اخبار داغ

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص):

تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌ایم

تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌ایم
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر اینکه در هر حوزه‌ای که به پیشرفت کشور کمک می‌کند وارد خواهیم شد،گفت: در حالی که مجموعه‌های زیر نظر این قرارگاه سال‌هاست تحریم شده‌اند اما توانسته‌ایم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در آیین افتتاحیه سیزدهمین همایش مدیران و مسئولین قرارگاه اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم خاتم‌الانبیاء(ص) با بیش از 50 هزار نیروی انسانی به صورت مستقیم و 150 هزار پیمانکار و بیش از یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم با طرح‌های قرارگاه همکاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در حال حاضر 12 هزار دستگاه ماشین‌آلات و دستگاه‌های تخصصی در اختیار این مجموعه است؛ همچنین 285 پروژه در دست اجرای قرارگاه خاتم است.

,

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: طی دوره اخیر اقدامات گسترده‌ای در سطح قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به بازمهندسی ساختار و سازمان قرارگاه در راستای چابک‌سازی، تخصصی کردن و طرح متناظر‌سازی با ارگان دولت با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه‌های تخصصی مختلف اشاره کرد.

,

محمد خاطرنشان کرد: برای نقش‌آفرینی بیشتر در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و مد نظر رهبر معظم انقلاب، هلدینگ‌های تخصصی در قالب قرارگاه شکل گرفته‌اند و زنجیره‌های تخصصی در هر یک از آنها به وجود آمده است.

,

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) عنوان کرد: با وجود 40 هزار میلیارد تومان طلب از دولت اما اجرای پروژه‌ها با قوت در مسیر توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی کشور ادامه دارد.

,

محمد به برخی پروژه‌های انجام‌شده توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) همچون پالایشگاه ستاره خلیج فارس، فازهای مختلف پارس جنوبی، نصب سکوهای پارس جنوبی، طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور اشاره و ابراز کرد: در این مدت شاهد راه‌اندازی و فعال کردن پژوهشکده قرارگاه به منظور ایجاد تعامل سازنده و مثبت با مجامع علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کشور در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، مردم‌پایه بودن و تولید زنجیره ارزش بوده‌ایم به طوری که تولیدات بسیار زیادی حاصل از اعتماد قرارگاه خاتم به شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است.

,

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: بر این اساس در نظر داریم در پایان سال بیلان کاری رونق تولید و اعتمادسازی به مردم و شرکت‌های دانش‌بنیان را ارائه دهیم و نمایشگاه بزرگی در راستای نمایش دستاوردها و توان بومی برگزار کنیم.

,

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به حضور قرارگاه در بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله در استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، ایلام، لرستان، فارس و استان‌های شمالی برای کمک‌رسانی به مردم به عنوان یک اصل و نه یک برنامه حاشیه‌ای ، اظهار کرد: از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط قرارگاه باید به ساماندهی و فعال کردن حوزه کشاورزی و محرومیت‌زدایی، اجرای بیش از 15 هزار پروژه محرومیت زدایی در راستای کمک به کاهش فقر و محرومیت، بهبود وضعیت معیشت محرومین و ایجاد بارقه امید و نشاط در مردم و نیز تنظیم و تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرارگاه اشاره کرد.

,

وی با بیان اینکه تعامل با دولت یکی از دستورالعمل‌های مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است ، به افق آینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اشاره و تصریح کرد: اجرایی کردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در راستای رشد سپاه در قالب مأموریت قرارگاه در هشت بند، قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه قرارگاه، توجه جدی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با عرصه‌های فعالیت سازندگی قرارگاه از جمله این اقدامات است.
وی افزود: در این مسیر به مسائل مهمی همچون جلوگیری از خام فروشی با تکمیل زنجیره محصولات به ویژه در حوزه معادن، گسترش فعالیت‌های معدنی، مهندسی تمام ایرانی و احداث و راه‌اندازی پالایشگاه‌های گازی در دستور کار قرارگاه خاتم قرار دارد؛ از این رو فعالیت خود را در حوزه‌های خاصی محدود نمی‌کنیم بلکه در هر حوزه‌ای که به پیشرفت کشور کمک می‌کند وارد خواهیم شد.

,
,

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: بومی‌سازی صد درصدی طراحی و تأمین تجهیزات پالایشگاهی و قطع نیاز به خارج از کشور با همکاری وزارت نفت نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: کادرسازی و جوان کردن مجموعه، جذب 500 نفر از بین نخبگان که تاکنون مراحل جذب یکصد نفر به انجام رسیده است، گسترش فعالیت در عرصه کشاورزی، ایجاد انگیزه و امید در مردم و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه هم در افق آینده قرارگاه قرار دارند.
محمد تصریح کرد: بیشتر مجموعه‌های زیر نظر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از سال 2007 مشمول تحریم‌های شده‌اند اما با وجود محدودیت‌ها، توانسته‌ایم با اقدامات گسترده، تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم .

,
,
,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه