اخبار داغ

در رزمایش طرح زمستانی پلیس مطرح شد؛

اجرای طرح زمستانی پلیس در کرمانشاه

اجرای طرح زمستانی پلیس در کرمانشاه
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح زمستانی پلیس در این استان گفت: ۶۵ تیم در این طرح به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز سردار علی اکبر جاویدان صبح امروز پنج شنبه در رزمایش طرح زمستانی پلیس اظهار داشت: در حوزه ترافیک در استان تعامل خوبی وجود دارد و در تمام صحنه ها هلال احمر، اورژانس، حمل و نقل، امداد خودرو و دیگر دستگاههای خدمت رسان با نگاه مسئولانه به این موضوع ورود پیدا می کنند که نتیجه آن آرامش در راه  هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: باید با نگاه اعتقادی، جهادی و تلاش مضاعف خدمات را کیفی تر کنیم چرا که خدمت بی منت به مردم ارزشمند است.

,

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه یکی از استانهای سردسیری کشور و دارای جغرافیای بسیار ویژه ای است و به لحاظ ترافیکی شرایط خاصی دارد؛ ما کریدور ارتباطی جنوب غرب کشور و جنوب کشور به سمت مرکز هستیم، بحث ترانزیت کالا با کشور عراق و بحث حمل ونقل عمده ای که در حوزه شمال‌غرب داریم اهمیت ترافیک استان ما را چند برابر کرده است.

,

سردار جاویدان با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک زمستانی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید سعی کنیم در طول این ۳ ماه با نگاه اعتقادی تمام توان را متمرکز کنیم که نظم و انضباط را در محورها فراهم کنیم و در حوزه خدمات به رانندگان و هموطنانی که در راه هستند، امدادرسانی کنیم.

,

وی بیان داشت: انجام امورات درگرو انسجام درونی نهادها و تعامل و همکاری بین دستگاهها و همچنین همکاری مردم است که ضروری است نهایت همکاری را با همکاران ما در جاده ها داشته باشند.

,

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: با شروع طرح زمستانی در سه گردنه ای که پیش بینی شده است البته قالب محورهای ما زمستانی است به تناسب همه آنها را تحت پوشش قرار می دهیم.

,

این مقام انتظامی افزود: در ۳ گردنه قلاجه، بیدسرخ و مله ماس همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته مستقر هستنتد و با وسایل برف روب و دیگر تجهیزات این گردنه ها را پوشش می دهند.

,

سردار جاویدان افزود: ۶۵ تیم به عنوان پشتیبان هم در حوزه پلیس راه و راهور و یگان ویژه خدمات رسانی می کنند تا زمستان امنی را پشت سر بگذاریم.

,

وی با بیان اینکه علی رغم تمام تلاشها در طول سال حدود ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما در حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند، گفت: در استان کرمانشاه نیز در ۸ ماه اول امسال ۳۶۱ نفر از هم استانی ها را در راههای استان از دست دادیم.

,

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان داشت: این آمار آمار بالایی است و سالیانه حدود ۵۰۰ نفر از نیروی فعال و سرمایه های ارزشمند را از دست می دهیم که تبعات اجتماعی، اقتصادی و ... را نیز به دنبال دارد بنابراین هر چه تلاش کنیم حوادث کاهش پیدا کند اجر بالایی خواهد داشت.

,

گفتنی است، طرح زمستانی پلیس از ۲۰ آذر ماه تا ۲۰ اسفند به مدت ۳ ماه برگزار می شود.

,

عامل انسانی مهمترین نقش در وقوع تصادفات است

, عامل انسانی مهمترین نقش در وقوع تصادفات است,

مهرداد سالارینیز در این رزمایش اظهار داشت: پلیس و نیروهای خدمات رسان در شرایط سخت آب و هوایی و در همه زمانهای مختلف پای کار هستند و در حفظ جان و کم کردن مخاطرات برای شهروندان تلاش و کوشش می کنند.

,

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: پلیس راه مدیرت و اعمال قانون می کند اما ابزار باید توسط دستگاههای دیگری فراهم شود، زیرساختهای جاده ای ما زیرساختهای خوبی است اما لازم است توسعه پیدا کرده و ایمن تر شود.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: با جلسات و پیگیریهای مکرری که در استان داشتیم بحث نصب تجهیزات کنترل سرعت حل و فصل شد و 30 دستگاه دیگر نیز به این دوربین های ثابت اضافه خواهد شد و همچنین برای دوربین های سیاری که مورد نیاز پلیس راه است اقدام خواهیم کرد.

,

سالاری بیان داشت: در جلسات کمیسیون ایمنی راهها، نقاط حادثه خیز شناسایی شدند و جهت حل و فصل مشکل این راهها در حال اقدام هستیم و در آخرین جلسه تاکید شد که این راهها رصد شوند و نقاطی که بیشترین مخاطرات را دارند در اولویت قرار بگیرند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

,

وی پیشگیری را مهم ترین بحث در مدیریت حوادث دانست و گفت: رسانه ها و صدا و سیما در این راستا نقش بسزایی دارند چنانچه زمانی بستن کمربند ایمنی مرسوم نبود اما آنقدر رسانه ها بر این امر مانور دادند که امروز نسبت به رعایت آن اهتمام دارند.

,

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: بخشی از تصادفات نرم افزاری است و رانندگان در آن نقش دارند از جمله حرف زدن با تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی و ... که می توانیم در این خصوص فرهنگسازی کنیم تا آمار تصادفات کاهش پیدا کند.

,

این مسئول افزود: تصادفات عوامل و علل مختلفی دارد که بیشتر آن متوجه رانندگان است و باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگسازی نقش عامل انسانی کاهش پیدا کند.

,

سالاری خاطر نشان کرد: گاهی در تصادفاتی که رخ می دهد بلافاصله افرادی که تخصصی ندارند پلیس راه، دستگاههای امدادی و ... را محکوم می کنند و هیچکدام نمی گویند چرا رانندگان دقت نداشتند و بی احتیاطی کردند اینجاست که فرهنگسازی می تواند موثر باشد.

,

وی آمار تصادفات را بسیار تکان دهنده دانست و گفت: تمام دستگاههای خدمت رسان باید تلاش کنند تا آمار تصادفات را که هر کدام می تواند خانواده ای را داغدار کند، کاهش دهیم.

,

استقرار ۵۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

, استقرار ۵۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی کرمانشاه,

فریبرز کرمی امروز پنج شنبه در رزمایش طرح زمستانی پلیس اظهار داشت: تیم های خدمات رسان در طرح زمستانی با هدف تسهیل عبور و مرور و کاهش تلفات جاده ای در ایام زمستان در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: ناوگان حمل و نقل در این ایام آماده خدمات رسانی در راهدارخانه های ثابت و سیار هستند.

,

این مسئول  با بیان اینکه ۴۶ راهدارخانه در طرح زمستانی راهداری فعالیت می کنند، افزود:این راهدارخانه ها برای اسکان موقت در راه ماندگان تجهیزشده است.

,

کرمی با اشاره به اینکه ۳۷ هزار تن شن و نمک خریداری کردیم و در کل راهدارخانه ها انبار شده اند، گفت: همچنین بیش از ۵۰۰ نفر راهدار به صورت ثابت در کل جاده های مواصلاتی استان مستقر هستند.

,

وی آغاز فعالیت نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای را همزمان با اولین بارندگی اعلام کرد و بیان داشت: به این منظور کلیه تجهیزات جانمایی شده است اما آنچه همیشه در راهها مشکل ساز بوده است کمبود اکیپ های راهداری در سطح استان است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ادامه داد: در مجموع برای کل راههای استان به ازای هر ۱۶۵ کیلومتر راه فقط یک اکیپ راهداری فعال داریم و همچنین برای مدیریت راههای بین شهری به ازای هر ۶۲ کیلومتر یک اکیپ داریم که این کار را مشکل می کند.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۹ اکیپ راهداری در سطح استان مستقر هستند .

,

وی اظهار داشت: از آنجا که در دمای ویژه ای نمک به انجماد می رسد و در این شرایط دیگر نمک پاشی و تیغه زنی جوابگو نیست لذا لازم و ضروری است پلیس قبل از بارش محدودیت ایجاد کند و به رانندگان تاکید کنند تا با زنجیر چرخ حرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه