اخبار داغ

در هفته پژوهش:

پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان همدان تجلیل شدند

پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان همدان تجلیل شدند
پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان همدان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در سه بخش هیأت علمی، کارمندی و دانشجویی معرفی و تجلیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان همدان صبح امروز همزمان با هفته پژوهش در مرکز استان و با حضور مدیر کل کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه و رئیس دبیرخانه دانشگاه‌های منطقه 4 و استان همدان، رؤسای مراکز و واحدها، اعضای هیأت علمی، مدیران ستادی و جمعی از کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

صفی‌الله صفایی رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: هفته پژوهش هفته مهم و فرصتی مناسب برای تمرکز در مسایل پژوهشی است.

,

وی به اهداف برگزاری هفته پژوهش در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ترویج پژوهش و فناوری در سطح مراکز واحدهای دانشگاه، ترغیب و تشویق پژوهشگران به بحث تولید علم، تبیین موضوع پژوهش، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی، بستر سازی و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و برنامه ارتباط درست و سازنده بین پژوهشگران و فناوران از جمله اهداف است.

,

حاجی حسینی مدیرکل کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه نیز با اشاره به چشم‌انداز آینده پژوهش و فناوری کشور و وظایف اعضای هیأت علمی بیان کرد: رعایت این نکات در ارتقای پژوهش می‌تواند بسیار موثر باشد و دانشجویان و اساتید باید همکاری لازم در تحقق اهداف اشاره شده را داشته باشند.

,

وی افزود: حرکت به سمت دانشگاه‌های مولد ثروت برپایه دانش وساماندهی منابع و امکانات در جهت ارتقای بهره‌وری از ماموریت‌های حوزه پژوهش و فناوری است.

,

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر در بخش اساتید، کارمندان و دانشجویان تجلیل شد؛ در بخش اساتید هیأت علمی، صفی‌الله صفایی، نصرالله عرفانی، حامد محمدی و مهدی کاکایی، در بخش کارمندی کبری ونائی و در بخش دانشجویی فرشید حاج بابایی به عنوان پژوهشگران برتر معرفی شدند.

,

گفتنی است در حاشیه برگزاری این مراسم، مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور استان همدان با نقش هدایتگری و پشتیبانی دانشجویان، در راستای برنامه راهبردی دانشگاه با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان همدان افتتاح شد.

,

صفی‌الله صفایی رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در مراسم افتتاح این مرکز، شناسایی توانمندی‌ها و شایستگی‌های دانشجویان در زمینه کارآفرینی و فعالیت‌های نو آورانه را از اهداف این مرکز برشمرد و اظهار کرد: حمایت از ایده‌های دانشجویی و ایده‌های نوآورانه اساتید کارآفرین جهت راه اندازی کسب و کار و فراهم کردن زمینه‌های آشنایی دانشجویان با الگوهای موفق کسب و کار در رشته تخصصی خود نیز از اهداف این مرکز است.

,

وی با بیان اینکه ایجاد فضای مساعد برای تحول آفرینی دانشجویان و آموزش و تقویت مهارت‌های عمومی و تخصصی دانشجویان به منظور آماده‌سازی آنها برای حضور در بازار کار از دیگر اهداف است گفت: تدوین برنامه آموزشی ویژه هر رشته متناسب با نیازهای بازار کار در آن زمینه برای طراحی مسیر شغلی مناسب، تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی توسعه مهارت‌های فردی و عمومی و تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی در زمینه کارآفرینی و نوآوری نیز از اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

,

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان بیان کرد: ترویج فرهنگ کار آفرینی و تلاش در تغییر نگرش اعضای دانشگاه اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان در این خصوص و تشویق اساتید و دانشجویان به تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان رسالت‌های اصلی این مرکز خواهد بود.

,

وی یادآور شد: ایجاد محیطی پویا و با انگیزه برای حضور دانشجویان و تشویق آنها به تفکر کارآفرینانه، انجام پژوهش‌های کارآفرینی با توجه به نیازهای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی به ویژه کارآفرینی زنان و مساعدت به فعالان و علاقمندان حوزه کارآفرینی در کمک به شکل گیری کسب و کارهای دانشگاهی و جذب سرمایه‌گذار برای حمایت از ایده‌های استارت آپی دانشجویان نیز از رسالات این مرکز تعریف شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه