اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد؛

ترخیص ۵۰۰ تن برنج پاکستانی دپو شده از گمرک بجنورد

ترخیص ۵۰۰ تن برنج پاکستانی دپو شده از گمرک بجنورد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: از روز گذشته 500 تن برنج پاکستانی که در گمرک بجنورد دپو شده بود ترخیص و بین مباشران در سطح استان توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا فیروزه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه 40 درصد از جمعیت خراسان شمالی از برنج ایرانی و 60 درصد از برنج های وارداتی برای مصرف خانواره بهره مند می شوند، اظهار کرد: 50 درصد از مصرف کنندگان برنج وارداتی در استان تمایل به استفاده از برنج پاکستانی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

فیروزه با اشاره به اینکه از 20 هزار تن برنج وارداتی در خراسان شمالی در طول سال 18 هزار تن را برنج پاکستانی به خود اختصاص می دهد، گفت: مصرف برنج پاکستانی در خراسان شمالی رقم چشمگیری دارد .

,

 

,

این مقام مسئول ابراز کرد: دولت هر ساله در زمان  برداشت محصول برنج برای حمایت از تولیدگنندگان داخلی ممنوعیت واردات برنج را صادر می کند اما در سال جاری متاسفانه با صدور ممنوعیت برنج وارداتی قیمت برنج داخلی هم به صورت افسارگسیخته ای افزایش پیدا کرد که بالابودن قیمت ها باعث شد که برنج داخلی از سبد خانوار مردم خراسان شمالی خارج شود و مردم به استفاده از برنج های وارداتی روی بیاورند.

,

 

,

وی یادآور شد: همچنین  با ممنوعیت برنج وارداتی عرضه در بازار کم شده و با افزایش قیمت برنج ایرانی تقاضای برنج وارداتی بالا رفته که تمامی این ها باعث کمیاب شدن و بالارفتن قیمت برنج پاکستانی موجود در بازار شد.

,

 

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: بعد از پیگیری های به عمل آمده 500 تن برنج پاکستانی که در گمرک بجنورد دپو شده بود آزاد و در بین مباشران توزیع شد تا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

,

 

,

فیروز اضافه کرد: این برنج از نوع پاکستانی و با قیمت کیلویی هشت هزار و 800 تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه