اخبار داغ

دادستان نهاوند:

طرح قاضی مدرسه در نهاوند اجرا می‌شود

طرح قاضی مدرسه در نهاوند اجرا می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: باهدف ارائه مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن طرح قاضی مدرسه در مدارس شهرستان اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، پیش از ظهر امروز هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند، با حضور امام‌جمعه، فرمانده سپاه، دادستان، معاون فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان نهاوند برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان،,

سید هادی مصطفوی، دادستان نهاوند، در این جلسه با بیان اینکه دانش آموزان به‌عنوان جوانان و نسل آینده‌ساز کشور باید هرچه بیشتر با مسائل حقوقی و قضایی آشنا شوند گفت: با توجه به‌ضرورت آشنایی و آگاه‌سازی دانش آموزان نسبت به موضوعات حقوقی و قانونی و اطلاع از تکالیف قانونی در نظام اجتماعی و محدودیت‌ها و آزادی‌های مشروع طرح قاضی مدرسه در مدارس این شهرستان اجرایی می‌شود.

,

وی، با تاکید براینکه باید راهکارهای جلوگیری از وقوع جرم برای دانش آموزان بیان شود افزود: در این طرح مسائل مرتبط با امنیت و نظم عمومی، فضای مجازی و نحوه ارتباطات اجتماعی، رعایت حقوق الله و حقوق الناس، سلامت اجتماعی، پوشش اسلامی و بسیاری موضوعات حقوقی دیگر برای دانش آموزان بیان می‌شود.

,

دادستان نهاوند ادامه داد: طرح قاضی مدرسه  در راستای کاهش جرم و خودکنترلی اجتماعی و طبق توافق به‌عمل‌آمده با آموزش‌وپرورش جلسات مربوطه در مدارس با حضور قضات مجرب برگزار خواهد شد.

,

مصطفوی، با اشاره براینکه هرچقدر بتوانیم به دانش آموزان آگاهی بخشی داشته باشیم در میزان کاهش معضلات اجتماعی مؤثر خواهد بود یادآور شد: این طرح باهدف استفاده از ظرفیت متخصصان خبره، قاضیان دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم نهاوند اجرا می‌شود.

,

دادستان نهاوند اجرای مناسب این طرح را ضروری دانست و اظهار کرد: این طرح همراه با برکات است و آثار خود را در اجتماع نشان خواهد داد و قضات دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی با حضور در مدارس و ایراد سخنرانی در خصوص مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن، اطلاعات و تجربیات مفیدی را به دانش آموزان، اولیاء و کارکنان انتقال می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه