اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی:

بهاری ها به سهم واقعی خود از اقتصاد منطقه نرسیده اند

بهاری ها به سهم واقعی خود از اقتصاد منطقه نرسیده اند
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: شهرستان بهار دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه کشاورزی ، صنایع دستی و کشاورزی است که عدم توجه کافی به این ظرفیت ها باعث شده که شهرستان به سهم واقعی خود در این زمینه نرسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بر اساس مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته کشاورزی و صنایع دستی وگردشگری دو اولویت اصلی استان همدان در حوزه اقتصاد و اشتغال می باشد و از قضا هم کشاورزی و هم صنایع دستی و گردشگری در سطح شهرستان بهار از ظرفیتهای خوبی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

گفتگویی با مجید قاسمی جمشید یکی از فعالین اجتماعی شهر بهار داشتیم و از سهم شهرستان از اقتصاد منطقه جویا شدیم. وی در این مورد اظهار داشت: در بحث کشاورزی اگر فقط حجم فعالیت اعضای زحمتکش شرکت تعاونی سیب زمینی کاران شهرستان بهار را بررسی کنیم و سپس آن را با فعالیت دیگر استانها در حوزه کشاورزی مقایسه کنیم بدون شک به کم نظیر بودن عملکرد کشاورزان شهرستان بهار در سطح کشور یقین پیدا می کنیم.

,

قاسمی به تولید آلو در باغات شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر چه ما در زمینه تولیدات باغی از جمله آلو درختی رتبه اول استان را به واسطه زحمات باغداران روستاهای وهنان ، نوراباد و حیدره قاضی خان و… داریم اما به نظر می رسد مردم منطقه از اقتصاد کشاورزی به سهم خود نرسیده اند و ظرفیتهای زیادی در این حوزه وجود دارد که در صورت برنامه ریزی و توجه می تواند زمینه اشتغال تعدادی از افراد جویای کار شهرستان را فراهم نماید و در عین حال گردش مالی بهتری را به ارمغان بیاورد.

,

وی کم توجهی به صنعت بسته بندی در شهرستان را یک ضعف دانست و گفت: صنایع بسته بندی برای محصولات کشاورزی و باغی یکی از ظرفیتهای بالفعل منطقه است که علیرغم اقدامات قابل تقدیر صورت گرفته می توان گفت کارهای بزرگ زیادی هم انجام نگرفته و برنامه ریزی و حمایت مسئولین ذیربط را می طلبد.

,

این فعال اجتماعی که سابقه عضویت شورای شهر بهار را نیز در کارنامه خود دارد با اشاره به برخورداری از شهر جهانی لالجین و صنعت سفال گفت: در بحث صنایع دستی و گردشگری، شهر جهانی لالجین یک ظرفیت بزرگ نه برای شهرستان بهار و نه برای استان همدان بلکه یک ظرفیت بزرگ برای کشور ایران است تا بتواند با استفاده از آن گردشگران بیشتری جذب نموده و از اقتصاد بزرگ توریسم حق خود را بگیرد.

,

وی به وجود آثار تاریخی شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر آثار تاریخی و صنایع دستی منطقه را هم در نظر بگیریم انتشار اخبار خوب از سوی برخی مدیران استان و شهرستان در توجه به توسعه زیرساختهای موجود و برخی اقدامات صورت گرفته از سوی برخی شهروندان بارقه هایی از امید به آینده درخشان این بخش در ذهن علاقمندان می پروراند.

,

قاسمی در پایان گفت: امیدوارم که نسل کنونی مردم منطقه بویژه جوانان بتوانند با کنار هم گذاشتن تحصیلات دانشگاهی و تجربه نسلهای قبل گامهای بزرگتری برای شکوفایی اقتصاد که از شاخصهای مهم توسعه است بردارند و شهرستان را به سهم واقعی خود از اقتصاد منطقه برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه