اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور عنوان کرد؛

طغیان آفات چوبخوار در مناطق سردسیری "راور" در پی خشکسالی‌ها

طغیان آفات چوبخوار در مناطق سردسیری "راور" در پی خشکسالی‌ها
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت: خشکسالی‌های پیاپی در چند سال اخیر باعث شده درختان مناطق سردسیری شهرستان راور به آفات ثانویه از جمله سوسک‌های چوبخوار و پوستخوار آلوده شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قنبری در گفت وگو با خبرنگار راه آرمان گفت: خشکسالی‌های پیاپی در چند سال اخیر باعث شده است که درختان مناطق سردسیری شهرستان راور در اثر کم آبی و تغذیه نامناسب ضعیف و به آفات ثانویه ازجمله سوسک های چوبخوار و پوستخوار آلوده شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور افزود: سوسک‌های چوب خوار روی تنه درختان قرار دارند که کرم لارو جگری و سارتا که کشاورزان آن را به اشتباه کرم خراط می نامند باعث خسارت به درختان غیر مثمر (نارون ،چنار، بادام کوهی و …) و درختان مثمر (سنجد، گردو و…) می‌شوند.

,

قنبری بیان کرد: سوسک‌های سارتا ولارو جگری ابتدا باعث خشک شدن سرشاخه‌های درختان و در نهایت با ایجاد دالان در تنه درخت باعث خشک شدن درختان و خسارت بسیار جدی به باغات می‌گردد.

,

وی تصریح کرد: در بعضی از روستاها درختان غیر مثمر از جمله نارون و چنار که سوسک‌های نامبرده شده باعث خالی شدن تنه آنها شده است امکان سقوط و خطر جانی و مالی را برای اهالی فراهم کرده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور به اقدامات انجام شده توسط این ارگان برای مبارزه با سوسک‌ها چوبخوار اشاره کرد و گفت: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی از چند سال قبل اقدام به آموزش کشاورزان و اطلاع رسانی از طریق شوراها و دهیاران نموده است.

,

قنبری ادامه داد: ولی متأسفانه کشاورزان هیچ اقدام جدی که باید شامل آبیاری، تغذیه مناسب و هرس سرشاخه ها و مبارزه مکانیکی و شیمیایی علیه این آفات باشد، انجام نداده‌اند؛ لذا در آینده نه چندان دور شاهد خسارت شدید و جبران نشدنی به باغات میوه سردسیری خواهیم بود.

,

وی در پایان مطرح کرد: بنابراین کشاورزان باید با شرکت در کلاس‌های آموزشی و مراجعه به جهاد کشاورزی و دریافت اطلاعات، زمینه کنترل این آفات را فراهم کنند تا بتوانیم جلوی نابودی باغات را بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه