اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران عنوان کرد

فوت 450 نفر براثر تصادفات رانندگی در مازندران

فوت 450 نفر براثر تصادفات رانندگی در مازندران
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: 450 نفر در هشت ماهه امسال بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در هشت  ماهه امسال  450نفر که 340 مرد و مابقی زن هستند بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشت.

وی افزود: محور درون شهری با 125 نفر با افزایش 30 درصدی و  جاده‌های برون شهری و راه روستایی با 325 با کاهش 2 درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با 71، بابل با 62 و قائمشهر و سیمرغ با 50 مورد بیشترین و شهرستان گلوگاه با 5 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی ادامه داد: در زمان وقوع تصادف 107 نفر از افراد عابرین پیاده، 92 نفر سرنشین، 88 نفر موتورسوار، 85 نفر راننده و 7 مورد هم دوچرخه‌سوار فوتی به ثبت  رسید.

وی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است بیان کرد: در هفت ماه امسال، 10 هزار و 390 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه