اخبار داغ

با کوچکترین بارندگی رخ می دهد؛

قصه پرتکرار آبگرفتی معابر بندرلنگه/ تصاویر

قصه پرتکرار آبگرفتی معابر بندرلنگه/ تصاویر
با کمترین بارندگی درسطح شهرستان بندرلنگه آبگرفتگی معابر به اندازه ای بوده که آب های تجمع یافته در خیابان ها، به سمت منازل شهروندان سرازیر می شود و این امر موج نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با فرا رسیدن فصل زمستان و تغییر شرایط جوی، در اقصی نقاط کشور به ویژه استان هرمزگان شاهد بارش باران و بهره مندی مردم از این نعمت الهی هستیم؛ شروع بارندگی ها و خنک شدن هوا، مشکلات این فصل هم چهره از پرده خود برداشته است که از عمده این مشکلات می توان به آبگرفتگی معابر ،مسدود شدن راه ها اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

, ,

شهرستان بندرلنگه مانند دیگر شهرستان های استان هرمزگان از وجود باران، نعمت بی بدیل خدادی بی بهره نبوده است و شهروندان هفته بارانی را در این شهر شاهد هستند؛ اما بارندگی های چند وقت اخیر و معضل آبگرفتگی معابر، عبور و مرور شهروندان را با مشکل روبرو ساخته و فرصت بهره مندی از این نعمت الهی در بلند مدت را برای آنها غیر ممکن کرده است.

,

آبگرفتگی معابر در این شهرستان به اندازه ای است که به هنگام بارندگی آب های تجمع یافته در خیابان ها، به سمت منازل شهروندان راه پیدا می کند و موجب نارضایتی شهروندان شده است.

,

ایجاد آبگرفتگی به هنگام بارندگی، ناشی از عدم در نظرگرفتن کانال کشی مناسب از سوی شهرداری باعث مسدود شدن پی درپی معابر و کند شدن ترددها می شود؛ لذا در این گونه مواقع وجود تجهیزات لازم برای تسریع در رفت و آمد شهروندان ،امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

,

شهروندان با اعلام نارضایتی و در خواست های مکرر جهت رسیدگی  این مشکل ازسوی ارگان های مربوطه، شاهد نادیده گرفتن این معضل دیرینه از جانب مسئولان بودند؛ لذا، خود آستین همت را بالا زده و با آوردن ماشین آلات لازم  آبهای تجمع یافته حاصل از بارندگی را به درون چاه های موجود در معابر هدایت کردند.

,

, ,

معصومی از شهروندان شهرستان بندرلنگه در گفت و گو با خبرنگار هرمز آبگرفتگی معابر را از معضلات اصلی و همیشگی این بندر خواند و اشاره کرد: در مواقعی که بارندگی ها شروع می شود رفت و آمد شهروندان به سختی انجام می گیرد و با یک بارندگی کوتاه ،کوچه ها و خیابان ها مملو از آب باران می شود.

,

وی در ادامه ریزش خیابان ها و معابر سطح  شهر را از دیگر مشکلات ناشی از بارندگی  دانست و بیان کرد: ریزش خیابان ها و معابر در هنگام بارندگی یک تهدید جدی برای شهروندان محسوب میشود زیرا ایجاد این معضل  ناشی از آسفالت نامناسب در سطح معابر است که لازم است مسئولان جهت رسیدگی به این معضل تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

,

کانال کشی معابر از عمده طرح های مهم و ضروری  شهرداری ها برای جلوگیری از تجمع اب و گل و لای ناشی از آن در خیابان های هر شهر  محسوب میشود که این معضل مانند دیگر کمبود ها و کاستی های این شهرستان به دست فراموشی سپرده شده و مانند همیشه شهروندان مجبور به تحمل چنین مشکلات دست و پاگیری هستند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه