اخبار داغ

موج جدید فشارهای آمریکا؛

تحریم‌های جدید آمریکا روابط ایران با عمان را نشانه رفته است

تحریم‌های جدید آمریکا روابط ایران با عمان را نشانه رفته است
در حالی یکشنبه گذشته ایران و عمان اولین توافقنامه همکاری حمل‌ونقل دریایی را امضا کردند که آمریکا دیروز چند شرکت و فرد فعال این بخش را تحریم کرد. به گفته صاحبنظران این تحریم تاثیری بر روابط ایران و عمان نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه  یکشنبه گذشته توافقنامه همکاری‌های دریایی و کشتیرانی ایران و عمان با حضور وزرای راه و شهرسازی ایران و تجارت صنایع عمان و همچنین رؤسای سازمان بنادر دو کشور امضاء شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه  ,

محمد اسلامی  با بیان این‌که با امضای قرارداد حمل و نقل دریایی و کشتیرانی بین ایران و عمان، مبادلات و تعاملات تجاری دو کشور با استفاده از ظرفیت کشتیرانی تسهیل خواهد شد، گفته بود: اولین سند حمل و نقل دریایی و کشتیرانی تجاری بین دو کشور پس از طی مراحل کارشناسی و قانونی به امضای طرفین رسیده است.

,

وی تصریح کرد: تجار و بازرگانان ایرانی تعامل سازنده ای با تجار عمانی دارند و  به استناد این توافقنامه، خطوط منظم کشتیرانی بین دو کشور برقرار خواهد شد، ضمن آنکه برای استفاده از بنادر دو طرف در حوزه قوانین مساعدت‌ها و تسهیل‌هایی صورت می‌گیرد.

,

وی با بیان این‌که برای اولین‌بار است که ایران با کشور دوست عمان سند حمل‌ونقل دریایی امضا و مبادله می‌کند، ادامه داد: یکی از درخواست های کشور عمان از ایران، حضور شرکت‌های خدماتی و مهندسی ایرانی در عمان است، با استقرار شرکت های خدماتی و مهندسی  در عمان می توان از ظرفیت های این کشور استفاده بیشتری برد.

,

وزیر راه همچنین گفت:‌در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی ایران به عمان پرواز دارد، از سویی سلام‌ایر و عمان‌ایر نیز به ایران پروازهای مرتبی دارند.

,

علی بن مسعود آل سنیدی، وزیر بازرگانی و تجارت عمان نیز با ابراز خرسندی از امضای این توافقنامه اظهار داشت: به محض دریافت نسخه های نهایی، توافقنامه اجرایی خواهد شد. امیدوار هستیم این توافقنامه تشویق و انگیزه ای برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور شود.

,

این در حالی است که دیروز وزارت خزنه‌داری آمریکا چند شرکت و فرد ایرانی فعال در حوزه حمل‌ونقل دریایی را به بهانه‌های واهی همیشگی تحریم‌ کرده است.

,

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با تسنیم که نخواست نامش فاش شود درباره تحریم آمریکا و تاثیر آن بر روابط ایران و عمان گفت:‌این تحریم های جدید به نوعی شبیه تحریم‌های قبلی است. این سری یک شخص فعال حوزه بندری و دریایی، دو کشتی و شرکت‌های مربوطه را آمریکایی‌ها تحریم کرده‌اند.

,

وی تاکیدد کرد: منظور آمریکا از این تحریم آنهم چند روز پس از توافقنامه ایران و عمان در حوزه حمل‌ونقل دریایی و کشتیرانی این است که فشارها بیشتر خواهد شد.

,

وی در عین حال افزود:‌حال باید دید آیا واقعا این فشارها تاثیری بر روابط ایران و عمان دارد یا خیر. در پاسخ باید گفت چنین تحریم‌هایی اساسا هیچ تاثیری در فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ندارد و روابط با کشور عمان را دچار مانعی نخواهد کرد.

,

وی ادامه داد: فرد تحریم‌ شده یکی از فعالان اصلی و دست‌اندرکاران رابطه ایران و عمان است، اما به‌طور مستقیم نقش اساسی در این روابط بازی نکرده است. در مجموع باید تاکید شود که تحریم‌های آمریکا تاثیری بر روابط دوستانه ایران وعمان نخواهد گذاشت.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه