اخبار داغ

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

سواد رسانه‌ای ضرورتی انکارناپذیر است

سواد رسانه‌ای ضرورتی انکارناپذیر است
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: سواد رسانه‌ای مسئله‌ای مهم در استفاده از فضای مجازی است و اگر این بحث جدی تلقی نشود به‌شدت آسیب می‌بینیم و سواد رسانه‌ای ضرورتی انکارناپذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حسین ربیعی، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در جمع بسیجیان ملایر با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های فضای مجازی و نحوه برخورد با آن اظهار داشت: بهترین توصیف برای این مسئله سخنان و توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: رهبری اهمیت فضای مجازی را به‌اندازه انقلاب اسلامی عنوان کرده‌اند و در دیداری که رهبری با فعالین انقلابی داشتند ایشان در مواجهه با فضای مجازی چند نکته مهم ازجمله حضور هوشمندانه، استفاده از افراد با بنیه، گروهی و تشکیلاتی عمل کردن و راندن و تاراندن دشمن از این فضا را تأکید کردند.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: فضای مجازی توسط دشمن طراحی‌شده است و باید حضوری هوشمندانه در آن داشت چرا که ما در زمین دشمن هستیم.

,

وی گفت: امروز فضای مجازی سرشار از شبهه است و روزی نیست که شبهه جدید مطرح نشود و باید افرادی در این فضا حضور داشته باشند که فریب این شبهه‌ها را نخوردند و در این فضا باید هوشمندانه عمل کنند.

,

ربیعی گروهی و تشکیلاتی عمل کردن را سومین توصیه رهبری عنوان کرد گفت: کار فردی در فضای مجازی محکوم‌به شکست است چراکه این فضا در اختیار دشمن بوده و قاعده بازی دست آنان است .

,

وی با اشاره به تعلیق برخی اکانت های توییتری و اینستاگرامی نیروهای انقلابی توسط شرکت‌های آنان بیان کرد: پس از تحریم سپاه پاسداران اینستاگرام تمامی صفحات منسوب به سرداران سپاه را مسدود کرد و بسیاری از اکانت های توئیتری افراد انقلابی ایران توسط توئیتر مسدود شده است.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: اگر در این فضا کار تشکیلاتی و شبکه‌ای انجام شود قطعاً اثرگذار خواهد بود همانند ترند کردن هشتک حب الحسین یجمعنا که کاری بی‌سابقه بود.

,

وی افزود: هشتک حب الحسین یجمعنا نماد بچه‌های انقلابی است که محاصره تبلیغات دشمن درباره اربعین و راهپیمایی عظیم اربعین شکسته شد و این مسئله همان خواسته رهبری در گام دوم انقلاب است.

,

ربیعی مهم‌ترین توصیه رهبری را درباره فضای مجازی، توصیه دشمن را از این فضا برانید و بتارانید عنوان کرد و گفت: رهبری از واژه تاراندن استفاده کرده‌اند یعنی دشمن را به‌گونه‌ای از این فضا بیرون کنید که دیگر توان بازگشت نداشته باشد که فرصتی برای عرض‌اندام داشته باشد.

,

وی به لزوم توجه به بحث سواد رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: سواد رسانه‌ای مسئله‌ای مهم در استفاده از فضای مجازی است و اگر این بحث جدی تلقی نشود به‌شدت آسیب می‌بینیم.

,

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) همدان سواد رسانه‌ای را ضرورتی انکارناپذیر دانست و بیان کرد: اگر کسی سواد رسانه‌ای داشته باشد هرگز در سیستمی که به اینترنت متصل می‌شود عکس خانوادگی ذخیره می‌کند چرا که با راحت‌ترین ابزاری هک می‌شود و هرگز با فیلترشکن روشن تبادل بانکی نمی‌کند.

,

وی در پایان گفت: داشتن سواد رسانه‌ای سبب شده که هر شبهه‌ای را باور نکنیم، آسیب‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای را بهتر بشناسیم و در استفاده از این فضا مدیریت مصرف داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه