اخبار داغ

در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب صورت گرفت؛

جذب بیش از 6 هزار واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی در جنوب شرق کشور

جذب بیش از 6 هزار واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی در جنوب شرق کشور
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدین شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان از جذب افزون بر 6 هزار واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی در راستای تحقق دستور مقام معظم رهبری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم برازنده در گفت وگو با عصرهامون گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ فرد ساکن ایران نباید از تعلیم محروم بماند و لازم است تا ادامه تحصیل دهد طرحی به تصویب رسید که بر اساس آن همه افراد واجب التعلیم حتی اگر تبعه این کشور نباشند می توانند در مدارس ثبت نام کنند.
 
وی افزود: در همین راستا تاکنون تنها در 8 شهرستان سیستان وبلوچستان 6 هزار و 549 واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی در مدارس استان به صورت رایگان ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل هستند.
 
وی تاکید کرد: این آمار صرفاً مربوط به 6 شهرستان استان است که طبیعتاً در جمع بندی نهایی سایر شهرستان ها به رقم قابل ملاحظه ای خواهیم رسید و این موضوع را می توان هدیه مقام معظم رهبری به خانواده های اتباع بیگانه ای بدانیم که در خاک جمهوری اسلامی ایران ساکن هستند و تا پیش از این امکان تحصیل برایشان وجود نداشته است.
 
به گفته برازنده؛ تاکنون آمار قطعی شهرستان های زاهدان، چابهار، زهک، خاش، هیرمند، نیمروز، میرجاوه و هامون به این دبیرخانه ارسال شده که از این میان در مرکز استان بیشترین آمار جذب گزارش شده است.
 
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرستان زاهدان با جذب سه هزار و 158 واجب التعلیم بازمانده از تحصیل در رتبه اول این شش شهرستان قرار دارد و به دنبال آن نیز شهرستان های میرجاوه و چابهار با آماری به ترتیب 824 و 818 نفر هستند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه