اخبار داغ

بذل و بخشش کتاب‌ها و سکوت مسئولین؟

کتابخانه آکادمی در محاق نابودی/ بذل و بخشش کتاب‌ها و سکوت مسئولین؟

کتابخانه آکادمی در محاق نابودی/ بذل و بخشش کتاب‌ها و سکوت مسئولین؟
با توجه به اتفاقاتی که رخ داده به نظر می رسد کتابخانه برای کمیته ملی المپیک اهمیت چندانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کتابخانه آکادمی ملی المپیک که مرکز نگهداری اسناد ورزش و مربوط به بازی‌های آسیایی و المپیک است، تعطیل و اعلام شد این کتابخانه به عنوان مرکز اسناد به طبق منفی یک کمیته ملی المپیک منتقل شده است. خبرگزاری فارس در این خصوص گزارشی را منتشر کرد اگرچه کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی در گفتگو فارس مدعی شد که این مرکز تعطیل نشده و قرار است به زیرزمین کمیته ملی المپیک منتقل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری فارس در این خصوص گزارشی را منتشر کرد,

با این وجود به نظر می رسد که ماجرا فراتر از این صحبت هاست و کتابخانه کمیته ملی المپیک بعد از این قرار است تنها وجه تشریفاتی و سمبلیک داشته باشد و کارکرد پژوهشی و آموزشی سابق را نخواهد داشت. طی روزهای اخیر و بعد از تعطیلی کتابخانه آکادمی، ظاهرا تعداد قابل توجهی از کتاب های این مجموعه را به نهادهای غیرواگذار شده که جای تعجب بسیار دارد. از سوی دیگر نحوه نقل و انتقال کتاب ها نیز چندان اصولی و منطقی نیست و به نظر می رسد که برای کمیته ملی المپیک این کتابخانه اهمیت چندانی ندارد.

,

*متولی حرمت امامزاده را ندارد

, *متولی حرمت امامزاده را ندارد, *متولی حرمت امامزاده را ندارد,

بعد از انتشار این خبر، صحبت‌های دیگری مطرح شد مبنی بر اینکه این اسناد به سازمان‌های دیگری داده شده و حتی به کمیته ملی المپیک منتقل نشده است. خبرنگار فارس در خصوص پیگیری موضوع کتابخانه 2 بار پیاپی با کردبچه که مسئولیت کتابخانه و نگهداری از این اسناد را برعهده دارد، تماس گرفت اما کردبچه در یک رفتار غیرمسئولانه و خودخواهانه حاضر به پاسخگویی نشد و هر بار پس از یک گفتگوی کوتاه و آگاهی از دلیل تماس، با ناراحتی اعلام کرد بهتر است در این خصوص از رئیس آکادمی سوال شود و بدون هیچ حرف دیگری تلفن را قطع کرد.

,

جای تعجب دارد که متولی اصلی کتابخانه که باید بیشترین حساسیت و احساس مسئولیت را در قبال این کتابخانه و سرمایه های آن داشته باشد، اینچنین با بی تفاوتی و بی مسئولیتی حتی حاضر به روشنگری و توضیح درباره اتفاق پیش آمده نیست و همین ثابت می کند که این مجموعه ارزشمند برای مسئولین هیچ اعتبار و ارزشی ندارد.

,

پیش از این کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود این کتابخانه در آکادمی محلی برای دورهمی‌های پیشکسوتان خواهد بود هر چند به نظر می‌رسد حتی این موضوع از نظر قراخانلو صحت ندارد و رئیس آکادمی به نوعی صحبت های سرپرست دبیرکلی را نقض کرده. آنچه سندی بر سرنوشت عجیب کتابخانه آکادمی ملی المپیک است و نشان می دهد که مسئولین این نهاد هیچ اهمیتی برای این مجموعه ارزشمند قائل نیستند.

, وگو, دورهمی,

*قراخانلو: کتابخانه تعطیل نشده!

, *قراخانلو: کتابخانه تعطیل نشده!, *قراخانلو: کتابخانه تعطیل نشده!,

رضا قراخانلو که ریاست آکادمی ملی المپیک را برعهده دارد هم درباره مسائل مطرح شده کتابخانه حاضر به پاسخگویی نشد. قراخانلو در این باره به فارس گفت: من به زودی در این باره جلسه می‌گذارم و در این باره توضیح می‌دهم. مسائلی که شما نوشته‌اید، درست نیست و موضوع چیز دیگری است. این اسناد نه از بین رفته و به سازمان دیگری داده شده است. کتابخانه اصلا تعطیل نشده است. من زودی در این باره صحبت می‌کنم.

,

* اهدای کتاب‌های آکادمی به کتابخانه ملی

, * اهدای کتاب‌های آکادمی به کتابخانه ملی, * اهدای کتاب‌های آکادمی به کتابخانه ملی,

قراخانلو در حالی تعطیلی کتابخانه آکادمی را تکذیب می‌کند که تصاویر مربوط به آن چیز دیگری می‌گوید. تصاویر جدید از کتابخانه نشان می‌دهد کتاب‌ها جمع‌آوری شده و فضای مربوطه خالی است. حتی گفته می شود چندین جلد کتاب به کتابخانه ملی اهدا شده است. سعیدی اعلام کرد این کتابخانه برای فضای بیشتر به کمیته ملی المپیک منتقل شده اما به نظر می‌رسد فضای در تنظر گرفته شده در کمیته برای کتابخانه برخلاف ادعای آقایان نصف فضای کتابخانه در آکادمی بوده و از همین رو جابجایی به بهانه ایجاد فضای بهتر و مناسب تر چندان واقعیت ندارد.

,

از سوی دیگر آکادمی ملی المپیک با توجه به فضای آموزشی و علمی بهترین مکان برای نگهداری از اسناد ورزشی است در حالی که کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد سیاستگذار نمی‌تواند مرکزی برای حفاظت از این اسناد باارزش و قدیمی باشد اما با بی سلیقگی هر چه تمامتر این بخش آموزشی - پژوهشی تعطیل شده و قرار است به زیر زمین کمیته منتقل شود که به نظر می رسد به هیچ عنوان جای مناسبی نیست. به ویژه اینکه در مسیر این نقل و انتقال نیز اتفاقات عجیبی رخ داده که ماجرا غیرمنطقی تر جلوه می دهد.

,

, ,

, ,

منبع: فارس

, منبع: فارس,

انتهای پیام/

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه