اخبار داغ

معاون بهره برداری شرکت گاز استان خراسان شمالی خبر داد؛

سه برابرشدن مصارف گازخانگی/افزایش ۲۴ هزار مشترک گاز در مقایسه با سال ۹۷

سه برابرشدن مصارف گازخانگی/افزایش ۲۴ هزار مشترک گاز در مقایسه با سال ۹۷
معاون بهره برداری شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: باتوجه به سرد شدن هوا میزان مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی در مقایسه با فصل تابستان سه برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن افتخاری، معاون بهره برداری شرکت گاز استان خراسان شمالی  در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه میزان مصرف خانگی در خراسان شمالی از 1.5میلیون مترمکعب در شبانه روز به 4.5 میلیون مترمکعب رسیده است، اظهار کرد:  میزان مصرف در بخش خانگی در فصل های سرد و گرم سال متغییر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز در بخش صنایع ثابت است، گفت: با افزایش میزان مصرف بخش خانگی در بخش صنایع محدودیت لحاظ می شود که در تامین گاز خانگی دچار مشکل نشود.

,

 

,

این مقام مسئول سهم گاز استان خراسان شمالی طی 24 ساعت شبانه روز را هفت میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: در این فصل از سال میزان مصرف به چهار میلیون و 300 هزار مترمکعب مصرف خانگی رسیده است.

,

 

,

افتخاری با بیان اینکه در سال گذشته 291 مشترک در خراسان شمالی وجود داشت، گفت: در سال جاری این تعداد مشترک به 315 هزار رسیده و افزایش 24 هزار مشترک در امسال افزایش مصرف را نیز به همراه دارد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: رقم گازبها در هفت ماه گرم سال از 15 فروردین هر سال تا 15 آبان که فصل گرم سال محسوب می شود، در بخش مصارف خانگی ثابت است.

,

 

,

 این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در فصل سرد که از 15 آبان تا 15 فروردین ادامه دارد، نحوه محاسبه گاز بها براساس نوع اقلیم شهرها و میزان مصرف هر خانوار به صورت تصاعدی بالا می رود.

,

 

,

افتخاری با بیان اینکه محدود سازی صنایع از طریق شرکت ملی گاز با هدف مدیریت گاز در سراسر کشور با توجه به میزان مصرف استان ها لحاظ می شود، ادامه داد:  با ورود جبهه هوای سرد در دو هفته گذشته علاوه بر نیروگاه شیروان و کارخانه سیمان برای پتروشیمی خراسان و آلومینای جاجرم نیز محدودیت مصرف صادر شد.

,

 

,

معاون بهره برداری شرکت گاز استان در انتها از شهروندان صرفه جویی در میزان مصرف گاز به خصوص در روزهای سرد را تقاضا کرد و گفت: از لوازم گرمایشی استاندارد و ایمن استفاده کنید تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه