اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان لرستان:

تصادفات فوتی در لرستان ۱۴ درصد افزایش یافت/ توقیف ۹۱۰ دستگاه خودروی شوتی

تصادفات فوتی در لرستان ۱۴ درصد افزایش یافت/ توقیف ۹۱۰ دستگاه خودروی شوتی
فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه امسال تصادفات فوتی در جاده‌های لرستان ۱۴ درصد افزایش یافته است، گفت: ۹۱۰ دستگاه خودروی شوتی در استان توقیف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در مراسم صبحگاه مشترک طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های خدمات رسان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند من همیشه دغدغه تلفات جانی جاده‌ها راه دارم اظهار داشت: با توجه به دغدغه مقام  معظم رهبری که بسیار نگران تصادفات جاده‌ای هستند بر همین اساس سامانه هوشمند در شهرها توسط نیروی انتظامی و استانداری لرستان در حال راه‌اندازی و تعمیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی با بیان اینکه در سیل فروردین امسال در استان لرستان ۵۰ درصد سیستم های  زیرساختی استان  کاملا از بین رفت افزود: بر اثر سیلاب امسال جاده شهرستان پلدختر به خرم آباد کامل از بین رفت که توسط راهداری بخشی از این جاده بازسازی شد و  در حال حاضر تردد روان است اما نیاز به بودجه های کلان دارد.

,

 فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: ۴ ماه طول کشید که جاده ترانزیتی پل سیمره به گردنه طول کش و بابازید به صورت اساسی درست شد و همین امر سبب شد سنگینی ترافیک روی جاده های دیگر بیفتد و بخشی از جاده ها آسیب دید که باید نظارت پلیسی مان را در جاده ها زیاد کنیم.

,

وی بیان کرد:اخیرا حدود ۶ دستگاه خودرو تویوتا راوفورو چند دستگاه خودروی دیگر برای جاده ها تحویل دادند  و تلاش داریم جاده های استان را متناسب با خودروهای که بتواند در جاده های لرستان به موقع برسند تجهیز کنیم.

,

مهدیان نسب گفت: پس از تجمیع  فوریت های پلیسی به این نتیجه رسیدیم که مطالبات مردم ۳۳درصد افزایش پیدا کرده است به طوریکه سال گذشته روزانه حدود ۲۰۰۰ و امسال بیش از ۳۰۰۰ مطالبه مردمی و یا ماموریت مردمی از طریق فوریت پلیسی پس از تایید  دریافت کرده ایم.

,

وی تصریح کرد:در ۸ ماهه امسال ۶۵۰ هزار نفر با فوریت های پلیسی در مرکز استان  تماس گرفته اند  که ۷۵ درصد این تماس ها عملیاتی شده است و از این۶۵۰ هزار مورد تماس با ۱۱۰ و پس از دریافت ۲۰ درصد مربوط به تصادفات  شهری و جاده ای بوده است.

,

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطر نشان کرد: امسال در مجموع تصادفاتی که در استان رخ داده ۱۲درصد کاهش داریم و در بحث تصادفات خسارتی در درون و برون شهر در مجموع خسارتی ۱۷ درصد کاهش یافت.

,

وی اظهارداشت: در حوزه تصادفات فوتی ۱۴ درصد افزایش و  در حوزه تصادفات جرحی  ۳  درصد افزایش داشتیم که  این نشان می‌دهد سرعت در جاده های استان لرستان بالاست.

,

مهدیان نسب افزود: بخشی  تصادفات در جادهای استان لرستان توسط خودروهای شوتی انجام می شود  که در همین راستا ۹۱۰دستگاه توسط پلیس توقیف شده که برخورد با این خودروها  یکی از موضوعات بسیار مهمی است  که در لرستان رخ داد و در کنار آن برخورد با موضوعاتی همچون بی توجهی به بحث رانندگی و حقوق شهروندی در جاده ها  که سبب می‌شود بی گناهی جان خود را از دست بدهد در دستور کار قرار گرفت.

,

وی عنوان کرد: بخشی از  جاده های روستایی یا درجه سه در استان پلیس ندارند که سعی کرده ایم پلیس روستایی برای اینها تشکیل بدهیم ولی در حوزه  فرهنگ سازی و کمک به رانندگی باید بیشتر  تلاش کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه