اخبار داغ

کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اسدآباد:

بیشترین افراد در فضای مجازی مردان متأهل هستند/ آمار خشونت خانگی 25 درصد افزایش یافته است

بیشترین افراد در فضای مجازی مردان متأهل هستند/ آمار خشونت خانگی 25 درصد افزایش یافته است
کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اسدآباد گفت: بر اساس امار انجمن آسیب‌های اجتماعی بیشترین افرادی که در فضای مجازی هستند، متأهل هستند و این یک آسیب بالقوه است که بعضاً موجب بسیاری از روابط نامشروع می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، حمیدرضا رجبی صبح امروز در نشست تخصصی با موضوع « بررسی عوامل بروز خشونت در خانواده‌ها و آسیب‌های آن» که در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان اسدآباد برگزار شد، با بیان اینکه آسیب اجتماعی ریشه‌کن نمی‌شوند اما می تواند کنترل شود، گفت: خودکشی، اعتیاد و طلاق از جمله های آسیبهای اجتماعی آشکار است که امروزه در شهرستان اسدآباد رو به افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان،,

وی با اشاره براینکه برخی از آسیبهای اجتماعی به صورت پنهان هستند و تأثیرات منفی زیادی بر جامعه دارد که نمونه آن خشنونت‌هاست تصریح کرد: متاسفانه ۲۵ درصد همسرآزاری و خشونت خانگی بالا رفته است‌ و خشونت خانگی را باید کنترل کرد.

,

کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اسدآباد، افزود: براساس امار انجمن آسیبهای اجتماعی بیشترین افرادی که در فضای مجازی هستند، متأهل هستند و این یک آسیب بالقوه است که گاها موجب بسیاری از روابط نامشروع می‌شود.

,

وی، با بیان اینکه ۸۸ درصد از جمعیت ایران سوتغذیه دارند و سالی ۱۱ هزار میلیارد تومان صرف فست فود می‌شود، افزود: امروز می بینم که آشپزخانه ها تعطیل شده اند و زنان به جای آشپزی به سمت خیابان‌ها کشیده شدند، البته منظور زنان شاغل نیست.

,

رجبی، با اشاره براینکه متأسفانه به آسیب اجتماعی به صورت زنجیره‌وار نگاه نمی کنیم و خشنونت روانی ،فیزیکی، جنسی، اقتصادی، عاطفی و فیزیکی به صورت زنجیر وار به وجود می آید، گفت: از هر سه زن یک نفر مورد خشونت قرار می‌گیرد و جراحتی که خشونت روانی بر زنان می‌گذارد، بالاتر از دیگر خشونت است.

,

کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اسدآباد، تأکید کرد: امروز باید ارگان‌های و نهادهای فرهنگی برای پیشگیری و آموزش از جمله سپاه، آموزش وپرورش، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی به کمک هم بیایند و یکپارچه فعالیت داشته باشند.

,

اکبر احمدی‌منش، رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسد آباد نیز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: طرح اجتماع‌محور در ۲۳ محیط به اجرا درآمده است که در این طرح هزار و ۹۰۰ نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد و آموزش قبل از ازدواج قرار گرفتند.

,

وی در پایان تصریح کرد: در راستای اهداف اورژانس اجتماعی بیش از ۷۰۰ تماس از سوی مردم برای مشاوره و راهنمایی داشته‌ایم.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه