اخبار داغ

اردن و فلسطین راه‌های مقابله با رژیم صهیونیستی را بررسی کردند

اردن و فلسطین راه‌های مقابله با رژیم صهیونیستی را بررسی کردند
اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین راه‌های مقابله با اقدام های یکجانبه رژیم صهیونیستی را که مانع طرح تشکیل دو کشور به شمار می رود و تلاش های صلح فراگیر را تهدید می کند، بررسی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن به دیدارش با صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اشاره کرد و گفت: در این دیدار همکاری‌های مشترک برای مقابله با اقدام های یکجانبه اسرائیل را بررسی کردیم،  اقداماتی که هدف آن تغییر حقایق موجود است و به ویژه در صورت عملی شدن تصمیم تل آویو به ضمیمه کردن منطقه غور اردن و شمال بحرالمیت واقع در سرزمین های اشغالی فلسطین، این اقدام به منزله اعلان قتل راه حل تشکیل دو کشور و خاتمه  چند دهه روند صلح خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: باید تلاش های خود را برای تشریح خطرناک بودن اقدام های اسرائیل و به منظور آغاز یک تحرک سازنده بین المللی که باعث نجات صلح می شود، بیشتر کنیم.

,

وزیر خارجه اردن اظهار داشت: ما همچنین روی افزایش همکاری های مشترک با جامعه جهانی برای تشریح خطر مربوط به اقدام های یکجانبه اسرائیل توافق کردیم.

,

عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین هم نسبت به پیامدهای مربوط به قانون شکنی های بی سابقه اسرائیل در تعرض به قدس شریف و مقدسات آن شامل تخریب خانه ها، بازداشت فلسطینیان، گسترش شهرک سازی ها و پاکسازی نژادی هشدار داد.

,

وی گفت: این تهاجمی بی سابقه است و ما میزان تنش موجود در روابط اردن و اسرائیل را به طور کامل درک می کنیم.

,

عریقات خاطرنشان کرد که باید برابر حمایت بی سابقه دولت آمریکا از اسرائیل، با تمسک به قانون بین الملل، مشروعیت بین المللی و اصل تشکیل دو کشور در مرزهای ۱۹۶۷به عنوان موضع مورد حمایت جهانی ایستادگی کرد.

,

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۹ شهریور اعلام کرده بود، در صورت پیروزی در انتخابات ۲۶ شهریور و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل ملحق می‌کند.

,

وی با بیان این که طرح معامله قرن آمریکا چند روز پس از انتخابات این رژیم رونمایی می‌شود، ادامه داد: در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله مناطق غور اردن" و شمال "بحر المیت" به اسرائیل ملحق می‌شوند.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه