اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:

تغذیه دام از محل زباله‌ها خطر ابتلائات عفونی و پایین آمدن کیفیت گوشت را به دنبال دارد

تغذیه دام از محل زباله‌ها خطر ابتلائات عفونی و پایین آمدن کیفیت گوشت را به دنبال دارد
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: تغذیه دام ها از محل زباله مخاطرات بهداشتی در بر دارد که این زباله ها می تواند هم باعث بیماری های عفونی دام شود و همچنین می تواند کیفیت گوشت و محصولات دام را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ طی تماس تلفنی یکی از مخاطبین مبنی بر اینکه وجود معدن زباله‌های شهرداری در جاده کوهپایه و چرای گوسفندان در بین این زباله ها باعث شده تا تعدادی از دام ها ناقل بیماری و یا در هنگام ذبح دچار بیماری باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛ ,

حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت : قبلا این مسئله مورد بررسی قرار گرفته و از شهرداری خواسته شده تا از چرای دام در این منطقه جلوگیری شود.

,

وی افزود: در خصوص دام انباشتگی های شکمبه به دلایل مختلف می تواند صورت گیرد و گلوله های مویی در شکمبه نشخوار کنندگان اکثرا دیده می شود و این به نظر می رسد که عادی باشد.بنابراین نمی توان نتیجه گیری درستی از آن داشت به هر حال بارها اعلام کردیم که تغذیه دام ها از محل زباله مخاطرات بهداشتی در بر دارد که این زباله ها می تواند هم باعث بیماری های عفونی دام شود و همچنین می تواند کیفیت گوشت و محصولات دام را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد کند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: با توجه به اینکه این معدن زباله به عهده شهرداری است خواسته شده تا از چرای دام جلوگیری شود.

,

رشیدی از کلیه شهروندان خواست تا گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه ها و قصابی های مجاز سطح شهر که حاوی مهر تایید دامپزشکی است تهیه کنند و چنانچه خود نیز دام زنده ای تهیه کرده اند از کشتار آن در منازل و خارج از کشتارگاه ها جلوگیری کنند زیرا در کشتارگاه بازرسین بهداشتی حضور دارند و در صورت سالم بودن گوشت آن را با مهر تایید و چنانچه موردی وجود داشته باشد که برای مصرف انسان مناسب نباشد ضبط می شود.

,

اجرای طرح مایه کوبی دام سنگین گاوی در استان کرمان

, اجرای طرح مایه کوبی دام سنگین گاوی در استان کرمان,

وی همچنین به طرح مایه کوبی دام سنگین اشاره کرد و اذعان داشت: در یک ماهه اخیر طرج مایه کوبی دام های سنگین گاوی استان علیه تب برفکی اجرا شده و یکی از بیماری های واگیر دامی محسوب می شود که اگر در یک گاوداری شیوع پیدا کند باعث تلفات دام و افت تولید خواهد شد.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: این طرح از آبان ماه آغاز شده و یک پوشش صد درصدی در حال حاضر در جمعیت دام سنگین ایجاد شده است.

,

رشیدی گفت : هم اکنون نگرانی ما از ورود قاچاق دام از مرزهای شرقی است که وارد استان می شوند این دام ها می توانند ناقل بیماری باشد به همین دلیل این طرح و پوشش ایجاد شده تا از مخاطرات جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه