اخبار داغ

وزیر نیرو خبر داد؛

بهره‌برداری از ۲۲۷ طرح در ۳۱ استان تا پایان امسال

بهره‌برداری از ۲۲۷ طرح در ۳۱ استان تا پایان امسال
وزیر نیرو گفت: ۲۲۷ طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان طی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز رضا اردکانیان صبح امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۵۵ روستای استان کرمانشاه اظهار داشت: در هشتمین ایستگاه قطار پویش «هر هفته، الف. ب ایران» برای افتتاح ۴ طرح بزرگ با حضور ریاست مجلس در استان کرمانشاه حضور یافتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: ۳ طرح نیروگاهیٰ و آبرسانی به ۵۵ روستا طی امروز انجام خواهد شد.

,

توسعه کشور در گردش است

, توسعه کشور در گردش است,

 وزیر نیرو بیان داشت: هدف از این پویش که از اوایل مهر ماه امسال آغاز کردیم یکی اینکه مردم بدانند ما در شرایط تحمل فشارهای ناشی از تحریم ظالمانه اقتصادی که به فرد فرد مردم ما فشار وارد کرده است نشان دهیم علی رغم تحریم ها توسعه در کشور در گردش است.

,

اردکانیان با بیان اینکه وزارت نیرو که تامین آب و برق را عهده دار است از حرکت نایستاده است، بیان داشت: تا پایان امسال ۲۲۷ طرح بزرگ با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان به بهره برداری خواهد رسید.

,

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۶۵ پروژه با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان تا کنون به افتتاح رسیده است، ادامه داد: در ۹ استان که کرمانشاه هم یکی از آنها است همزمان با افتتاح طرح ها و با در نظر گرفتن منابع مالی قابل پیش بینی برای تدارک این پروژه ها عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

,

وی تصریح کرد: علاوه بر ۶۵ پروژه ای که افتتاح کردیم ۲۱ پروژه هم کلنگ زنی شدند که ۲ پروژه احدث تصفیه خانه فاضلاب در صحنه و سنقر کرمانشاه هم که امروز اجرا می شود، جزو آنها است.

,

اردکانیان گفت: جمع اعتبار برای طرح های کلنگ زنی در این پویش بالغ بر ۲۹۰۰ میلیارد تومان است.

,

وزیر نیرو ادامه داد: ما شبکه های آب سالم و پایدار را داریم که نظر بر کیفیت و اتصال به شبکه سراسری است تا منازل مسکونی بتوانند دسترسی به آب سالم و باکیفیت داشته باشند.

,

بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار روستا در کشور از آب آشامیدنی سالم

, بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار روستا در کشور از آب آشامیدنی سالم,

وی با بیان اینکه تا سال ۹۲ جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم در کشور ۹۰۰ هزار نفر بوده اند، عنوان کرد: با توجه جدیت دولت و مجلس یازدهم و دوازدهم و  با اجازات مقام معظم رهبری جهت استفاده از صندوق توسعه ملی از نیمه سال ۹۲ تا کنون جمعیت جدیدی بالغ بر ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر توانستیم به آن تعداد اضافه کنیم و با احتساب روستاهای امروز ۱۰ هزار و ۱۹۱ روستا به این شبکه وصل شده اند و تا پایان سال نیز ۱۱۰ روستای دیگر نیز اضافه خواهیم کرد.

,

اردکانیان عنوان کرد: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم  ۴ هزار روستای دیگر را به شبکه پایدار متصل کنیم و تعداد افراد برخوردار از این نعمت را به ۱۰ میلیون نفر برسانیم.

,

وی تصریح کرد: ۱۹۱ پروژه در بخش های تامین آب، برق،  آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومان در دست اقدم داریم که پیشرفت متوسط این پروژه ها ۵۲ درصد است.

,

وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار داریم که هر هفته یک تصفیه خانه در شهرهای ما به این مجموعه اضافه می شوند که امیدوریم در روستاها نیز به این مهم دست پیدا کنیم.

,

اردکانیان ابراز امیدواری کرد که با ظرفیت مناسب تر، تجهیزات و منابع مالی بتوانیم خدمت رسانی در عرضه آب و فاضلاب در شهرها و روستاها را ارتقا دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه