اخبار داغ

در واکنش به کاهش بودجه فرهنگی؛

حسینی کیا: نگاه سیاسی دولت به بودجه 99 مشهود است

حسینی کیا: نگاه سیاسی دولت به بودجه 99 مشهود است
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: نگاه سیاسی دولت به بودجه 99 با توجه به کاهش بودجه های فرهنگی و قرآنی مشهود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: در لایحه بودجه ۹۹ بودجه فرهنگی کاهش جدی داشته همچنین با وجود افزایش ۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی شمار پروژه ها و بودجه های اختصاص یافته نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با بیان اینکه در مجلس باید برای اصلاح این موارد تلاش شود، افزود: به طور مثال در بودجه سال گذشته برای تکمیل پروژه راه سنقر-بیستون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد اما امسال به این پروژه ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافت که حاکی از کاهش ۵۰ درصدی تخصیص ها دارد.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بودجه پیش بینی شده ممکن است مالیات ۲۶۰ هزار میلیارد تومانی و همچنین بخشی از درآمدهای نفتی محقق نشود.

,

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: پیش بینی فعلی دولتی‌ها در این لایحه بودجه کاهش پروژه های حوزه عمران است علاوه بر اینکه برخی حوزه های دیگر تعطیل است مثلا در حوزه مسائل قرآنی شاهد کاهش ۸۰ درصدی بودجه بوده‌ایم.

,

وی افزود: اعداد و ارقام بودجه با توجه به شرایط کشور کاهش یافته اما باید تناسب را در این کاهش رعایت کرد نه اینکه تمام کاهش در بودجه مباحث قرآنی دیده شود اما بودجه دستگاه‌های همراه با دولت افزایش یابد در نتیجه نگاه سیاسی دولت در تدوین بودجه 99 مشهود است.

,

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: طبیعی است که با شرایط فعلی اعتبارات کاهش می‌یابد اما باید وصول مالیاتی محقق شود و همچنین درآمدهای نفتی افزایش یابد.

,

وی عنوان کرد: همچنین دولت در بودجه ۹۹ وکلا، هنرپیشه ها، فوتبالیست ها و سلبریتی ها را از پرداخت مالیات معاف کرده در حالی که از یک کارمند پیش از پرداخت حقوق، مالیات اخذ می‌شود بنابراین این افراد نیز باید مالیات بپردازند و مالیات پرداختی برای کمک به محرومان و انجام کارهای عمرانی هزینه شود.

,

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس تلاش می شود موارد بودجه اصلاح شده و جابه جایی منابع انجام گیرد.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه فرهنگی و مسائل عمرانی کاهش چشمگیر بودجه داشته ایم باید بتوانیم هزینه‌های جاری دولت را محدود کنیم تا دولت سبک بال در هزینه‌ها عمل کرده، همچنین نسبت به سیاست گذاری اقدام کند افزون بر این دولت باید نسبت به واگذاری بنگاههای زیان‌ده اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه