اخبار داغ

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد خبر داد؛

افزایش 10 درصدی استقبال مردم از خطوط تاکسیرانی/ 30 درصد ناوگان تاکسیرانی مشهد فرسوده است

افزایش 10 درصدی استقبال مردم از خطوط تاکسیرانی/ 30 درصد ناوگان تاکسیرانی مشهد فرسوده است
احمد محبی گفت: پس از اعمال سهمیه‌بندی بنزین از حدود 20 روز گذشته، شاهد افزایش 10 درصدی استقبال مردم از خطوط تاکسیرانی در مشهد بوده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد محبی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: پس از اعمال سهمیه‌بندی بنزین از حدود 20 روز گذشته، شاهد افزایش 10 درصدی استقبال مردم از خطوط تاکسیرانی در مشهد بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد تاکسی در مشهد وجود ندارد، گفت: دو نوع تاکسی در حال حاضر در سطح مشهد در حال فعالیت هستند؛ یک نوع تاکسی‌های خطی و نوع دیگر تاکسی‌های گردشی بوده که تحت نظر سازمان تاکسی‌رانی مشهد در حال فعالیت هستند.

,

محبی خاطر نشان کرد: به دلیل استقبال بیشتر مردم از تاکسی‌ها طی 20 روز گذشته سعی شده تا با حداکثر توان اقدام به خدمت‌رسانی به مردم کنیم و در این راستا مرخصی بسیاری از همکاران من لغو شده تا با کمبود تاکسی در سطح شهر مواجه نباشیم.

,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود تاکسی مواجه نیستیم، گفت: تنها مشکل ناوگان تاکسی‌رانی مشهد فرسودگی قسمتی از آن است که هم‌اکنون با اعطای وام‌های کم‌بهره و تسهیلات ایجادشده توسط شورای شهر، به دنبال نوسازی ناوگان فرسوده هستیم.

,

30 درصد ناوگان تاکسیرانی مشهد فرسوده است

, 30 درصد ناوگان تاکسیرانی مشهد فرسوده است,

وی ادامه داد: در حال حاضر 30 درصد ناوگان تاکسی‌رانی فرسوده است که این خودروها بیش از 10 سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد و باید با ناوگان جدید جایگزین شوند اما با این وجود تمامی تاکسی‌های ما دارای معاینه فنی هستند.

,

محبی از اضافه شدن 1000 تاکسی برقی به ناوگان تاکسی‌رانی مشهد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر با شرکت‌های سازنده خودروهای برقی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قرارداد خرید این خودروها را ببندیم تا هرچه سریع‌تر این هزار تاکسی برقی به ناوگان افزوده شود تا کمتر شاهد آلودگی هوا باشیم.

,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد یادآور شد: با افزایش بهای بنزین، تاکسی‌ها هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته‌اند زیرا تمامی تاکسی‌ها موظف به استفاده از تاکسی‌متر هستند و نرخ تاکسی‌متر نیز بر اساس مصوبه شورای شهر بوده که تاکنون هیچ تغییری نداشته است و هیچ تاکسیرانی نمی‌تواند بیشتر از مبلغی که تاکسی‌متر محاسبه می‌کند از مردم دریافتی داشته باشد.

,

محبی تأکید کرد: 96 درصد تاکسی‌های مشهد دوگانه‌سوز هستند و در گاز که افزایش قیمتی نداشته‌ایم لذا افزایش قیمت به بهانه بالا رفتن قیمت بنزین توجیهی ندارد و علاوه بر آن سهمیه‌ای نیز به تاکسی‌ها اختصاص‌یافته اما با این وجود قرار شد تا دستورالعملی به‌صورت متمرکز از تهران تهیه شود تا حقوق تاکسی رانان عزیز در این خصوص پایمال نشود.

,

وی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 137 تماس بگیرند، گفت: هیچ‌گونه مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت‌ها تاکنون صادر نشده است لذا با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم فردی از این موضوع سوءاستفاده کند.

,

محبی در خصوص افزایش بهای سرویس مدارس نیز بیان داشت: افزایش یا کاهش نرخ سرویس مدارس در کارگروه ماده 18 تصویب می‌شود نه در شهرداری مشهد از این رو این کارگروه دارای 3 عضو است که دو عضو آن از آموزش و پرورش و عضو سوم سازمان تاکسی‌رانی مشهد است.

,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: تاکنون هیچ نرخ جدیدی برای سرویس‌های مدارس در نظر گرفته نشده است لذا هرگونه افزایش نرخ سرویس‌های مدارس غیرقانونی بوده و با آن برخورد می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه