اخبار داغ

احضار سفرای 4 کشور از سوی عراق

احضار سفرای 4 کشور از سوی عراق
بغداد سفرای کانادا و کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس را در اعتراض به دخالت این کشور در امور داخلی عراق احضار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بغداد سفرای ۳ کشور اروپایی را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزارت خارجه عراق روز دوشنبه سفرای چهار کشور کانادا، فرانسه، آلمان و انگلیس را به دلیل «دخالت این کشور‌ها در امور داخلی عراق» احضار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش العراقیه، وزارت خارجه عراق گفت که ماموریت این سفرا در بغداد، باید تقویت روابط و ایجاد منافع مشترک بدون دخالت در امور داخلی عراق باشد.
,
 
,
بر اساس این گزارش، وزارتخانه یاد شده سفرای فرانسه، انگلیس، کانادا و کاردار آلمان در بغداد را احضار کرد و عبدالکریم هاشم معاون وزیر خارجه، با توجه به بیانیه و درخواست مشترک این سفارتخانه‌ها، با آن‌ها دیدار کرد.
,
 
,
طبق این بیانیه، هاشم به سفرای چهار کشور مذکور گفت: «عراق روابط دیپلماتیک خود با کشور‌های مختلف جهان را بر اساس اصل منافع مشترک و مقابله با خطرات و تهدیدات مشترک ارزیابی می‌کند و بر این اساس، داشتن روابط قوی خود با بسیاری از کشور‌های جهان را با توجه به عدم دخالت آن‌ها در امور داخلی و حفظ حاکمیت عراق تحسین می‌کند».
,
 
,
هاشم با اشاره به تحولات جاری بغداد و چند استان دیگر عراق گفت که «دولت عراق انجام تحقیقات شفاف خود درباره اقدامات خشونت‌آمیز در این کشور و مجازات خاطیان و مجرمان را آغاز کرده است».
,
 
,
سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان دیروز (یکشنبه) از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق و رئیس دولت پیشبرد امور خواستند که تحقیقات لازم برای مجازات مسئولان و عامل قتل معترضان را هر چه زودتر آغاز کند که مقامات عراقی آن نوعی دخالت در امور داخلی کشورشان عنوان کردند.
,
 
,
در بیانیه این سه کشور اروپایی، کشتار معترضان عراقی محکوم شده و خواستار بازخواست عاملان آن شدند. در این بیانیه همچنین از نخست وزیر مستعفی عراق خواسته شده تا امنیت تظاهرات‌کنندگان عراقی را تضمین کند.
,
 
,
هر چند دولت به ریاست عادل عبدالمهدی نُهم آذرماه استعفا کرد، اما تظاهرات و اعتراض‌ها تمام نشد و به شکلی محدودتر در چند نقطه بغداد و چند شهر دیگر مثل نجف ادامه یافته است.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه