اخبار داغ

دانشمند چهارمحالی پیشنهاد پناهندگی آمریکا را رد کرد

دانشمند چهارمحالی پیشنهاد پناهندگی آمریکا را رد کرد
مسعود سلیمانی پژوهشگر ایرانی بازداشت شده توسط آمریکا گفت: در مدتی که در زندان آمریکا بودم لحظه‌ای از آرمان‌های مقدس خود دست برنداشتم و موفق شدم عده‌ای از زندانیان را به دین اسلام رهنمون سازم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ مسعود سلیمانی، پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، ۱۵ مهر سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیر پا گذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.
,

شانزدهم آذرماه با تلاش مسئولان ایرانی و با رایزنی‌هایی که صورت گرفت این دانشمند ایرانی آزاد و به وطن خود بازگشت.

سلیمانی از مردمان سفیددشت شهرستان بروجن هستند که در استان اصفهان ساکن می‌باشند از همین‌رو امام جمعه شهر سفیددشت با حضور در منزل این دانشمند برجسته ایرانی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدتی که در بند آمریکایی‌ها بودم زندانیان بسیاری را به دین اسلام دعوت کردم

مسعود سلیمانی در این دیدار، اظهار کرد: علی‌رغم این‌که آمریکایی‌ها هیچ مدرکی علیه من نداشتند اما ظالمانه چهارده ماه در بازداشتگاه بودم.

وی افزود: در این مدت لحظه‌ای از آرمان‌های مقدس خود دست برنداشتم و موفق شدم عده‌ای از زندانیان را به دین اسلام رهنمون سازم.

این دانشمند ایرانی اضافه کرد: به خاطر زندانی شدن من توسط دولت آمریکا، بیماران زیادی که نیاز به تخصص من داشتند از دنیا رفتند؛ حتی مادرم در فراغ من فوت کرد که از  این موضوع خبر نداشتم.

دکتر سلیمانی نماد مقاومت در برابر زیاده‌خواهی ظالمان و مستکبران است

در ادامه این دیدار حجت الاسلام نصیری ضمن تبریک به این استاد برجسته و انقلابی به خاطر استقامت مثال‌زدنی در این چند ماه اسارت و گروگان‌گیری آشکار دولت آمریکا، وی را نماد مقاومت در برابر زیاده‌خواهی این رژیم ظالم و مستکبر دانست.

امام جمعه سفیددشت خاطرنشان کرد: علی‌رغم این که آمریکایی‌ها پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای به دکتر سلیمانی دادند که با قبول پناهندگی با بهترین امکانات در بهترین دانشگاه‌های آنجا تدریس کند اما او شرف و غیرت ایرانی را بر همه این ظواهر دنیوی ترجیح داد و آزادانه و مردانه ایستادگی کرد و این حرکت عین جهاد در راه خداست.

به گزارش جهانبین نیوز؛ از آنجایی که دکتر سلیمانی به کشفیات جدیدی در بحث سرطان دست یافته بود آمریکا به دنبال جذب ایشان بود و در همین راستا پیشنهاد پناهندگی نیز به ایشان داده شد که از سوی سلیمانی رد می‌شود.

انتهای پیام

,
,
,
,
, مدتی که در بند آمریکایی‌ها بودم زندانیان بسیاری را به دین اسلام دعوت کردم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه