اخبار داغ

جایگاه سوخت سرخس پاسخگوی نیاز مردم نیست؛

یک جایگاه سوخت سی.ان.جی، سهم شهر تأمین‌کننده گاز ۶ استان کشور

یک جایگاه سوخت سی.ان.جی، سهم شهر تأمین‌کننده گاز ۶ استان کشور
شهردار سرخس علت تأخیر در بهره‌برداری جایگاه سی.ان.جی دوم را تغییر کاربری عنوان کرد و گفت: اگر موضوعات تغییر کاربری و محیط زیستی این پروژه در کمیته زیربنایی تأیید شود، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مجوز اصلی را صادر می‌کند و می‌توانیم تأییدیه کمیسیون ماده ۵ استانداری را هم بگیرم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، در پی افزایش بهای بنزین در بامداد ۲۴ آبان امسال تمایل مردم برای استفاده از خودروهای دوگانه‌سوز و استفاده از سوخت «سی.ان.جی» به دلیل ارزان بودن این سوخت افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در شهرستان گاز خیز سرخس که تأمین‌کننده گاز ۶ استان کشور است، در حال حاضر فقط یک جایگاه سوخت «سی.ان.جی» فعالیت دارد که پاسخگوی نیاز مردم این شهرستان نیست و این روزها شاهد صف‌های طولانی خودروها در محدوده این جایگاه هستیم؛ قصه‌ای تکراری که پیش‌ازاین در همین رسانه در گزارش‌های مختلف به آن پرداخته شده است.

,

 

,

, ,

به همین منظور خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع و روند اجرایی احداث جایگاه «سی.ان.جی» دوم سرخس که در هفته دولت امسال کلنگ آن با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان خراسان رضوی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی به زمین زده شد، با مسئولان مربوطه به گفتگو نشست.

,

شورای شهر وظیفه خود را برای راه‌اندازی سی.ان.جی دوم انجام داده است

, شورای شهر وظیفه خود را برای راه‌اندازی سی.ان.جی دوم انجام داده است, شورای شهر وظیفه خود را برای راه‌اندازی سی.ان.جی دوم انجام داده است,

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه آنچه وظیفه شورای شهر بوده برای راه‌اندازی جایگاه «سی.ان.جی» دوم انجام داده است، اظهار کرد: سرمایه‌گذار جایگاه «سی.ان.جی» دوم شهر سرخس بخش خصوصی است که کلنگ آن نیز پیش‌ازاین توسط مسئولان به زمین زده شد.

,

حسین احمدی افزود: این پروژه دو مرحله در حوزه شهرداری برای «تغییر کاربری» مشکلاتی داشت که در همان روز مراجعه سرمایه‌گذار به شهرداری، این مشکل حل شد.

,

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ روز پیش نیز به همراه فرماندار و شهردار سرخس و سرمایه‌گذار این پروژه برای پیگیری همین موضوع به اداره کل مسکن و شهرسازی استان مراجعه و مکاتبات آن‌هم انجام شد.

,

رئیس شورای اسلامی شهر سرخس اضافه کرد: به سرمایه‌گذار این پروژه ۱۵۰۰ متر زمین واگذار شد و با تغییر کاربری آن نیز از سوی شورای شهر و کمیته انطباق موافقت شد.

,

احمدی در ادامه درباره افزایش ظرفیت تنها جایگاه «سی.ان.جی» سرخس بیان کرد: برای افزایش ظرفیت این جایگاه درخواست تأمین کمپرسوری با ظرفیت ۲۰۰۰ مترمکعب از دستگاه‌های مربوطه داشتیم که با کلنگ زنی جایگاه دوم عملاً این موضوع منتفی شد.

,

 

,

, ,

موضوع ابنیه پروژه «سی.ان.جی» دوم سرخس حل نشده است

, موضوع ابنیه پروژه «سی.ان.جی» دوم سرخس حل نشده است, موضوع ابنیه پروژه «سی.ان.جی» دوم سرخس حل نشده است,

سرمایه‌گذار پروژه «سی.ان.جی» دوم سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کارهای اداری این پروژه انجام شده و این هفته جلسه کمیته فنی طرح در استان برگزار می‌شود.

,

مهدی دهباشی افزود: زمین واگذار شده برای «سی.ان.جی» دوم شهرستان مسکونی است که باید به «تجهیزات شهری» تغییر کاربری پیدا کند.

,

وی تصریح کرد: زمین واگذار شده ۱۵۰۰ متر است که با توجه به ایرادات محیط زیست مبنی بر اینکه تا شعاع ۲۰ متری جایگاه نباید هیچ منطقه مسکونی باشد، با نظر مشاور طرح و پیشنهاد معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی قرار بر این شد، کل بلوک این منطقه که ۶ هزار متر است به «تجهیزات شهری» تغییر کاربری پیدا کند و در جایی دیگر کاربری مسکونی معادل آن پیش‌بینی شود.

,

سرمایه‌گذار پروژه جایگاه «سی.ان.جی» دوم سرخس عنوان کرد: تجهیزات اجرای پروژه آماده است که اگر بتوانیم ظرف مدت دو ماه آینده موضوع ابنیه را حل کنیم و موافقت اصولی شرکت پخش را بگیریم، این جایگاه تا ۲۲ بهمن امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

,

 

,

, ,

«تغییر کاربری»، علت تأخیر در بهره‌برداری سی.ان.جی دوم سرخس

, «تغییر کاربری»، علت تأخیر در بهره‌برداری سی.ان.جی دوم سرخس, «تغییر کاربری»، علت تأخیر در بهره‌برداری سی.ان.جی دوم سرخس,

شهردار سرخس در ادامه در گفتگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله برای راه‌اندازی جایگاه «سی.ان.جی» دوم سرخس تأیید «تغییر کاربری» از سوی کمیسیون ماده ۵ استانداری است، اظهار داشت: شهرداری سرخس پس از خرید زمین توسط سرمایه‌گذار بلافاصله لایحه تغییر کاربری این زمین از مسکونی به تجهیزات شهری را به شورای شهر ارسال و موافقت شورا و کمیته انطباق را دریافت کرد.

,

احمد صفایی تصریح کرد: همچنین این هفته جلسه کمیته زیربنایی این پروژه در اداره کل مسکن و شهرسازی استان برگزار می‌شود و پس‌ازآن «تغییر کاربری» برای تأیید نهایی به کمیسیون ماده ۵ استانداری ارسال می‌شود.

,

شهردار سرخس علت تأخیر در بهره‌برداری این پروژه را مسئله «تغییر کاربری» عنوان کرد و افزود: اگر موضوعات تغییر کاربری و محیط زیستی و حریم این پروژه در کمیته زیربنایی تأیید شود، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مجوز اصلی را صادر می‌کند و می‌توانیم تأییدیه کمیسیون ماده ۵ استانداری را هم بگیرم.

,

با توجه به افزایش بهای بنزین و مراجعه تعداد زیادی از شهروندان برای استفاده از سوخت سی.ان.جی به عنوانی سوختی ارزان‌تر از بنزین و جلوگیری از صف‌های طولانی و هدر رفت وقت مردم، مسئولان شهرستان باید با جدیت پیگیر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر جایگاه سی.ان.جی دوم این شهرستان گاز خیز باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه