اخبار داغ

مسئول تعلیم و تربیت سپاه اصفهان:

توسعه فعالیت های قرآنی بسیج با اجرای طرح صراط

توسعه فعالیت های قرآنی بسیج با اجرای طرح صراط
مسئول تعیلم و تربیت سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: طرح صراط به منظور فعالیت‌های قرآنی بسیجیان نواحی مختلف بسیج برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مظاهری در گفتگو با صاحب نیوز درباره فعالیت‌های مرکز تعیلم و تربیت سپاه استان اصفهان اظهار داشت: این سازمان در امور تربیتی، اعتقادی و رشد و اعتلای مباحث عقیدتی بسیجیان فعالیت می‌کند که در سپاه استان و نواحی مختلف بسیج فعالیت خود را انجام می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی تصریح کرد: عمده ماموریت این سازمان برگزاری جلسات، نشست‌ها محافل و حلقه‌ها برای بسیجیان در عرصه‌های تربیتی، معرفتی، مهارتی و بصیرتی است که در این 4 عرصه به رشد و اعتلای بسیج و بسیجیان در قالب‌های قرآنی می‌پردازد. این نهاد در بخش قرآنی در دارالقرآن بسیج به صورت متمرکز به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد که در این بخش نهضت روانخوانی قرآن کریم، ترتیل، قرائت و حفظ در گروه‌ها و رده‌های سنی مختلف دنبال می‌شود.

,

مسئول تعیلم و تربیت سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: در چند سال اخیر نیز تمرکز این مرکز بر مفاهیم قرآنی سمت و سو پیدا کرده است و بسیجیان را با مفاهیم سوره‌های قرآنی آشنا می‌کنیم. در این طرح سوره مورد نظر نیز محور مسابقات قرآنی قرار می‌گیرد که این فعالیت‌ها تحت عنوان “طرح صراط” نام‌گذاری شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: طرح صراط یکی از اساسی‌ترین طرح‌های است که در بسیج در حال انجام است. این طرح آیات قرآن را با روایت ائمه معصومین و کتب نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تطابق می‌دهد.
حجت‌الاسلام مظاهری به فعالیت‌های عرصه بصیرتی اشاره و بیان کرد: در این عرصه نشست‌های پرسش و پاسخ، جلسات روشنگری، کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌شود و در عرصه تربیتی حلقه‌های صالحین به عنوان یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های اعتلای بسیج است.

,
,

وی بیان کرد: در حلقه‌های صالحین، بسیجیان در قالب گروه‌های سنی تفکیک می‌شوند و سیر هدایت و معرفتی آن‌ها توسط یک مربی انجام می‌شود و در عرصه‌های مختلف آن‌ها را راهبری می‌کند که این جلسات در سالیان متوالی با توجه به سیر محتوایی انجام می‌گیرد.

,

مسئول تعیلم و تربیت سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان به سایر فعالیت‌ها در بخش تربیتی اشاره و بیان کرد: اخلاق اسلامی، روحیه ایثارگری، پایه‌های ایمان از شاخصه‌های در بخش تربیتی است و سعی می‌شود در بسیجیان نهادینه شود.

,

وی به عرصه مهارتی اشاره و بیان کرد: در این عرصه برگزاری کلاس‌ها متانسب با نیاز نسل جوان به ویژه در فصل تابستان و فعالیت‌های تابستانه در قالب طرح‌های جوان‌های صالحین و نشاط و تعالی انجام می‌گیرد و در طول سال متناسب با نیازهای جوانان کلاس‌های مربوطه در رشته‌های، هنری، ورزشی، رایانه و فنی برنامه‌ریزی می‌شود و در پایگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

,

حجت‌الاسلام مظاهری به فعالیت‌های بسیجیان در بخش محرومیت‌زدایی در پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان اشاره و بیان کرد: در این بخش بسیجیان را با سیره و روش اهل بیت (ع) تطبیق می‌‌دهیم. یکی از سیره‌های اهل بیت (ع) توجه به قشر محروم جامعه بوده است و نسبت به حمایت و توجه ویژه به مستنمدان توجه ویژه‌ای داشتند. همین موضوع در حلقه‌های صالحین و گروه‌های بسیجی مورد توجه قرار گرفت و اتفاقات اخیر نظیر سیل و زلزله در گروه‌های صالحین مطرح شد و بسیجیان از هیچ کمکی چه کمک‌های مالی و چه کمک‌های یدی دریغ نکردند.

,

وی گفت: در مرحله نخست کمک‌های نقدی و اقلامی بسیار زیادی جمع‌آوری شد و برای مناطق محروم و سیل زده ارسال شد و در مرحله دوم از بین حلقه‌های صالحین گروه‌های توامند آماده به کار جهادی در مناطق سیل‌زده از قشرهای مختلف بسیج حضور پیدا کرده و خدمت‌رسانی و کمک به مردم سیل زده را انجام دادند و هم اکنون نیز که چند ماهی از سیل می‌گذرد جهادگران بسیجی در مناطق سیل‌‍زده حضور دارند و در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل زده یاری‌گر هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه