اخبار داغ

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان:

60 درصد مشکلات بنگاه‌های تولیدی مربوط به تأمین نقدینگی است

60 درصد مشکلات بنگاه‌های تولیدی مربوط به تأمین نقدینگی است
معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: منابع مالی در گردش واحدهای تولیدی استان کرمان باید برای پرداخت تسهیلات و فعال شدن این واحدها به سیستم بانکی استان بازگردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ امین غفاری‌نژاد معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان شامگاه گذشته در نشست تامین منابع مالی از محل بانک‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی و انتقال حساب شرکت های تولیدی به استان کرمان، اظهار داشت: سیستم بانکی باید دغدغه رونق تولید داشته باشد و با نظر کارشناسی و ترفندهای خود چرخ خودروسازی استان کرمان را که در حال ایستادن است، فعال کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز سیستم بانکی استان، گره مشکل صنعت ما را در حد توان خود رفع کنند همچنین بخشی از دغدغه مالی واحدهای تولیدی با پیگیری از وزارت خانه برطرف می شود.

,

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد: واحدهای تولیدی خودروسازی به دوره رکود و تحریم ها برخوردند، تحریم ها هزینه های تولید و زمان را افزایش داده است از این رو این واحدها توقع کمک از تمامی بخش های کشور را دارند.

,

وی با اشاره به اینکه موانع متعددی برای واحدهای تولید خودرو استان وجود دارد که تمامی این مسائل در سطح وزارت خانه درحال پیگیری است، بیان داشت: خط تولیدی رنگ با همکاری طرف چینی در شرکت مدیران خودرو یکی از خطوط مطرح کشور است و سالی ۲۰۰ هزار خودرو را با تجهیزات تمام اتوماتیک رنگ آمیزی می کند که ظرفیت های خودروسازی استان را نمایش می دهد.

,

غفاری‌نژاد تصریح کرد: هدف اصلی این نشست حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی استان و اتصال آنان به یکدیگر است و اخیرا بانک تجارت ۲۵۰ میلیارد تومان به کرمان موتور تخصیص داده است.

,

بازگشت منابع مالی به استان کرمان نجات بخش واحدهای تولیدی نوپا

, بازگشت منابع مالی به استان کرمان نجات بخش واحدهای تولیدی نوپا,

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: منابع مالی در گردش واحدهای تولیدی استان کرمان باید برای پرداخت تسهیلات و فعال شدن این واحدها به سیستم بانکی استان بازگردد که در مقابل بانک ها بتوانند تسهیلاتی به این واحدها پرداخت کنند.

,

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و خودروسازان بم نقطه قوت تولید استان است و کرمان موتور زمینه تولید و فروش ۱۶ هزار دستگاه خودرو را با پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان دارد که در صورت تخصیص این اعتبارات به نفع بانک ها خواهد بود.

,

غفاری نژاد یادآور شد: کرمان موتور و ریگان خودرو برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید ثبت نام کردند و در پرداخت این تسهیلات بانک ها هم باید همکاری کنند.

,

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: سابقه خودرو سازان استان کرمان روشن است و خودروهای خوب دنیا در این منطقه تولید می شد اما متاسفانه تحریم ها تولید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم را با رکود مواجه کرده و تولیدات کاهش یافته است.

,

استانداری انتقال گردش مالی شرکت های صنعتی و معدنی به استان را پیگیری کند

, استانداری انتقال گردش مالی شرکت های صنعتی و معدنی به استان را پیگیری کند,

وی با بیان اینکه گل گهر و مس سرچشمه اعلام می کنند که ۹۰ درصد چرخش مالی خود را به استان آورده اما اثر آن در استان مشاهده نمی شود، بیان کرد: شرکت های معدنی باید حساب‌های خود را بر اساس قانون به استان کرمان منتقل کنند و استانداری وضعیت انتقال حساب های این ۲ شرکت را پیگیری می کند.

,

غفاری نژاد ابراز داشت: تفاهم نامه اولیه با بانک ملت و تجارت منعقد شده که از این محل تسهیلاتی به واحدهای کوچک بدهند اما دغدغه منابع مالی واحدهای تولیدی استان کرمان همچنان در استان مشاهده می شود.

,

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: شرکت های بزرگ استان کرمان دلیلی برای انتقال منابع خود به استان کرمان می خواهند و این منابع در صورت برگشت به استان ضمن  به حرکت درآوردن چرخ تولید، سرریز می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: بانک ها نیاز بنگاه های اقتصادی را رفع و واحدها بخشی از حساب های خود را به بانک های استان وارد کنند و باری اضافه تر از تهران بر دوش واحدهای تولیدی نگذارند تا حساب آنان به استان وارد شود.

,

غفاری نژاد با بیان اینکه بانک ها توانمندی خود را اعلام کنند، اذعان داشت: بالغ بر ۶۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمان در تامین نقدینگی است که علت آن مشکلات نرخ ارز و تحریم ها بوده که می توان این مشکلات را با همکاری بانک ها رفع کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه