اخبار داغ

در افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو مطرح شد؛

امکان تبادل انرژی با همسایگان/ایجاد بیش از ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور

امکان تبادل انرژی با همسایگان/ایجاد بیش از ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور
واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو امروز با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو در کرمانشاه افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با حضور رئیس مجلس و وزیر نیرو افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

علی لاریجانی در افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که در کشور انجام شده واگذاری کار به شرکت های تخصصی است که کارهای بزرگی در راستای فنی کشور انجام می دهد و حق این است که در ایران این گونه کشورها پیشرو باشند.

,

وی افزود: هم اکنون افرادی که ضریب هوشی بالا دارند در بخش الکترونیک دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند بنابراین انتظار داریم دانشجویان الکترونیک جهش های خوبی را در این زمینه در کشور ایجاد کنند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هر چه بستر را فراهم کنیم موفق تر هستیم به دلیل اینکه ملت ایران نیروی انسانی پخته ای پیدا خواهد کرد و این سرمایه مهمی است.

,

دولت در اصلاح چرخه اقتصادی کشور تلاش کند / بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش های سیاسی است

, دولت در اصلاح چرخه اقتصادی کشور تلاش کند / بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش های سیاسی است,

لاریجانی تصریح کرد: شرکت های خصوصی که در بخش های برق سرمایه گذاری می کنند در خرید تضمینی قدرت زیادی ندارند و این انگیزه برای سرمایه گذاری به وجود نمی آید و دولت باید در اصلاح چرخه اقتصادی کشور تلاش کند تا مشکل در سرمایه گذاری مرتفع شود.

,

وی ادامه داد: بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش های سیاسی است و همین امر فضا را برای تحقق تفکر ملی فراهم نمی کند و این به کشور ما آسیب می زند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چنین شرایطی باید واقعیت ها را به مردم گفت و راه حل های آن را ارائه داد و با هم اتحاد داشته باشیم تا بتوانیم اصلاحات واقعی را در اقتصاد رقم بزنیم چرا که اصلاحات واقعی در اقتصاد کشور زمانی رخ می دهد که بین مسئولان هم گرایی وجود داشته باشد.

,

لاریجانی گفت: دولت و نمایندگان و صاحب نظر باید بیندیشند که اگر می خواهند اقتصاد کشور اقتصاد بدون نقص و مقاومتی باشد باید چرخه اقتصادی کشور اصلاح شود تا نیروهای فعال و سرمایه گذاران بتوانند وارد عمل شوند.

,

فضا را برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم

, فضا را برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم,

وی با تاکید بر اینکه باید فضا را برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم، گفت: در برنامه ششم در گسترش فضای کار در بخش برق تصمیمات خوبی در مقام تدوین گرفتیم اگر چه آسیب هایی طی این مسیر وجود دارد که باید دولت آن را مرتفع کند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر باید بابت دیون یک نیروگاه را به جای غیرتخصصی بدهیم این اصلا درست نیست و دولتی که این کارها را انجام داد نشان می دهد که بنیه عقلانی برای جا انداختن موضوع را ندارد.

,

واگذاری ها به بخش خصوصی صاحب صلاحیت صورت گیرد

, واگذاری ها به بخش خصوصی صاحب صلاحیت صورت گیرد,

وی بیان داشت: ما نباید به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون برخی امور را به نهادهای غیرتخصصی واگذار کنیم چرا که این کار تخلف بوده و عقلانی نیست.

,

لاریجانی گفت: یکی از ایرادات به این دولت نیز همین موضوع است که چرا اشتباهات دولت قبل را اصلاح نکرد که واگذاری ها به بخش خصوصی صاحب صلاحیت صورت بگیرد باید این را به عنوان یک اصل در حکومت قبول کرد که اگر افعال حکومت از طراز عقلانیت برخوردار باشد پیروان بیشتری دارد و اگر مردم احساس کنند رفتارها قابل توجیه نیست نمی توانند کاری را بپذیرند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقدامات وزارت نیرو در حوزه تامین برق اقدامات خوبی بوده است و نباید اجازه دهیم بادهای موسمی که در فضای سیاسی کشور می وزد تمام مردم را از این خدمات محروم کند.

,

 

,

ایجاد بیش از ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور

, ایجاد بیش از ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور,

رضا اردکانیان در افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو اظهار داشت: به مدد سطح بسیار خوبی از همکاری و همبستگی با بخش خصوصی موفق شدیم که خانواده صنعت برق را مرکب از سازمان دولت و بخش غیر دولتی شکل دهیم.

,

وی افزود: وجود صدها شرکت فعال سازنده، پیمانکار، مهندسین مشاور ۱۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در این عرصه و اینکه بیش از ۶۰ درصد نیروگاه های ما توسط بخش خصوصی اداره می شود نوید یک صنعت پویا و زیرساختی در کشور را می دهد.

,

وزیر نیرو بیان داشت: ما امروز با همه کشورهای همسایه که مرز زمینی داریم امکان تبادل انرژی فراهم است و حتی از طریق برخی از این کشورها درصدد اتصال با سایر کشورها هستیم.

,

اردکانیان عنوان کرد: در این راستا شرکت های متعددی فعال هستند و همچنین این امکان برای ما فراهم است که به نیازهای بخش های مختلف جوابگو باشیم.

,

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب ظرفیت نصب شده ما ۷ هزار مگاوات بوده است و نیروگاه هایی فعالیت می کردند که نیروهای آن هر کدام از یک کشور با یک تکنولوژی خاص بود که در طول ایام دفاع مقدس اگر نیروگاهی آسیب می دید امکان آنکه قطعه آن را فراهم کنیم بسیار مشکل بود اما خوشبختانه در طول این ۴ دهه علیرغم محرومیت ها و تحریم های اقتصادی هم اکنون ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در کشور است.

,

وزیر نیرو گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم با پشتیبانی مستمر مجلس و فعالیت بخش خصوصی موفق شدیم بخش روشن‌تری این کارنامه غرور آمیز را داشته باشد  به نحوی که در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت نصب شده ۶۹ هزار مگاوات بود که از نیمه سال ۹۲ تا کنون تقریبا ۱۳ هزار و ۶۰۰ هزار مگاوات نیروی جدید به مدار آمده است.

,

اردکانیان گفت: اگر مطابق برنامه پیش برویم تا نیمه ۱۴۰۰ این امکان فراهم خواهد بود که به مردم گزارش شود که در این ۸ سال حدود ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده کشور اضاف شده است و این بدان معنا است که در مقایسه با سال های قبل هر سال ۳۸ درصد افزایش تولید داشته ایم.

,

وی خاطر نشان کرد: به ثمر رسیدن طرح های بزرگ نظیر نیروگاه دالاهو مستلزم پیگیری های شبانه روزی است که سهم و نقش نمایندگان در آن حائز اهمیت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه