رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک پایانه در شمال شهر اصفهان 697 برابر حد مجاز ذرات میکرونی تولید می کند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ کوروش محمدی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: حدود سه سال پیش دو قرارداد با دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان منعقد و در هر دو پروژه سازمان محیط زیست استان بهعنوان ناظر انتخاب شد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این حرکت و تصمیم بی نظیری بود، چرا که در گذشته تصمیمات برای آلودگی هوا بر اساس حدس و گمان و یا پیروی از رویه ها در شهرهای دیگر بود و هیچ گاه پایه علمی نداشت.
وی افزود: مطالعات در دو برابر زمان پیش بینی شده تمام شد اما اتفاق خوبی رقم خورد، قرار بود این اطلاعات و مطالعه در ۱۵ ماه انجام شود، اما به خاطر مشکلات مدیریتی و مالی با تأخیر، داده ها آماده شد.
محمدی با اشاره به پیگیری های شورای شهر در این زمینه بیان کرد: البته اطلاعات که اکنون به دست آمده اطلاعات خام است و قرار است تحلیل نهایی در آن شکل بگیرد و لحاظ شود.
کورش محمدی گفت: پروژه اول که تعیین سیاهه انتشار آلاینده هاست صد در صد انجام شده و تجزیه تحلیل نهایی آن هم انجام خواهد شد.
وی افزود: اصفهان یکی از کلان شهرهایی است که در منطقه نیمه خشک واقع شده است و انتظار یک فضای سبز وجود ندارد و همواره در معرض نوسانات اقلیمی و زیست محیطی و آلاینده های هوا بوده است؛ ۴۳.۵ درصد از بادهای اصفهان آهسته است و باقی آن قابل اندازه گیری نیست و قالباً از منطقه شرق به غرب می وزد.
محمدی با بیان اینکه آلاینده ها یا از منابع ثابت هستند و یا متحرک ادامه داد: متوسط مصرف سوخت برای قطارها ۷.۹۷ لیتر بر هر کیلومتر است؛ بیشترین سهم آلاینده ای که قطارها در اصفهان ایجاد می کنند از باغ بهادران شروع و تا سپاهان شهر ادامه دارد و این آلودگی قطارها یک نیم دایره آلودگی در اصفهان ایجاد می کند.
کوروش محمدی گفت: ۲۲ هزار و ۱۵۲ پرواز به صورت سالیانه در اصفهان انجام می شود؛ از مجموع این پروازها هشت هزار و ۷۶ تن دی اکسید کربن که یکی از آلاینده ها از این پروازها است و حوزه انتشار حمل و نقل هوایی در محدوده خود شهر اصفهان افتاده است.
محمدی اظهار کرد: مجموع آلاینده های منابع متحرک غیر جاده ای از سوی ماشین آلات کشاورزی 18 هزار و 234، از سوی قطارها 137 هزار و 414، از سوی هواپیماها 15 هزار و 493 کیلوگرم است.
وی در تشریح منابع متحرک جاده ای خاطر نشان کرد: ۳۴ درصد خودرو های کلان شهر اصفهان را پراید و ۱۵ درصد را وانت ها تشکیل می دهند.
این مسئول با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا مونوکسید کربن بیشترین سهم را از خودروهای سواری دارد، افزود: ۶۰۰ هزار موتور سیکلت در شهرستان اصفهان داریم که ۸۳ درصد آلاینده های موتورسیکلت ها مونوکسید کربن است.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۷۷.۶ درصد آلایندگی اتوبوس ها اکسید نیتروژن است، گفت: بیشترین تردد داخلی در سال ۹۶ انجام شده در بین اصفهان و ذوب آهن، نجف آباد و اصفهان و اصفهان و مورچه خورت است.
محمدی خاطر نشان کرد: بیشترین سهم آلاینده در مرکز اصفهان از سوی خودروها اتفاق می افتد؛ پنج تا هشت صبح و سه تا شش بعد از ظهر بالاترین میزان آلایندگی اتفاق می افتد.
وی گفت: بیشترین سهم آلاینده ها در ذرات معلق را در زینبیه و احمدآباد داریم؛ یک پایانه شمال شهر اصفهان حدود ۶۹۷ برابر حد مجاز ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون تولید می کند.
محمدی افزود: بیشترین سهم ذرات معلق در پایانه ها و مناطق پر ترافیک است و در اکثر ذرات معلق شناخته شده از حد مجاز بیشتر داریم.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: اتوبوس ها بیشترین سهم در مونوکسید کربن و تاکسی ها و خودروهای گازسوز بیشترین سهم را در هیدروکربن دارند.
به گفته محمدی، سهم صنایع در تولید ذرات معلق ۶۷ درصد است؛ احتراق گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری ۹۷ درصد و ۶۵ درصد در فصل گرم کاهش پیدا می کند.
رئیس اداره امور آزمایشگاهی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم در این نشست خبری اشاره کرد: نحوه پراکنش آلاینده پروژه تکمیلی است و اینکه اثر هر کدام ذرات چقدر است نکته بسیار مهمی قلمداد می شود.
بابک صادقیان گفت: اولویت کنترل ذرات میکرونی در کامیون ها و خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که وزنه سنگینی در تولید ذرات میکرونی را به عهده دارند؛ ساعت های پیک آلودگی هم مربوط به سرویس هاست.
وی در ادامه گفت: بین ۹۰۰ تا یک میلیون خودرو سواری حرکت می کند که اگر فرض بگیریم حداقل آلودگی را داشته باشند، به دلیل کثرت و محدودیت در خیابان ها باز هم آلودگی ایجاد می کنند.
انتهای پیام/
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این حرکت و تصمیم بی نظیری بود، چرا که در گذشته تصمیمات برای آلودگی هوا بر اساس حدس و گمان و یا پیروی از رویه ها در شهرهای دیگر بود و هیچ گاه پایه علمی نداشت.
وی افزود: مطالعات در دو برابر زمان پیش بینی شده تمام شد اما اتفاق خوبی رقم خورد، قرار بود این اطلاعات و مطالعه در ۱۵ ماه انجام شود، اما به خاطر مشکلات مدیریتی و مالی با تأخیر، داده ها آماده شد.
محمدی با اشاره به پیگیری های شورای شهر در این زمینه بیان کرد: البته اطلاعات که اکنون به دست آمده اطلاعات خام است و قرار است تحلیل نهایی در آن شکل بگیرد و لحاظ شود.
کورش محمدی گفت: پروژه اول که تعیین سیاهه انتشار آلاینده هاست صد در صد انجام شده و تجزیه تحلیل نهایی آن هم انجام خواهد شد.
وی افزود: اصفهان یکی از کلان شهرهایی است که در منطقه نیمه خشک واقع شده است و انتظار یک فضای سبز وجود ندارد و همواره در معرض نوسانات اقلیمی و زیست محیطی و آلاینده های هوا بوده است؛ ۴۳.۵ درصد از بادهای اصفهان آهسته است و باقی آن قابل اندازه گیری نیست و قالباً از منطقه شرق به غرب می وزد.
محمدی با بیان اینکه آلاینده ها یا از منابع ثابت هستند و یا متحرک ادامه داد: متوسط مصرف سوخت برای قطارها ۷.۹۷ لیتر بر هر کیلومتر است؛ بیشترین سهم آلاینده ای که قطارها در اصفهان ایجاد می کنند از باغ بهادران شروع و تا سپاهان شهر ادامه دارد و این آلودگی قطارها یک نیم دایره آلودگی در اصفهان ایجاد می کند.
کوروش محمدی گفت: ۲۲ هزار و ۱۵۲ پرواز به صورت سالیانه در اصفهان انجام می شود؛ از مجموع این پروازها هشت هزار و ۷۶ تن دی اکسید کربن که یکی از آلاینده ها از این پروازها است و حوزه انتشار حمل و نقل هوایی در محدوده خود شهر اصفهان افتاده است.
محمدی اظهار کرد: مجموع آلاینده های منابع متحرک غیر جاده ای از سوی ماشین آلات کشاورزی 18 هزار و 234، از سوی قطارها 137 هزار و 414، از سوی هواپیماها 15 هزار و 493 کیلوگرم است.
وی در تشریح منابع متحرک جاده ای خاطر نشان کرد: ۳۴ درصد خودرو های کلان شهر اصفهان را پراید و ۱۵ درصد را وانت ها تشکیل می دهند.
این مسئول با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا مونوکسید کربن بیشترین سهم را از خودروهای سواری دارد، افزود: ۶۰۰ هزار موتور سیکلت در شهرستان اصفهان داریم که ۸۳ درصد آلاینده های موتورسیکلت ها مونوکسید کربن است.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۷۷.۶ درصد آلایندگی اتوبوس ها اکسید نیتروژن است، گفت: بیشترین تردد داخلی در سال ۹۶ انجام شده در بین اصفهان و ذوب آهن، نجف آباد و اصفهان و اصفهان و مورچه خورت است.
محمدی خاطر نشان کرد: بیشترین سهم آلاینده در مرکز اصفهان از سوی خودروها اتفاق می افتد؛ پنج تا هشت صبح و سه تا شش بعد از ظهر بالاترین میزان آلایندگی اتفاق می افتد.
وی گفت: بیشترین سهم آلاینده ها در ذرات معلق را در زینبیه و احمدآباد داریم؛ یک پایانه شمال شهر اصفهان حدود ۶۹۷ برابر حد مجاز ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون تولید می کند.
محمدی افزود: بیشترین سهم ذرات معلق در پایانه ها و مناطق پر ترافیک است و در اکثر ذرات معلق شناخته شده از حد مجاز بیشتر داریم.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: اتوبوس ها بیشترین سهم در مونوکسید کربن و تاکسی ها و خودروهای گازسوز بیشترین سهم را در هیدروکربن دارند.
به گفته محمدی، سهم صنایع در تولید ذرات معلق ۶۷ درصد است؛ احتراق گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری ۹۷ درصد و ۶۵ درصد در فصل گرم کاهش پیدا می کند.
رئیس اداره امور آزمایشگاهی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم در این نشست خبری اشاره کرد: نحوه پراکنش آلاینده پروژه تکمیلی است و اینکه اثر هر کدام ذرات چقدر است نکته بسیار مهمی قلمداد می شود.
بابک صادقیان گفت: اولویت کنترل ذرات میکرونی در کامیون ها و خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که وزنه سنگینی در تولید ذرات میکرونی را به عهده دارند؛ ساعت های پیک آلودگی هم مربوط به سرویس هاست.
وی در ادامه گفت: بین ۹۰۰ تا یک میلیون خودرو سواری حرکت می کند که اگر فرض بگیریم حداقل آلودگی را داشته باشند، به دلیل کثرت و محدودیت در خیابان ها باز هم آلودگی ایجاد می کنند.
انتهای پیام/
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این حرکت و تصمیم بی نظیری بود، چرا که در گذشته تصمیمات برای آلودگی هوا بر اساس حدس و گمان و یا پیروی از رویه ها در شهرهای دیگر بود و هیچ گاه پایه علمی نداشت.
وی افزود: مطالعات در دو برابر زمان پیش بینی شده تمام شد اما اتفاق خوبی رقم خورد، قرار بود این اطلاعات و مطالعه در ۱۵ ماه انجام شود، اما به خاطر مشکلات مدیریتی و مالی با تأخیر، داده ها آماده شد.
محمدی با اشاره به پیگیری های شورای شهر در این زمینه بیان کرد: البته اطلاعات که اکنون به دست آمده اطلاعات خام است و قرار است تحلیل نهایی در آن شکل بگیرد و لحاظ شود.
کورش محمدی گفت: پروژه اول که تعیین سیاهه انتشار آلاینده هاست صد در صد انجام شده و تجزیه تحلیل نهایی آن هم انجام خواهد شد.
وی افزود: اصفهان یکی از کلان شهرهایی است که در منطقه نیمه خشک واقع شده است و انتظار یک فضای سبز وجود ندارد و همواره در معرض نوسانات اقلیمی و زیست محیطی و آلاینده های هوا بوده است؛ ۴۳.۵ درصد از بادهای اصفهان آهسته است و باقی آن قابل اندازه گیری نیست و قالباً از منطقه شرق به غرب می وزد.
محمدی با بیان اینکه آلاینده ها یا از منابع ثابت هستند و یا متحرک ادامه داد: متوسط مصرف سوخت برای قطارها ۷.۹۷ لیتر بر هر کیلومتر است؛ بیشترین سهم آلاینده ای که قطارها در اصفهان ایجاد می کنند از باغ بهادران شروع و تا سپاهان شهر ادامه دارد و این آلودگی قطارها یک نیم دایره آلودگی در اصفهان ایجاد می کند.
کوروش محمدی گفت: ۲۲ هزار و ۱۵۲ پرواز به صورت سالیانه در اصفهان انجام می شود؛ از مجموع این پروازها هشت هزار و ۷۶ تن دی اکسید کربن که یکی از آلاینده ها از این پروازها است و حوزه انتشار حمل و نقل هوایی در محدوده خود شهر اصفهان افتاده است.
محمدی اظهار کرد: مجموع آلاینده های منابع متحرک غیر جاده ای از سوی ماشین آلات کشاورزی 18 هزار و 234، از سوی قطارها 137 هزار و 414، از سوی هواپیماها 15 هزار و 493 کیلوگرم است.
وی در تشریح منابع متحرک جاده ای خاطر نشان کرد: ۳۴ درصد خودرو های کلان شهر اصفهان را پراید و ۱۵ درصد را وانت ها تشکیل می دهند.
این مسئول با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا مونوکسید کربن بیشترین سهم را از خودروهای سواری دارد، افزود: ۶۰۰ هزار موتور سیکلت در شهرستان اصفهان داریم که ۸۳ درصد آلاینده های موتورسیکلت ها مونوکسید کربن است.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۷۷.۶ درصد آلایندگی اتوبوس ها اکسید نیتروژن است، گفت: بیشترین تردد داخلی در سال ۹۶ انجام شده در بین اصفهان و ذوب آهن، نجف آباد و اصفهان و اصفهان و مورچه خورت است.
محمدی خاطر نشان کرد: بیشترین سهم آلاینده در مرکز اصفهان از سوی خودروها اتفاق می افتد؛ پنج تا هشت صبح و سه تا شش بعد از ظهر بالاترین میزان آلایندگی اتفاق می افتد.
وی گفت: بیشترین سهم آلاینده ها در ذرات معلق را در زینبیه و احمدآباد داریم؛ یک پایانه شمال شهر اصفهان حدود ۶۹۷ برابر حد مجاز ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون تولید می کند.
محمدی افزود: بیشترین سهم ذرات معلق در پایانه ها و مناطق پر ترافیک است و در اکثر ذرات معلق شناخته شده از حد مجاز بیشتر داریم.
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: اتوبوس ها بیشترین سهم در مونوکسید کربن و تاکسی ها و خودروهای گازسوز بیشترین سهم را در هیدروکربن دارند.
به گفته محمدی، سهم صنایع در تولید ذرات معلق ۶۷ درصد است؛ احتراق گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری ۹۷ درصد و ۶۵ درصد در فصل گرم کاهش پیدا می کند.
رئیس اداره امور آزمایشگاهی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم در این نشست خبری اشاره کرد: نحوه پراکنش آلاینده پروژه تکمیلی است و اینکه اثر هر کدام ذرات چقدر است نکته بسیار مهمی قلمداد می شود.
بابک صادقیان گفت: اولویت کنترل ذرات میکرونی در کامیون ها و خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که وزنه سنگینی در تولید ذرات میکرونی را به عهده دارند؛ ساعت های پیک آلودگی هم مربوط به سرویس هاست.
وی در ادامه گفت: بین ۹۰۰ تا یک میلیون خودرو سواری حرکت می کند که اگر فرض بگیریم حداقل آلودگی را داشته باشند، به دلیل کثرت و محدودیت در خیابان ها باز هم آلودگی ایجاد می کنند.
انتهای پیام/
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این حرکت و تصمیم بی نظیری بود، چرا که در گذشته تصمیمات برای آلودگی هوا بر اساس حدس و گمان و یا پیروی از رویه ها در شهرهای دیگر بود و هیچ گاه پایه علمی نداشت.
,وی افزود: مطالعات در دو برابر زمان پیش بینی شده تمام شد اما اتفاق خوبی رقم خورد، قرار بود این اطلاعات و مطالعه در ۱۵ ماه انجام شود، اما به خاطر مشکلات مدیریتی و مالی با تأخیر، داده ها آماده شد.
,محمدی با اشاره به پیگیری های شورای شهر در این زمینه بیان کرد: البته اطلاعات که اکنون به دست آمده اطلاعات خام است و قرار است تحلیل نهایی در آن شکل بگیرد و لحاظ شود.
,کورش محمدی گفت: پروژه اول که تعیین سیاهه انتشار آلاینده هاست صد در صد انجام شده و تجزیه تحلیل نهایی آن هم انجام خواهد شد.
,وی افزود: اصفهان یکی از کلان شهرهایی است که در منطقه نیمه خشک واقع شده است و انتظار یک فضای سبز وجود ندارد و همواره در معرض نوسانات اقلیمی و زیست محیطی و آلاینده های هوا بوده است؛ ۴۳.۵ درصد از بادهای اصفهان آهسته است و باقی آن قابل اندازه گیری نیست و قالباً از منطقه شرق به غرب می وزد.
,محمدی با بیان اینکه آلاینده ها یا از منابع ثابت هستند و یا متحرک ادامه داد: متوسط مصرف سوخت برای قطارها ۷.۹۷ لیتر بر هر کیلومتر است؛ بیشترین سهم آلاینده ای که قطارها در اصفهان ایجاد می کنند از باغ بهادران شروع و تا سپاهان شهر ادامه دارد و این آلودگی قطارها یک نیم دایره آلودگی در اصفهان ایجاد می کند.
,کوروش محمدی گفت: ۲۲ هزار و ۱۵۲ پرواز به صورت سالیانه در اصفهان انجام می شود؛ از مجموع این پروازها هشت هزار و ۷۶ تن دی اکسید کربن که یکی از آلاینده ها از این پروازها است و حوزه انتشار حمل و نقل هوایی در محدوده خود شهر اصفهان افتاده است.
,محمدی اظهار کرد: مجموع آلاینده های منابع متحرک غیر جاده ای از سوی ماشین آلات کشاورزی 18 هزار و 234، از سوی قطارها 137 هزار و 414، از سوی هواپیماها 15 هزار و 493 کیلوگرم است.
,وی در تشریح منابع متحرک جاده ای خاطر نشان کرد: ۳۴ درصد خودرو های کلان شهر اصفهان را پراید و ۱۵ درصد را وانت ها تشکیل می دهند.
,این مسئول با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا مونوکسید کربن بیشترین سهم را از خودروهای سواری دارد، افزود: ۶۰۰ هزار موتور سیکلت در شهرستان اصفهان داریم که ۸۳ درصد آلاینده های موتورسیکلت ها مونوکسید کربن است.
,رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۷۷.۶ درصد آلایندگی اتوبوس ها اکسید نیتروژن است، گفت: بیشترین تردد داخلی در سال ۹۶ انجام شده در بین اصفهان و ذوب آهن، نجف آباد و اصفهان و اصفهان و مورچه خورت است.
,محمدی خاطر نشان کرد: بیشترین سهم آلاینده در مرکز اصفهان از سوی خودروها اتفاق می افتد؛ پنج تا هشت صبح و سه تا شش بعد از ظهر بالاترین میزان آلایندگی اتفاق می افتد.
,وی گفت: بیشترین سهم آلاینده ها در ذرات معلق را در زینبیه و احمدآباد داریم؛ یک پایانه شمال شهر اصفهان حدود ۶۹۷ برابر حد مجاز ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون تولید می کند.
,محمدی افزود: بیشترین سهم ذرات معلق در پایانه ها و مناطق پر ترافیک است و در اکثر ذرات معلق شناخته شده از حد مجاز بیشتر داریم.
,رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: اتوبوس ها بیشترین سهم در مونوکسید کربن و تاکسی ها و خودروهای گازسوز بیشترین سهم را در هیدروکربن دارند.
,به گفته محمدی، سهم صنایع در تولید ذرات معلق ۶۷ درصد است؛ احتراق گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری ۹۷ درصد و ۶۵ درصد در فصل گرم کاهش پیدا می کند.
,رئیس اداره امور آزمایشگاهی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم در این نشست خبری اشاره کرد: نحوه پراکنش آلاینده پروژه تکمیلی است و اینکه اثر هر کدام ذرات چقدر است نکته بسیار مهمی قلمداد می شود.
,بابک صادقیان گفت: اولویت کنترل ذرات میکرونی در کامیون ها و خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که وزنه سنگینی در تولید ذرات میکرونی را به عهده دارند؛ ساعت های پیک آلودگی هم مربوط به سرویس هاست.
,وی در ادامه گفت: بین ۹۰۰ تا یک میلیون خودرو سواری حرکت می کند که اگر فرض بگیریم حداقل آلودگی را داشته باشند، به دلیل کثرت و محدودیت در خیابان ها باز هم آلودگی ایجاد می کنند.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه