اخبار داغ

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛ ارتباط خصوصی سازی آموزش و پرورش با جیب برخی‌ها

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛ ارتباط خصوصی سازی آموزش و پرورش با جیب برخی‌ها
رئیس فراکسیون ولایی مجلس گفت: وقتی در مورد دانشجو معلمان بحث می‌کنیم عده‌ای می‌گویند مگر پول زیادی داریم که به دانشجو بدهیم تا درس بخوانند؟ ولی من معتقدم در این کشور بودجه کم نداریم با این وجود می‌توان ایستاد و خیلی از مشکلات کشور را با همین وضعیت موجود حل کرد، ولی باید اعتقاد داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حاج بابایی رئیس فراکسیون ولایی مجلس در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی برگزار شد، گفت: وقتی در مورد دانشجو معلمان بحث می‌کنیم عده‌ای می‌گویند مگر پول زیادی داریم که به دانشجو بدهیم تا درس بخوانند؟ ولی من معتقدم در این کشور بودجه کم نداریم با این وجود می‌توان ایستاد و خیلی از مشکلات کشور را با همین وضعیت موجود حل کرد، ولی باید اعتقاد داشته باشیم.

حاجی بابایی اظهار کرد: در این کشور به هر کس می‌رسیم با ظاهر عدالتخواهانه می‌گوید دانشگاه فرهنگیان نباشد، بودجه آموزش و پرورش را هر سال کم کنیم و مدارس تیزهوشان نباشد و بعد در مقابل می‌گویند خرید خدمات آموزشی باشدکه منظور همان خصوصی سازی آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه این دولت به خصوصی سازی آموزش و پرورش اعتقاد دارد و در بند ششم ابلاغ رئیس جمهور برای وزیر آموزش و پرورش نیز آمده است که تمام توان خود را به کار بگیرید تا خرید خدمات صورت بگیرد، افزود: رهبر معظم انقلاب در مقابل تفکر خصوصی آموزش و پرورش قرار دارند و این تفکر را قبول ندارند.

وی افزود: بنده نیز به عنوان یک معلم این تفکر را قبول ندارم، چون دنیا به این جمع‌بندی رسیده که اگر کشوری می‌خواهد امنیت داشته باشد و بتواند روی پای خود بایستد فقط و فقط باید کار از آموزش و پرورش شروع شود و این موضوع در استراتژی امنیت آمریکا نیز نوشته شده است که امنیت در آینده هواپیما و جنگنده‌ها محقق نمی‌شود بلکه با نیروی بصیر و آگاه محقق می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با این وجود اگر مردم ایران نیز این بصیرت و آگاهی را نداشته باشند حتی اگر دور تا دور کشور را هم موشک بکاریم این مملکت در داخل به هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی در آموزش و پرورش به طور مستقیم با جیب عده‌ای در ارتباط است و گرفتاری ما همین جاست، افزود: چطور می‌شود که پای هرکس به اموزش و پرورش می‌خورد اکثراً سعی کرده اند چند مدرسه را برای خود راه اندازی کنند با این وجود اگر آموزش و پرورش گدا خانه است پس چرا مدرسه تاسیس می‌کنند خب بروید شرکت نفت بزنید و پمپ بنزین درست کنید؛ البته متاسفانه تصمیم گیری نیز در این ناحیه مشکل شده است.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس بااشاره به اینکه نامه دیوان عدالت اداری دیروز به دست من رسید و به دانشجو معلمان عیدی پرداخت می‌شود، افزود: دانشجو معلم حکم استخدامی دارد و کسی که حکم دارد حقوق دریافت می‌کند. با این وجود اینکه می‌گویند اگر یک ترم تحصیل دانشجو معلم بیشتر شود حقوق به آن‌ها پرداخت نمی‌شود من خیلی از این تصمیمات سر در نمی‌آورم و نمی‌دانم از کجا می‌آیند و چه شکلی هستند

حاجی‌بابایی تصریح کرد: زمانی که بنده وزیر آموزش و پرورش بودم به مدیر کل امور اداری می‌گفتم همه قوانین را بررسی کنید تا ببینیم کجا قانون به ما اجازه میدهد که به معلم حقوق بیشتری بدهیم، اما حالا اوضاع برعکس شده به گونه‌ای که نگاه می‌کنند تا ببینند چطور می‌توانند حقوق کمتری به معلم بدهند و این خیلی بد است.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به اینکه بعد از ما کسانی که در وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان مسئول شدند می‌خواستند دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به ماده ۲۸ تبدیل کنند گفت: هیچ دانشگاهی مثل دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانند معلم تربیت کنند. با این وجود ما ایستادیم و اجازه ندادیم این دانشگاه‌ها را منحل کنند.

وی تصریح کرد: در مجلس طرحی ارائه شد مبنی بر اینکه در کشور فقط دو نوع مدرسه یعنی مدرسه دولتی و غیر دولتی داشته باشیم و مابقی مدارس منحل شوند با این وجود بنده به رئیس مجلس گفتم جلوی این طرح را بگیرید. برای آهن پاره و خشت هم این گونه تصمیم نمی‌گیرند که شما می‌خواهید ظرف پنج دقیقه برای ۱۵ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم و نظام تعلیم و تربیت تصمیم بگیرید. واقعاً آدم تعجب می‌کند. در هر حال خدا را شاکریم که شورای نگهبان جلوی این طرح را گرفت، چون اگر این طرح اجرا می‌شد بعد از دو سال تمام کشور به مدرسه گدا‌ها و مدرسه دارا‌ها تبدیل می‌شد.

حاج بابایی با تاکید بر اینکه نباید کسانی که در طول چهل سال انقلاب از رانت استفاده کرده‌اند و یا زمینه‌های رانت را ایجاد کرده‌اند مسئولیت بگیرند و این یعنی انقلابی‌گری، تصریح کرد: دانشجویان نباید اجازه دهند تا انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کند و این مسیر آینده ما را تضمین می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: فارس
انتهای پیام/
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه