اخبار داغ

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد؛

اختصاص ۳۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای توسعه کشاورزی

اختصاص ۳۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای توسعه کشاورزی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سفر دوم کاروان دولت تدبیر و امید به استان خراسان مصوب شد تا 173 میلیارد تومان اعتبار برای 8 طرح زیرساختی در بخش کشاورزی استان اختصاص داده شود که از چهار ماه گذشته تا اکنون 35 درصد از این اعتبار مصوب اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی بهنام فر، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از سفر دوم کاروان دولت تدبیر و امید به استان خراسان شمالی در تیر ماه امسال، مصوب شد در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی استان 173 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای در سال مالی 98 به استان 8 طرح کشاورزی استان اختصاص داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

بهنام فر عنوان کرد: پس از گذشت چهار ماه از این سفر تا به کنون 35 میلیارد تومان از این اعتبار مصوب ( معادل 35 درصد) به استان اختصاص یافته است.

,

وی بیان کرد: این اعتبار اختصاص یافته برای هشت طرح شامل توسعه آبیاری نوین در سطح سه هزار و 560 هکتار، برای بازسازی و نوسازی قنوات استان به طول 18 کیلومتر، برای تامین انتقال آب به منظور توسعه باغات در اراضی شیب دار در سطح 450 هکتار، برای تکمیل مجتمع های گلخانه ای در شهرک های کشاورزی، برای تهیه کاداستر اراضی، اجرای عملیات آبخیزداری در سطح 64 هزار هکتار، برای انجام مطالعات جامع و عملیات اجرایی ساماندهی عشایری همچنین برای اجرای طرح های کوچک تامین آب سدها، بندهای انحرافی و کانال های انتقال آب از محل ماده 10 و 12 در حال هزینه شدن است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه 100 درصد از اعتبار تملک و دارایی مصوب به استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: با این وجود، منتظر دریافت اعتبار مصوب از ردیف صندوق توسعه ملی به استان هستیم.

,

بهنام فر در بخش دیگری از سخن خود درباره اعطای تسهیلات مصوب سفر دوم رییس جمهور به طرح های سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان نیز اظهار کرد: در این سفر مصوب شد تا طی سال های مالی 98 و 99، سه هزار و 181 میلیارد تومان تسهیلات برای 12 طرح سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان اعطا شود که تا به کنون از این مصوبه 282 میلیارد تومان ( معادل 9 درصد) به بانک های عامل ابلاغ شده است تا برای پروژه های معرفی شده اعطا شود.

,

وی گفت: در این سفر مصوب شد تا برای طرح توسعه کشت و صنعت سبز خرم شهرستان فاروج 20 میلیارد تومان تسهیلات به صورت ریالی و 15 میلیون یورو به صورت ارزی اعطا شوند که در همین زمینه تشکیل پرونده انجام شده و اعطای این تسهیلات نیز ابلاغ شده است.

,

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: اما با توجه به اینکه کارمزد این تسهیلات 18 درصد بود، سرمایه گذار استقبالی نکرد و در حال حاضر پیگیر تامین یارانه تسهیلاتی برای این پروژه هستیم.

,

وی در ادامه به طرح تکمیل زنجیره تولید گوشت در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید 10 واحد تولیدی راه اندازی شود که این طرح ها برای اخذ تسهیلات مصوب به بانک های معرفی شده اند.

,

وی ایجاد میدان عرضه دام در بجنورد را از دیگر مصوبات این سفر بیان کرد و گفت: سرمایه گذار این طرح، تسهیلات 18 درصد بابت اجرای طرح را نپذیرفته است و در حال حاضر درصدد هستیم تا مشکل تامین تسهیلات این طرح را از محل بند الف تبصره 18 حل کنیم.

,

بهنام فر در ادامه عنوان کرد: احداث مجتمع 40 هزار راسی بز سانن و آلپاین از دیگر مصوبات این سفر بود و با توجه به اینکه واردات بز سانن به کشور دچار مشکل شده است، درخواست جایگزینی این نوع دام با دام دیگری را مطرح کرده ایم.

,

وی گفت: احداث گلخانه های هیدروپونیک در شهرستان های شیروان، فاروج و اسفراین توسط موسسه ملل از دیگر مصوبات این سفر بوده اند که در حال حاضر مراحل واگذاری زمین ها و اعطای تسهیلات به این موسسه در حال انجام است.

,

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین بیان کرد: برای اجرای 13 طرح ایجادی، اشتغالی و تولیدی تعریف شده در بخش کشاورزی استان اعطای دو هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد که به زودی قرارداد اعطای این تسهیلات منعقد می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه