اخبار داغ

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛

ابتلای بیش از ۱۳۰۰ کرمانشاهی به آنفلوانزا /۶ نفر جان باختند

ابتلای بیش از ۱۳۰۰ کرمانشاهی به آنفلوانزا /۶ نفر جان باختند
رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتلای بیش از ۱۳۰۰ کرمانشاهی به بیماری آنفلوانزا خبر داد و گفت: ۶ نفر به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای جان باختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان خاصی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۳۵۰ نفر ‌بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: ۶ نفر از این تعداد به دلیل داشتن سن بالا و بیماری های زمینه ای(بیماری قلبی، نارسایی کلیوی، بیماری ریوی) فوت شدند.

,

وی عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری در حوزه های بهداشت ،درمان ،آموزش و ... از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و تا پایان آذر ماه شاهد فروکش کردن موج آنفلوانزا خواهیم بود.

,

این مسئول گفت: افراد مبتلا به بیماری های (کلیوی، قلبی و عروقی، سرطانی و ...) سالمندان ،مادران باردار، و کودکان افراد در معرض خطر محسوب می شوند که باید موارد بهداشتی را بیش از دیگران رعایت کنند.

,

خاصی خاطرنشان کرد: این افراد بلافاصله هنگام ابتلا به بیماری باید به پزشک مراجعه کرده ونسبت به طی مراحل درمانی زیر نظر پزشک معالج اقدام کنند.

,

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: بیماری آنفلوآنزا دارای علائم تب بالای ۳۸ درجه ، سرفه ،گلو درد ،کوفتگی بدن، سردرد ، بی حالی و در برخی مواقع با اسهال و استفراغ و تهوع که بیشتر در کودکان این علایم شایع است، دیده می شود.

,

این مسئول با اعلام اینکه ظرفیت های لازم برای مقابله با آنفلوانزا در دانشگاه علوم پزشکی فراهم است، بیان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا رعایت نکات بهداشتی فردی اولیه مانند شستشوی دست ، خودداری از دست دادن و روبوسی ، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و سرفه و مراجعه به پزشک الزامی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه