اخبار داغ

خدمت از نوع تبلیغات در آستانه شروع انتخابات؛

مردم روستاهای محروم دهگلان، قربانی وعده های انتخاباتی!

مردم روستاهای محروم دهگلان، قربانی وعده های انتخاباتی!
روستاهای محروم و رنج دیده شهرستان دهگلان از نبود آب شرب بهداشتی، عدم آنتن دهی همراه اول و نامناسب بودن جاده ارتباطی در رنج و مشقت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، روستاهای محروم و رنج دیده شهرستان دهگلان از نبود آب شرب بهداشتی، عدم آنتن دهی همراه اول و نامناسب بودن جاده ارتباطی در رنج و مشقت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 با توجه به اینکه روستا قطب تولید و توسعه در هر کشور است و توجه به حل مشکل روستاییان باید در اولویت کاری مسئولان باشد اما متاسفانه روستاهای محروم دهگلان مورد بی توجهی ویژه قرار گرفته اند.

 چه بسیار روستاهای که بخاطر نبود جاده مناسب و برای ادامه تحصیل فرندانش یا مجبورند روستا را ترک کنند و یا  دانش آموزان شاید ترک تحصیل کند که هر دو باعث مشکلات دیگر در جامعه خواهد شد.

مهاجرت و یا ترک تحصیل دانش آموز در روستاهای دهگلان به علت نامناسب بودن جاده، واقعیتی انکار نشدنی است بنا به گفته شوراهای اسلامی روستاهای شاهبلاغی و سالار آباد براستی ترک تحصیل دانش آموزان برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت خانواده برای ادامه تحصیل فرزندش گویای این واقعیت است.
 
 هر چند اکثر روستاهای شهرستان دهگلان از بیشتر امکانات در مضیقه هستند اما دو روستای سالار آباد و شاهبلاغی به فاصله 40 کیلومتر از شهر دهگلان با مشکلات عدیده منجله نداشتن جاده مناسب دست و پنجه نرم می کنند.

,
,
,
,
,
,
,

  جاده این دو روستا کاملا خاکی و در فصل بارندگی خودرو  نقلیه این دو روستا تراکتور است که براستی تردد این روستاها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

,

 با وجود وعده و وعید چندین ساله مدیران و کاندیداهای انتخابات برای حل مشکل جاده روستا شاهبلاغی تاکنون هیچگونه خدماتی به این دو روستا ارائه نشده و همزمان با شروع انتخابات به آنان وعده حل مشکلات روستا منجمله جاده داده شده که متاسفانه تاکنون مغفول مانده و مردم همچنان بعد از چندین سال چشم انتظار وعده های داده شده هستند.

,

اگر در این دو روستا فردی مریض و یا زن بارداری نیاز به بیمارستان داشته باشد باید بوسیله تراکتور به فاصله 20 کیلومتر به دهستان بلدستی انتقال داه داده شود که نیازمند توجه ویژه در امر خدمت رسانی است.
 عضو شورای اسلامی روستای سالار آباد ضمن ابراز نگرانی شدید از بی توجهی مسئولین اظهار داشت: اکثر مردم روستای سالار آباد دامدار هستند که 30 الی 40 خانوار آن به علت مشکل مسیر ارتباطی که گل و لای است از روستا مهاجرت کرده اند.

 وی افزود: اگر مسئولین به مشکلات روستای ما توجه می کردند و یا حداقل به بهسازی جاده ارتباطی ما توجه می کردند قطعا مانع مهاجرت مردم به حاشیه شهر می شدند.

 وی در ادامه گفت: با وجود زمستان بسیار سرد و برفگیر روستاهای این منطقه از داشتن گاز محروم هستند که از مسئولین انتظار داریم حل این مشکل هم در اولویت توجه به روستاهای محروم باشد.

 حیدری نیا عضو شورای اسلامی روستا سالار آباد گفت: در فصل بارندگی تردد خودرو  وجود ندارد و ما اگر مریضی داشته و یا مجبور به شهر شویم باید بوسلیه تراکتور تردد نماییم که بسیار مشکل است.

 وی در ادامه با اشاره به مشکلات دیگر روستا گفت: وضعیت اینترت در این روستا صفر و سیستم لوله کشی آب شرب قدیمی و فرسوده شده که نیاز است به این سیستم آب شرب سر و سامان داده شود.

روستای شاهبلاغی 6 کیلومتر متر پایین تر ار روستای سالار آباد که مشکلات مشابهی باهم دارند

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روستای شاهبلاغی 6 کیلومتر متر پایین تر ار روستای سالار آباد که مشکلات مشابهی باهم دارند,

 سلیمی عضو شورای اسلامی روستای شاهبلاغی که در هر مراسمی از مسئولین استانی و شهرستانی درخواست حل این مشکل نموده است اما گویا درد دل این روستا نشین برای مسئولین خدمتگزار قانع کننده نبود و مشکلات آنان همچنان در وادی فراموشی بسر می برد.

,

 حسینی یکی از ساکنان روستای شاهبلاغی بیان داشت: هر چند مشکل جاده ارتباطی مشکل عمده روستا روستاست اما آلودگی آب شرب و مهاجرت و ترک تحصیل دانش آموزان به علت نبود جاده مناسب مشکلات دیگری است که دامنگیر نه تنها شاهبلاغی بلکه روستاهای اطراف نیز شده است.

,

وی افزود: جاده ارتباطی که کاملا گل و لای است و تردد مردم روستا به شهر با تراکتور امکان پذیر است که همین مسئله باعث مهاجرت مردم این روستا به شهر شده است.

,


وی در ادامه گفت:دانش آموزان این روستا وقتی که پایه ششم مدرسه را تمام کنند دیگر یا خانواده باید برای ادامه تحصیل فرزندش به شهر مهاجرت کند و یا دانش آموز باید ترک تحصیل نماید.

  حسن سلیمی عضو شورای اسلامی شاهبلاغی گفت: اگر مشکل جاده این روستا حل شود 40 خانوار که به شهر مهاجرت کرده اند به روستا برمیگردند چونکه در شهر درآمدی ندارند و تنها در آمد آنان کشاورزی و دامداری در فصل زمستان است.
 

,
,
,
,
,

سلیمی افزود: در حال حاضر 35 خانوار در روستا سکونت سکونت دارند که اگر مشکل جاده ارتباطی حل شود قطعا  سکونت به 70 خانوار می رسد.

وی در ادامه گفت: نبود شبکه های تلویزیونی به صورت ثابت، آلودگی آب شرب روستا، احرا نشدذن طرح هادی در روستا نداشتن گاز، نداشتن خط ثابت تلفن و ضعف آنتن هی همراه اول از دیگر مشکلات این روستا است.

,
,
,

مردم این دو روستا می گویند مسئولان حداقل برای روز رای گیری که قطعا ما را از یاد نخواهند برد و برای اینکه خودشان در روز رای گیری در رنج و عذاب نباشند به فکر مناسب سازی جاده این دو روستا برای آن روز باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه