اخبار داغ

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین مطرح کرد؛

سکوهای قهرمانی مسابقات اتومبیل‌رانی در انحصار ورزشکاران قزوین

سکوهای قهرمانی مسابقات اتومبیل‌رانی در انحصار ورزشکاران قزوین
عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین گفت: استان قزوین پایلوت رالی شهری است و با افتخار در تمام مسابقات بر سکوهای قهرمانی می‌ایستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود زندیان در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ با بیان اینکه از سال 82 عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی هستم، اظهار کرد: هر سال در مسابقات رالی شرکت می‌کنم و طی ماه گذشته در مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی حضور داشتم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: این مسابقات با عنوان جام قهرمانان رالی کشور دو روزه و رفت و برگشت از مبدأ تهران به کویر متین بود که هشت ماشین از استان قزوین و درمجموع حدود 70شرکت کننده از استان‌های مختلف در آن حضور داشتند که نفرات اول و دوم کلاس پیشرفته و نفر اول کلاس کلاسیک به هم استانی‌ها تعلق گرفت.

,

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین ابراز کرد: این مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود؛ چرا که قهرمانان کشور در سه کلاس حرفه‌ای و پیشرفته، همگانی و کلاسیک در آن حضور داشتند و من در کلاس پیشرفته و حرفه‌ای شرکت داشتم.

,

وی با اشاره به پیشینه شرکت در مسابقات عنوان کرد: از سال 82تاکنون و در اکثر قریب به اتفاق مسابقات جزء سه نفر برتر بودم و دارای 9مقام اولی، 13مقام دومی و درمجموع 29عنوان اول تا سوم را دارا هستم.

,

این ورزشکار سپس به توضیح روند مسابقات رالی پرداخت و گفت: در مسابقات رالی شهری نقشه خوانی و مسیر یابی دارای اهمیت است و یک دقیقه پیش از آغاز نقشه در اختیار شرکت کننده قرار گرفته و مطابق با آن مسیرها تا رسیدن به خط پایان طی می‌شود، همچنین داورانی نیز حضور دارند که به کنترل انحراف مسیر می‌پردازند و در قالب پوئن‌های منفی به امتیاز دهی می‌پردازند.

,

وی اذعان کرد: استان قزوین پایلوت رالی شهری است و با افتخار در تمام مسابقات بر سکوهای قهرمانی می‌ایستند.

, , ,

کاهش حوادث رانندگی با نگاه حرفه‌ای به مهارت‌های اتومبیلرانی

, کاهش حوادث رانندگی با نگاه حرفه‌ای به مهارت‌های اتومبیلرانی,

زندیان درباره نگاه حرفه‌ای به اتومبیلرانی اظهار کرد: متاسفانه امروز به اتومبیلرانی با دیدگاه مثبتی نگاه نمی‌شود، این درحالی‌ست که با داشتن نگاه مثبت و ایجاد فضاهایی برای تخلیه انرژی و انجام این ورزش بسیاری از مشکلات تصادفات جاده‌ای یا حرکات نمایشی و سرعتی در خیابان‌ها کاهش یابد.

,

وی ادامه داد: داشتن مهارت رانندگی، عکس‌العمل در برابر اتفاقات حین رانندگی را سریع کرده و به کاهش خسارات منجر می‌شود؛ اکنون استان قزوین از داشتن چنین فضایی محروم است و اگر اسپانسری برای این کار درنظر گرفته شود سرمایه او طی چند سال کوتاه بازمی‌گردد.

,

این ورزشکار اتومبیلرانی بیان کرد: با وجود داشتن داشتن پیست و محل تمرین، مکان مناسبی برای اوقات فراغت خانواده‌ها و تخلیه انرژی به شکل صحیح فراهم می‌شود و حرکات نمایشی در سطح خیابان‌ها کاهش می‌یابد، همانطور که اکنون اعضای اتومبیلرانی در خیابان به اجرای حرکات نمایشی نمی‌پردازند.

,

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین اذعان کرد: اکنون فضایی برای تمرین رشته‌هایی همچون اسلالوم موجود نیست و کارتینگ در قزوین فعالیت ندارد، درمجموع ورزشکاران اتومبیلرانی مظلوم واقع شده‌اند.

,

وی ادامه داد: در ابتدا مسئولان قول اولیه ساخت پیست می‌دهند اما به دلیل بالا بودن هزینه اولیه این اقدام در عمل اتفاق نیفتاده و لازم است ارگان‌های دولتی یا اسپانسر به هیئت کمک کند.

,

 زندیان بیان کرد: در گذشته رشته اسلالوم قزوین از جایگاه خوبی برخوردار بود اما اکنون به دلیل فقدان پیست سایر استان‌ها و شهرها که نام و نشان زیادی در این رشته نداشتند از قزوین پیشی گرفته‌اند.

,

وی افزود: رالی شهری به فضای خاصی برای تمرین نیاز ندارد و برای علاقمندان کلاس‌های آموزشی نقشه خوانی برگزار می‌شود و افراد می‌توانند با اتومبیل‌های معمولی در آن شرکت کنند.

,

کمرنگ بودن رالی سخت به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و فقدان اسپانسر

, کمرنگ بودن رالی سخت به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و فقدان اسپانسر,

 زندیان بیان کرد: در کنار فضای مسابقات، هزینه بالای رالی سخت باعث شده شرکت کنندگان در این رشته کاهش پیدا کنند که داشتن اسپانسر به بالا بردن تعداد،شرکت کنندگان در این کلاس کمک می‌کند.

,

وی با بیان مشکلات موتورسواران نیز گفت: موتورسواران نیز فاقد پیست مناسب جهت تمرین هستند، این درحالی‌ست که حل این مشکل علاوه بر بالابردن سطح شرکت کنندگان به درآمدزایی نیز منجر می‌شود.

,

عضو هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین ابراز کرد: اکنون آموزشگاه‌ها صرفا به آموزش رانندگی می‌پردازند، اما اگر در کنار این موضوع مهارت نیز با استفاده از اساتید هیئت اتومبیلرانی آموزش داده شود بسیاری از تصادفات و حوادث کاهش می‌یابد و شرکت‌ها می‌توانند برای تبلیغات اسپانسری این مسابقات و آموزش‌ها را به عهده بگیرند.

,

وی بیان کرد: برادران عباسی و آقای هدایتی در پیشرفت اتومبیلرانی استان نقش ویژه‌ای دارند که شایسته تقدیر است.

,

زندیان در پایان ابراز کرد: رالی شهری، رالی سخت، اسلالوم، ریس، فرمول یک و کارتینگ از شاخه‌های اتومبیلرانی هستند که فرمول یک در ایران برگزار نمی‌شود و رالی سخت نیز به دلیل بالا بودن هزینه‌ها محدود است اما از مسابقات اسلالوم و رالی شهری به دلیل استفاده از ماشین‌های معمولی قابل تردد در شهر، استقبال خوبی صورت می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه