اخبار داغ

در گفت و گوهایی بررسی شد؛

ایراداتی از دولت های قبل در قانون مالیات وجود دارد/دولت آمار دقیقی از جامعه هدف ندارد

ایراداتی از دولت های قبل در قانون مالیات وجود دارد/دولت آمار دقیقی از جامعه هدف ندارد
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: قبل از هر چیز باید آمار دقیقی از وضعیت و شرایطی که متناسب با آن مالیات وضع و دریافت می شود، مشخص شود و بعد این قانون اجرا شود؛ در غیر اینصورت قانون هر چند قدرتمند باشد وقتی جامعه هدف خود را نشناسد نمی تواند موثر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "راه آرمان"؛ امروز نامه ای از طرف چند کارگر به دستم رسید با این مضمون که وقتی در یک مملکت اسلامی زندگی می کنیم چرا عدالت اجتماعی رعایت نمی شود؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",

ما کارگران بارها شده حقوق معوقه داشته ایم و کسی به فریادمان نرسیده است حتی اعتراض کردیم باز صدایمان به جایی نرسید. اما همین که مربی جدید تیم استقلال از آن سر دنیا به ایران می آید و قرارداد میلیاردی می بندد و چون حقوقش به تعویق می افتد دوباره بر می گردد مثل بمب صدا می کند و وزیر ورزش را به مجلس فرا می خوانند و استیضاحش می کنند.

,

یا در مورد مالیات که این روزها بحث های فراوانی شده است اینکه سلبریتی ها، خوانندگان ، مدارس و آموزش گاه های عالی غیرانتفاعی با اینکه درآمدهای نجومی دارند معاف از مالیات هستند ولی ما کارگران با درآمد بسیار پایین آن هم نزدیک به خط فقر و برخی زیر خط فقر باید مالیات پرداخت کنیم.وقتی 

,

پایگاه خبری راه آرمان ، برای گرفتن پاسخ صحیح و مطالبه حقوق کارگران با مسئولین مربوطه مصاحبه ای انجام داده است که از نظرتان می گذرد:

,

ما تابع قانون هستیم/متاسفانه قانون مالیات سیاستی که از دولت های قبل مصوب شده است

, ما تابع قانون هستیم/متاسفانه قانون مالیات سیاستی که از دولت های قبل مصوب شده است,

محمد سلمانی مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان در این رابطه اظهار داشت: مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه های عالی غیر انتفاعی از سال 95 معاف از مالیات شدند.

,

وی با تاکید بر اینکه ما تابع قانون هستیم، گفت: حتی اگر چنین موسسات آموزشی شهریه های نجومی از دانش آموزان و دانشجویان دریافت کنند چون قانون مصوب کرده ما نمی توانیم کاری انجام دهیم.

,

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان عنوان کرد: ما نمی توانیم برخلاف قانون عمل کنیم زیرا نظارت های درون سازمانی و برون سازمانی اجرای قانون را از ما می خواهند و ما مکلف به اجرای قانون هستیم.

,

سلمانی بیان داشت: کسانی که حقوق تا سقف 2 میلیون و 700 هزار تومان دریافت می کنند طبق قانون امسال معاف از مالیات هستند و اگر کسی مازاد بر این حقوق را دریافت می کند باید بر طبق قانون بودجه ابلاغ شده تا 1/5 برابر این مبلغ 10 درصد و دو برابر 15 درصد این رقم تا 6 برابر اگر باشد 35 درصد باید مالیات بپردازد به این صورت که هر کس حقوق بیشتری دریافت کند باید مالیات بیشتری نیز بپردازد.

,

وی خاطرنشان کرد: شاید به نظر من و شما منصفانه نباشد ولی متاسفانه این سیاست هایی است که از قبل دولت ها پیش بینی کرده اند و در قانون مالیات ها وجود دارد و به همین شکل استمرار پیدا می کند.

,

پایش آماری مناسبی از جامعه هدف برای دریافت مالیات نداریم

, پایش آماری مناسبی از جامعه هدف برای دریافت مالیات نداریم,

یحیی کمالی پور عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: ما نباید استثنا قایل شویم و باید منافذی که منجر به فساد می شوند بسته شوند.

,

وی گفت: یکی از چالش های اساسی که امروز فرا روی کشور ما وجود دارد این است که پایش آماری مناسبی از جامعه هدف نداریم و به همین دلیل قوانینی که تصویب می شود یا ناکارآمد هستند و یا اجرا نمی شوند و اگر اجرا شوند در قانون دچار انحرافات زیادی هستند.

,

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود : در حوزه مالیات نیز چنین وضعیتی وجود دارد یعنی عملا باید از افرادی که صاحب ارزش افزوده هستند مالیات اخذ شود اما متاسفانه آمار مشخصی از این صاحبان ارزش افزوده وجود ندارد.

,

کمالی پور عنوان کرد: به همین دلیل یک روز بحث وکلا یک روز بحث پزشکان، مدارس غیرانتفاعی، خانه های خالی مطرح می شود که عملا دولت و مسئولین اجرایی کشور آمار دقیقی از جامعه هدف ندارند که مبتنی بر آن آمار، برنامه ریزی و هدف گذاری شوند.

,

قانون هر چند قدرتمند باشد وقتی جامعه هدف را نشناسد نمی تواند موثر باشد

, قانون هر چند قدرتمند باشد وقتی جامعه هدف را نشناسد نمی تواند موثر باشد ,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز باید آمار دقیقی از وضعیت و شرایطی که متناسب با آن مالیات وضع و دریافت می شود، مشخص شود و بعد این قانون اجرا شود و الا قانون هر چند قدرتمند باشد وقتی جامعه هدف خود را نشناسد نمی تواند موثر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه