اخبار داغ

در مناظره دانشجویی «فساد و ریشه‌های آن» در اردبیل مطرح شد؛

امضاهای طلایی و استفاده از رانت، منشاء فساد در جامعه است

امضاهای طلایی و استفاده از رانت، منشاء فساد در جامعه است
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه امضاهای طلایی و استفاده از رانت منشاء ایجاد فساد است، گفت: نظارت دقیق و کافی در کنار ایجاد شفافیت در کارهای اجرایی و قراردادها می تواند تا حد زیادی از وقوع فساد در سیستم اداری جلوگیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، پیش از ظهر امروز مناظره دانشجویی «فساد و ریشه‌های آن» با حضور مسئولین تشکل های دانشجویی انجمن اسلامی و جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سالن شهیدان نوعی اقدم این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

ضعف دستگاه‌های نظارت کننده بر فساد، مشهود است

, ضعف دستگاه‌های نظارت کننده بر فساد، مشهود است, ضعف دستگاه‌های نظارت کننده بر فساد، مشهود است,

"میلاد ایمانزاده" دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این مناظره با بیان اینکه دستگاه‌های نظارت کننده بر فساد، ضعف دارند، گفت: زمانی که شورای نگهبان به نمایندگان غیراصلح صلاحیت می‌دهد و همان نمایندگان، وزیران کشور را تعیین می‌کنند، طبیعتا شرایط بهتر از این نخواهد شد.

,

وی در ادامه به مصادیقی از فساد سیاسی و اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: تنها راه مبارزه با فساد، مطالبه گری از مسئولین و شفاف سازی در جامعه است.

,

 امضاهای طلایی و استفاده از رانت، منشاء فساد در جامعه است

,  امضاهای طلایی و استفاده از رانت، منشاء فساد در جامعه است,  امضاهای طلایی و استفاده از رانت، منشاء فساد در جامعه است,

فردین اسدیان"، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این مناظره منشاء فساد را امضاهای طلایی و استفاده از رانت در دولت ها و وزارتخانه های کشور دانست و گفت: این امضاءها ناشی از بورکراسی طویل و کند اداری است.

,

وی در ادامه سخنان خود لزوم شفافیت کارهای اجرایی و قراردادها را خواستار شد و گفت: عدم امکان دستیابی به نظام اداری سالم بدون وجود شفافیت منجر به ایجاد بسترهای فساد در جامعه می شود.

,

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود به خصوصی سازی نیز اشاره کرد و گفت: مسئله رانت مهمترین بحث در خصوصی سازی است و باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

,

فرایند مبارزه با فساد نباید به دستاویزی برای تسویه حسابهای جناحی تبدیل شود

, فرایند مبارزه با فساد نباید به دستاویزی برای تسویه حسابهای جناحی تبدیل شود, فرایند مبارزه با فساد نباید به دستاویزی برای تسویه حسابهای جناحی تبدیل شود,

یکی از دانشجویان شرکت کننده در این مناظره دانشجویی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما  در خصوص فساد و ابعاد آن گفت: به عقیده بیشتر کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی، فساد مانع اصلی بر سر راه تحقق توسعه اقتصادی و مدرنیزه شدن کشورهاست و به همین دلیل، برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار می بایست راه را بر مفسدان و اخلال گران در نظامهای مالی و اقتصادی بست.

,

وی با بیان اینکه فرایند مبارزه با فساد نباید به دستاویزی برای تسویه حسابهای جناحی و گروهی تبدیل شود،خاطرنشان کرد: مجامع دانشگاهی و پژوهشگران نیز در برخورد با مسأله فساد و پرداختن به پوسته ظاهری آن میبایست به عمق و ریشه های فساد بپردازند تا با شناسایی دلایل واقعی ایجاد فساد به انهدام آن همت کنند.

,

فرار از پاسخگویی در قبال جامعه و نهادهای نظارتی زمینه ساز گسترش فساد در جامعه است

, فرار از پاسخگویی در قبال جامعه و نهادهای نظارتی زمینه ساز گسترش فساد در جامعه است, فرار از پاسخگویی در قبال جامعه و نهادهای نظارتی زمینه ساز گسترش فساد در جامعه است,

یکی دیگر از دانشجویان نیز معتقد است،فعالین اقتصادی مانند بازیکنان بازی فوتبال، باید اصول«بازی جوانمردانه» را رعایت کنند و قانونگذاران نیز  مانند داوران بازی فوتبال باید با کمال بیطرفی و انصاف همه فعاالن اقتصادی را به یک چشم بنگرند و قوانین رابه طور کامل و دقیق به مرحله اجرا درآورند. قوانین و مقررات هم باید از شفافیت و متوازن بودن برخوردار باشند و به گونه ای وضع شوند که از وقوع نابسامانی و اخلال گری های اقتصادی جلوگیری کنند تا کمترین پیامدهای منفی حاصل از فعالیتهای اقتصادی و مالی شرکتها و افراد از میان برداشته شود.

,

وی معتقد است، فرار از پاسخگویی در قبال جامعه و نهادهای نظارتی، تا حد زیادی زمینه ساز گسترش فساد در نظامهای اقتصادی و مالی خواهد بود.

,

گزارش: مهدی جدی

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه