اخبار داغ

گزارش؛

حل مشکل فاضلاب قائن، از وعده تا عمل

حل مشکل فاضلاب قائن، از وعده تا عمل
آن‌چه این روزها مشخص است، بدترشدن وضعیت فاضلاب مجتمع هزار واحدی قاین است. گلایه مردم بیشتر شده چراکه بوی نامطبوع از فاصله دور، هر فردی را آزار می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، چند سال پیش بود که ساخت مجتمع هزار واحدی مسکن مهر قاین که با نام مجتمع غدیر باعث خانه‌دارشدن جمع زیادی از مردم این شهر شد اما متأسفانه چندی بعد مشکل بزرگ تخلیه فاضلاب این مجتمع برای اهالی آن دردسرساز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
مردم گلایه‌های خود را به ادارات ذیربط بردند اما متأسفانه بعد از گذشت چند سال نه‌ تنها مسئله فاضلاب این مجتمع حل نشد بلکه گلایه‌ها شدت بیشتری گرفته و معضل حادتر شده است.
,
 
,
این وضعیت باعث شد تا رسانه‌های مختلف به این موضوع بپردازند. 14 اردیبهشت 1395 گزارشی در سایت نسیم‌قاین با عنوان "مسکن مهر قاین در محاصره پساب فاضلاب" منتشر شد که دو روز بعد مسئولان استانی و شهرستانی برای حل این مشکل به مجتمع مسکونی رفتند و گزارشاتی ارائه شد. امینی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار قاین در این خصوص گفته بود: تنها راه‌حل فاضلاب مسکن مهر قاین به صوت موقت تا زمان اتصال به فاضلاب شهری، تخلیه منظم چاه‌های فاضلاب است.
,
 
,
وعده توخالی فرماندار قائن
, وعده توخالی فرماندار قائن, وعده توخالی فرماندار قائن,
 
,
بهمن کهن‌ترابی فرماندار وقت قاین نیز 24 آبان 1396 در جمع اهالی مجتمع غدیر قاین بر حل مشکل شبکه انتقال فاضلاب قاین تأکید کرد و گفت: همه ما در مقابل کارهایی که انجام می‌دهیم، مسئول هستیم. این‌طور نیست که فردی در یک زمان مسئولیتی داشته باشد و در آینده جوابگوی مردم نباشد.
,
 
,
وی افزود: یک دستگاه خودروی حمل فاضلاب برای این مجتمع گرفتیم که تا زمان اجرای خط انتقال فاضلاب شهر قاین و احداث تصفیه خانه فاضلاب این مشکل بطور موقت حل شود.
,
 
,
مسکن مهر قاین
, مسکن مهر قاین,
 
,
کهن‌ترابی اظهار کرد: برای پیگیری موضوع قول مساعد می‌دهم و مکاتباتی با استاندار خواهم داشت تا در صورت امکان از محل مدیریت بحران برای حل موقت مشکل فاضلاب منطقه که حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است اعتباراتی در نظر گرفته شود.
,
 
,
در نهایت بنابر سخنان مسئولان، برای حل موقت مشکل مردم این منطقه و تا زمان اجرای طرح فاضلاب شهری قاین اختصاص تانکر حمل فاضلاب به عنوان راهکار موقت پیشنهاد داده شد.
,
 
,
محمد کریمی فرماندار شهرستان قاین نیز در 21 آبان 98 در دیدار با جمعی از شهروندان مجتمع غدیر قاین، در نشستی به بررسی مسائل و مشکلات بوجود آمده از فاضلاب این مجتمع پرداخت.
,
 
,
وی در این نشست گفته بود: تمام تلاش همه مسئولان این است که مشکل فاضلاب حل شود بطوری که تاکنون اقدامات و پیگیری‌های خوبی صورت گرفته است.
,
 
,
همچنین سید کمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز پس از بازدید از این مجتمع گفته بود: برای رفع کلی این مشکل تدابیر لازم اتخاذ گردیده که نیازمند به زمان هستیم و برای رفع موقت این مشکل ساکنان مجتمع غدیر نیز بایستی تعامل و همراهی بسیار خوبی با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره مجتمع داشته باشند.
,
 
,
آن‌چه این روزها مشخص است، بدتر شدن وضعیت فاضلاب مجتمع هزار واحدی قاین است. گلایه مردم بیشتر شده چرا که بوی نامطبوع از فاصله دور، هر فردی را آزار می‌دهد. پرشدن چاه‌های کم‌عمق و تخلیه نامنظم و همچنین عدم‌چاره‌اندیشی اساسی مسئولان باعث شده فاضلاب در جوی‌ها و معابر قابل مشاهده باشد و این برای سلامت مردم به خصوص کودکان که مشغول بازی هستند، خطرناک است.
,
 
,
امام جمعه عذرخواهی کرد/ مسئولان بی‌تفاوت نباشند
, امام جمعه عذرخواهی کرد/ مسئولان بی‌تفاوت نباشند, امام جمعه عذرخواهی کرد/ مسئولان بی‌تفاوت نباشند,
 
,
وضعیت اسف‌بار را می‌توان در خطبه‌های نمازجمعه هفته‌گذشته قاین شنید. حجت‌الاسلام و المسلمین علی رحمانی امام جمعه قاین گفته بود: قرار بود تا سال‌های 94-95 فاضلاب شهری راه‌اندازی شود و هزینه نهایی آن 3 تا 4  میلیارد تومان برآورد شده است اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
,
 
,
وی افزود: بوی ناشی از فاضلاب این مجتمع هر رهگذری را آزار می‌دهد چه برسد به اهالی مجتمع که همه از قشرهای بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر جامعه هستند.
,
 
,
به گفته امام جمعه قاین، مسئولان هر چه سریع‌تر اعتبار مورد نیاز اجرای شبکه فاضلاب را تأمین کنند در غیر این صورت مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از بهداشتی و بیماری‌های واگیر و مسائل اجتماعی آن دامن‌گیر آن‌ها می‌شود.
,
 
,
حجت‌الاسلام رحمانی از مسئولان خواست در برابر مشکلات این منطقه بی‌تفاوت نباشند و مشکل را به گردن همدیگر نیاندازند و فکر اساسی برای حل مشکلات فاضلاب هزار واحدی بردارند و کاری نکنند که سوژه به دست دشمن و فضای مجازی داده شود.
,
 
,
وی گفت: به عنوان امام جمعه از اهالی شریف آن منطقه که از این بابت ناراحت هستند عذرخواهی می‌کنم.
,
 
,
مسکن مهر قاین
, مسکن مهر قاین,
 
,
راه و شهرسازی هنوز مشارکت لازم برای پرداخت اعتبار را نداشته است/ اتمام پروژه تا تابستان 99 در صورت تأمین اعتبار
, راه و شهرسازی هنوز مشارکت لازم برای پرداخت اعتبار را نداشته است/ اتمام پروژه تا تابستان 99 در صورت تأمین اعتبار, راه و شهرسازی هنوز مشارکت لازم برای پرداخت اعتبار را نداشته است/ اتمام پروژه تا تابستان 99 در صورت تأمین اعتبار,
 
,
مهدی هاشمی‌مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: حدود یک سال پیش در قاین جلسه‌ای داشتیم و مقرر شد که برآورد هزینه‌ها برای حل مشکل انجام شود.
,
 
,
وی افزود: با نرخ سال گذشته 16 میلیارد تومان هزینه اجرایی طرح مصوب و بنا شد تا 50 درصد هزینه را اداره آب و فاضلاب و مابقی را اداره راه و شهرسازی متقبل شود.
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کار آغاز شد و تنها چهار میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شد و بخشی از حفر و لوله‌کشی‌ها نیز اجرا شده است.
,
 
,
هاشمی‌مقدم با بیان این‌که پیگیری‌ها ادامه داشته و کار تعطیل نشده است، گفت: آب و فاضلاب کار را تاکنون تعطیل نکرده اما راه و شهرسازی هنوز مشارکت لازم برای پرداخت اعتبار را نداشته است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اگر منابع کار تأمین شود در نهایت تا تابستان سال آینده کار به اتمام می‌رسد.
,
 
,
خرابی هر دو خودروی حمل تانکر عامل وضعیت روزهای اخیر
, خرابی هر دو خودروی حمل تانکر عامل وضعیت روزهای اخیر, خرابی هر دو خودروی حمل تانکر عامل وضعیت روزهای اخیر,
 
,
مجتبی نوروزی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار قاین نیز در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: آب‌وفاضلاب شهری اعتباری به میزان حدود هفت میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای خط انتقال فاضلاب گذاشته و چند کیلومتر نیز کار شده است.
,
 
,
وی افزود: اقدامات برای انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار و تأمین هزینه‌ها برای پروژه انجام شده است و با توجه به وسعت آن کار زمان‌بر است چراکه مسئله اصلی فاضلاب کل شهر نیز است.
,
 
,
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار قاین با بیان این‌که شهرداری و فرمانداری بحث تخلیه موقت را به وسیله تانکر انجام می‌دهند، گفت: دو تانکر 12 هزاری روزانه حدود 8 بار رفت‌ و آمد و تخلیه فاضلاب را انجام می‌دهد.
,
 
,
نوروزی ادامه داد: این‌که مسئله طی روزهای گذشته بیشتر نمود پیدا کرد به دلیل خرابی هر دو دستگاه خودروی حمل تانکر بود که مسئله پیگیری شد.
,
 
,
وی تصریح کرد: حل اساسی این است که باید فاضلاب شهر قاین درست شود که نیاز به اعتباری حدود 80 میلیارد تومانی دارد.
,
 
,
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار قاین خاطرنشان کرد: در بحث تخلیه نیز هر ماه هزینه‌‌ها با رایزنی‌ها تهیه می‌شود و حتی برخی اهالی حداقل هزینه‌هایی که هیئت مدیره برای آن‌ها مشخص کرده را هم نمی‌دهند.
,
 
,
محمد کریمی فرماندار قاین نیز چند روز پیش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های استان از انجام اقدامات اولیه برای ورود بخش خصوصی برای اجرای پروژه سخن به میان آورد.
,
 
,
بنابراین گزارش؛ طبق سخنان مسئولان حل مسئله این مجتمع تنها به واسطه تأمین اعتبار صورت می‌گیرد اما این‌که چه زمانی این اعتبار تأمین شود مشخص نیست چراکه حداقل سه سال است که از وعده‌های برخی از مسئولان در این زمینه می‌گذرد.
,
 
,
ایجاد مشکلات محیط‌زیستی و بهداشتی برای اهالی این منطقه به خصوص کودکان از مسال اساسی است که بی‌توجهی به آن باعث می‌شود تا خطر جدی اهالی را تهدید کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه