اخبار داغ

یادداشت؛

مدیران اشرافی حامیان سلبریتی های اشرافی!

مدیران اشرافی حامیان سلبریتی های اشرافی!
بر اساس لایحه بودجه سال 99 حقوق‌بگیران بالای 3 میلیون تومان باید مالیات بدهند اما سلبریتی ها و هنرمندان با درآمدهای نجومی از دادن مالیات معاف هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، 6 سال از دولت حسن روحانی می‌گذرد، دولتی که با شعار تغییر روی کارآمد و قرار بود که مشکلات کشور را به‌خصوص درزمینهٔ اقتصادی حل کند اما نه‌تنها این کار را نتوانست انجام دهد بلکه در عمل کارنامه‌ای ضعیفی را از خود برجای گذاشت.

فارغ از بررسی کارنامه 6 ساله دولت، حسن روحانی در انتخاب وزرا و کابینه خود نیز نتوانست نمره‌ای خوبی بگیرد، به‌طوری‌که در همان دولت اول خود از وزرایی بهره برد که از حلقه هاشمی بوده و بیشترین تفکرات اشرافی گری را داشتند و حتی در زندگی آن‌ها نیز نمود عینی داشت.

افرادی مانند نعمت زاده، آخوندی ، نهاوندیان ، نوبخت و ... همه از یاران نزدیک هاشمی بودند که در دولت روحانی در رأس امور قرار گرفتند، افرادی که با نگاهی به کارنامه آن‌ها می‌توان به ثروت‌های نجومی آن‌ها رسید.

در خصوص نعمت زاده و آخوندی که پرونده فساد فرزندان این دو این روزها روانه دادگاه شده و ارقام آن‌ها نیز به‌خوبی بیانگر عمق فساد و اشرافی گری این جریان است.

در این میان موضوع قابل‌تأمل نوع نگاهی است که این مدیران اشرافی دارند ، درواقع حمایت از جریان سرمایه‌داری و فشار بر روی قشر ضعیف جامعه به‌عنوان یک اصل برای این جریان به شمار می‌رود.

برای درک بهتر این مهم می‌توان به دستور اخیر نوبخت اشاره کرد، دستور فوری که معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در خصوص پیش‌نویس یکی از تبصره‌های لایحه بودجه۹۹ داده و  بر اساس این دستور یکی از بندهای آن " تمامی فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می‌باشند." حذف شد لذا فعالیت‌های مزبور کماکان از معافیت صددرصدی برخوردار خواهند بود.

هرچند که این دستور با واکنش شدید نمایندگان مجلس روبرو شده و قطعاً در زمان بررسی لایحه بودجه قلم قرمز بر روی آن کشیده خواهد شد اما نکته مهم در این میان نوع نگاهی که این مدیران رده‌بالای دولتی دارند قابل‌تحمل است.

درحالی‌که بر اساس همین لایحه بودجه حقوق‌بگیران بالای 3 میلیون تومان باید مالیات بدهند اما سلبریتی ها و هنرمندان با درآمدهای نجومی از دادن مالیات معاف هستند.

درواقع مشکل اساسی همان دید اشرافی گری و سرمایه‌داری است که در آن طبقات مرفه جامعه بیشتر در چشم هستند اما در مقابل طبقات متوسط و ضعیف جامعه باید جور سرمایه‌داران را بکشند.

البته علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد ملت و از نزدیکان جریان فکری آقای نوبخت  نیز اخیراً بیان کرده بود که قشر  سرمایه‌دار و مرفه جامعه خواهان ما هستند و قشر ضعیف طرفداران واقعی ما نیستند و برایمان اهمیتی ندارند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه