز می‌شود.
,
 
,
بر اساس نقشه‌های فائو، هجوم ملخ‌ها نمی‌توانست در تابستان زیاد دوام بیاورد که همین اتفاق هم رخ داد و با توجه به مبارزه‌ای که صورت گرفته ملخ‌ها نتوانستند کاری کنند.
,
 
,
حالا دوباره خبر‌هایی از بازگشت ملخ‌ها به گوش می‌رسد و معاون حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفته است، احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به این استان وجود دارد.
,
 
,
خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: با فعال شدن کانون‌های محل زندگی ملخ‌های صحرایی در شبه جزیره عربستان، شبه قاره هند و پاکستان، احتمال هجوم ملخ‌ها به مزارع وجود دارد.
,
 
,
او افزود: پیش بینی می‌کنیم این هجوم در اواخر دی رخ دهد که بر همین اساس، به صورت لحظه‌ای اخبار پایگاه‌های جهانی را پایش می‌کنیم و اقدامات لازم در نظر گرفته شده است.
,
 
,
معاون حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به هجوم ملخ‌ها به استان سیستان و بلوچستان افزود: با فعال شدن کانون ملخ‌های صحرایی در کشور‌های هند و پاکستان، این آفت به مرز‌های کشور نزدیک می‌شود.
,
 
,
عمرانی با اشاره به برداشت گوجه فرنگی در استان، بیان کرد: جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و وسایل مبارزه با ملخ از جمله هواپیمای سم پاش در نظر گرفته شده است.
,
 
,
ملخ‌های صحرایی که هفت سانتیمتر طول دارند با وجود اندازه کوچکشان هر چه سر راهشان قابل خوردن باشد می‌بلعند و تا چند برابر وزنشان غذا می‌خورند.
,
 
,
ملخ‌های صحرایی از سبزینه گیاهان تغذیه می‌کنند و می‌توانند آسیب‌هایی جدی به مراتع و زمین‌های کشاورزی وارد کنند.
,
 
,
این گونه ملخ‌ها می‌توانند حدود ۵۰ کیلومتر در روز پرواز کنند.
,
 
,
کارشناسان پیش بینی می‌کنند ملخ‌ها سه تا پنج سال آینده مهمان استان بوشهر و کشور باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه