اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

وزارت خارجه به خاطر نسل کشی شیعیان نیجریه علیه دولت این کشور طرح شکایت کند

وزارت خارجه به خاطر نسل کشی شیعیان نیجریه علیه دولت این کشور طرح شکایت کند
کارشناس مسائل بین الملل گفت: وظیفه همه ما است که برای حمایت از شیخ زکزاکی به میدان بیاییم و فعالیت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، مرتضی غرقی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، اظهار کرد: فشارهایی که امروز به شیخ زکزاکی وارد می شود، همه به واسطه نگرانی های استکبار جهانی، استعمارگران و ایادی آن ها از گسترش موج بیداری در این کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی افزود: حتی شنیده شده عربستان سعودی برخی فرماندهان ارتش نیجریه را هم خریده است تا در سرکوب هر چه شدیدتر هواداران شیخ زکزاکی و مسلمانان آزاده در آن کشور مشارکت کنند.

,

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: علی رغم این که شیعیان در کشور نیجریه یک اقلیت هستند و عملا هیچ خطری برای دولت این کشور ندارند و حتی خود شیخ زکزاکی هم اعلام کرده است که هدف از فعالیت های وی ایجاد یک بیداری عمومی بین مردم است که به نفع کل کشور خواهد بود، اما با این حال شاهد وحشیانه ترین رفتارها با وی و شیعیان مظلوم نیجریه هستیم.

,

غرقی در ادامه گفت: در نیجریه حتی مراسم عاشورا که در آن هیچ اعتراضی علیه دولت آن کشور اتفاق نمی افتد با قتل و عام مردم مواجه می شود چرا که آنان از همین بیداری می ترسند.

,

خبرنگار صدا و سیما در نیویورک، با اشاره به این که استعمارگران و ایادی آن ها به دنبال گسترش تفکرات متحجرانه خشن در نیجریه هستند، ابراز داشت: شیخ زکزاکی می توانست در نیجریه سازش کند اما این کار را انجام نداد و امروز استقامت وی و شیعیان این کشور که منجر به بیداری عمومی خواهد شد، استکبار جهانی را نگران کرده است.

,

وی اظهار کرد: همانطور که در قانون ما نیز آمده، حمایت از جنبش های انقلابی نظیر حرکت شیخ زکزاکی در جهان وظیفه ما است و وزارت خارجه باید پرونده شیخ زکزاکی را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ببرد و همینطور در حمایت از مردم مظلوم نیجریه بخاطر نسل کشی که در حال انجام است علیه دولت نیجریه در دادگاه های بین المللی طرح شکایت کند.

,

غرقی ضمن بیان این که متاسفانه رسانه های کشور، آن گونه که باید به مظلومیت شیخ زکزاکی نپرداخته اند، خاطرنشان کرد: باید مظلومیت شیخ زکزاکی و حمایت از حرکت وی بیش از این مورد توجه فعالین قرار بگیرد و در این راه تولید محتواهایی به زبان های خارجی در حمایت از این حرکت و همچنین برگزاری تجمعاتی در مقابل سفارت خانه یا دفاتر وزارت خارجه کشورمان نیز موثر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه