اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا اعلام کرد

عبور موج آنفلوآنزا بدون تلفات از شهرستان نکا/ هشدار برای بیماران مزمن باقی است

عبور موج آنفلوآنزا بدون تلفات از شهرستان نکا/ هشدار برای بیماران مزمن باقی است
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: بیماری آنفلوآنزا با وجود فراگیری در سطح کشور، در نکا علی‌رغم ابتلای تعدادی از شهروندان اما با آموزش، هشدار و مراقبت‌های همراه با نظارت برنامه‌ریزی شده تلفات و مرگ حاصل از این بیماری در این شهرستان گزارش نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به عبور از بحران ابتلا و تلفات ناشی از شیوع نسبتاً گسترده بیماری آنفلوآنزا در سطح کشور، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصول سرد سال همواره یکی از بیماری‌های رایج آنفلوآنزا است که مراقبت‌های خاص خود را نیز دارد.

وی افزود: این بیماری عفونی از طریق ویروس و به خصوص از مجرای دستگاه تنفسی منتقل شده و سبب گسترش بیماری در بین انسان‌ها می‌شود البته آنفلوآنزا جزو بیماری‌های فراگیر اما خطرناک دسته‌بندی نمی‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان رسیدن هر بیماری به نقطه خطرناک درصورت عدم مراقبت و درمان، خاطرنشان کرد: برای درمان هر بیماری اگر سهل‌انگاری شود به یقین ساده‌ترین آن یعنی سرماخوردگی به عنوان مادر بیماری‌ها خود می‌تواند خطرناک باشد اما درصورت مراقبت حتی آنفلوآنزا نیز قابل درمان حتی بدون مصرف دارو است.

این مسئول اضافه کرد: البته بیماری آنفلوآنزا باتوجه به اینکه مجاری و دستگاه‌های تنفسی بدن را درگیر می‌کند خود به خود برای برخی گروه‌های دارای بیماری‌های مزمن هشدار دهنده است و درصورت عدم رعایت نکات می‌تواند به مرحله خطر نیز برسد.

وی افراد دارای بیماری های زمینه‌ای ازجمله آسم، گرفتگی عروق، مشکلات قلبی، دیابت به همراه زنان باردار و افراد دارای فشار خون را گروه‌های دارای سطح هشدار نسبت به این بیماری خواند و گفت: این افراد و سایر بیماران زمینه‌ای در صورت ابتلا به آنفلوآنزا باید بیش از دیگران مورد مراقبت قرار بگیرند.

خانجانی تصریح کرد: تنها بیماری آنفلوآنزا برای افراد عادی خطری ندارد و با گذران طول درمان به بهبودی افراد می‌انجامد اما گروه‌های دارای بیماری مزمن زمینه‌ای در صورت ابتلا و عدم توجه برای درمان آنفلوآنزا می‌تواند سبب مرگ شود که علت آن نیز صرفا بیماری آنفلوآنزا نیست بلکه بیماری زمینه‌ای درکنار آنفلوآنزا سبب خطر می‌کند.

وی افزود: در سطح شهرستان نکا نیز گزارش‌های فراوانی همچون سال‌های قبل در چنین ایامی از ابتلای همشهریان به آنفلوآنزا وجود داشته اما موردی که آنفلوآنزا موجب مرگ یا تلفات جدی به افراد شود تاکنون ثبت نشده است.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان نکا از فوت یک فرد مبتلا به آنفلوآنزا نیز خبر داد و اذعان کرد: البته این فرد دارای مشکلات شدید قلب و عروق بوده که در زمان ابتلا به آنفلوآنزا نیز درگذشته اما علت اصلی بیماری آنفلوآنزا نبوده است بلکه می‌توان آنفلوآنزا را کمکی بر غلبه بیماری قلبی و فوت فرد دانست.

وی در پایان گفت: تقریبا این بیماری در سطح شهرستان همچون کشور مهار شده و با آگاهی شهروندان و کاهش شدت سرمای هفته‌های اخیر از شیوع بیماری نیز کاشته شده اما باتوجه به در پیش بودن زمستان امکان شیوع مجدد آنفلوآنزا باتوجه به سرمای احتمالی هرساله شهروندان عادی درصورت رعایت نکات بهداشتی نباید نگران بیماری آنفلوآنزا باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه