اخبار داغ

در خطبه‌های تجمیعی نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

هراس دشمنان از شکل‌گیری تمدن اسلامی در جهان/ بیداری مردم و شناختن منافقان حکمت درون فتنه است

هراس دشمنان از شکل‌گیری تمدن اسلامی در جهان/ بیداری مردم و شناختن منافقان حکمت درون فتنه است
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دشمنان از شکل‌گیری تمدن اسلامی در جهان هراس دارند و در این مسیر با ما تقابل می‌کنند باید در مسیر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمن‌سازی اسلامی گام برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: اگر با خداوند باشیم هیچ‌کس نمی‌تواند در ما هراس ایجاد کند و از خداوند می‌خواهیم در زندگی ما تقوا ساری و جاری باشد.

وی افزود: اگر مردم و مسؤولان تقوا داشته باشند مسئله اقتصاد و معیشت در جامعه برطرف می‌شود و برای رسیدن به این هدف مردم و مسؤولان نقشی مهم و اثرگذار دارند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه خداوند انسان با تقوا را در تنگناها خارج می‌کند، تصریح کرد: تقوا دنیا و آخرت ما را مورد تاثیر خود قرار می‌دهد.
محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها در کشور باید مسئله‌محور باشد مشکلات کشور را برطرف می‌کند، گفت: پایان‌نامه‌هایی که در کتابخانه‌ها خاک بخورد و برای جامعه فایده نداشته باشد به درد جامعه نمی‌خورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باغداران ما 7 میلیون تن محصول تولید می‌کنند اما مشکل بازار و فروش دارند، تصریح کرد: باید راه صادرات باز شود، برخی باغداران می‌گویند برای ما صرفه ندارد میوه را از درخت برداشت کنیم، پژوهش ما باید در این زمینه وارد شود.

خطیب جمعه ساری با اعلام اینکه کمر مردم زیر گرانی دارو و درمان خم شده است، تاکید کرد: باید جلوی قیمت‌های سرسام‌آور دارو گرفته شود و یا با پژوهش باید فکری به حال آنها کرد.

وی به مشکل در حوزه صنعت و حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: در این سه حوزه دچار مشکل هستیم و افزایش قیمت بنزین بر روی زندگی مردم تاثیر مستقیم گذاشته است، حمل و نقل ما چرا خودرومحور و شخصی‌محور است این مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پس از گرانی بنزین 20 درصد به استفاده مردم از حمل و نقل عمومی اضافه شده است، گفت: باید به ظرفیت حمل و نقل عمومی توجه شود.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی گفت: انسان باید در مقابل میکروب غرب‌زدگی، میکروب انفعال و عافیت‌طلبی، میکروب منفعت‌طلبی و اشرافی‌گری مقابله کند، این میکروب‌ها ما را از پا دارد در می آورد، باید این میکروب‌ها را از جامعه خود خارج کنیم.

خطیب جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خدا نکند ما نمایندگانی انتخاب کنیم که کاخ‌نشین باشد، از این خوی ارزنده کوخ نشینی باید افراد صالح را انتخاب کنیم، باید سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده‌سازی کنیم و در این راه باید معنویت و تقوا بهره‌گیری کنیم.

وی با اعلام اینکه دشمنان دارند از فرهنگ غربی برای ما مدل‌سازی می‌کنند اما ما سبک زندگی اسلامی بر مبنای فرهنگ دینی داریم که باید آن را به خوبی تبیین و فرهنگ‌سازی کنیم، افزود: دشمنان از شکل‌گیری تمدن اسلامی در جهان هراس دارند و در این مسیر با ما تقابل می‌کنند باید در مسیر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمن‌سازی اسلامی گام برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

ظهور منجی موعد جهان بدون خشونت و افراط

, ظهور منجی موعد جهان بدون خشونت و افراط, ظهور منجی موعد جهان بدون خشونت و افراط,

خطیب جمعه نکا نیز گفت: فتنه‌ها دو نفع دارند که یکی بیداری و هوشیاری مردم و دیگری اینکه در این فتنه‌ها افراد نیز شناخته شده و غربالگری صورت می‌گیرد تا دشمنان، دوستان و منافقان از هم معلوم شوند که این از حکمت‌های خوب فتنه‌ها است.

,

حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رابطه با فتنه‌های احتمالی پیشروی ملت ایران، اظهار کرد: هیچوقت نبوده که در دنیا فتنه روی ندهد بلکه از روز خلقت حضرت آدم فتنه بوده و رهبر انقلاب نیز مردم را از فتنه‌های احتمالی آینده هوشیار کرده‌اند.

,

وی افزود: در انقلاب ما هم اتفاقات مثبت و هم منفی روی داده که این دست‌انداز‌ هایی که در کار انقلاب با فتنه‌ها و مخالفت‌ها از زمان بنی‌صدر که خود ریشه فتنه بوده و منافقین تا لیبرال‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، صوفیه و فتنه 88 تا فتنه 98 همچنان ادامه دارد که تمام نیز نشده است اما مردم باید بیدار باشند و فکر نکنند که فتنه تمام شده بلکه دشمنان به دنبال جرقه برای ورد به میدان و ایجاد فتنه‌های جدید هستند.

,

امام جمعه موقت نکا حکمت درون فتنه را بیداری مردم و شناخته شدن منافقان دانست و خاطرنشان کرد: البته این فتنه‌ها دو نفع نیز دارند که یکی بیداری و هوشیاری مردم و دیگری اینکه در این فتنه‌ها افراد نیز شناخته شده و غربالگری صورت می‌گیرد تا دشمنان، دوستان و منافقان از هم معلوم شوند که این از حکمت‌های خوب فتنه‌ها است.

* ظهور منجی موعد جهان بدون خشونت و افراط
محمدی لائینی در ادامه به موضوع جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری نیز پرداخت و تصریح کرد: ما هرچه خبرهایی از دنیا می‌شنویم همه مسائل منفی و خشونت است که هرجا را نگاه کنیم قتل، کشتار، تجاوز به حقوق مردم، اشغال سرزمین‌ها، درگیری، گرفتاری و مشکلات مردم که قشر مستضعف در آن له شده‌اند.

,
,
, * ظهور منجی موعد جهان بدون خشونت و افراط, * ظهور منجی موعد جهان بدون خشونت و افراط,
,

وی افزود: تنها یک زمان را می‌توان مثال زد که در آن جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری را شاهد بود و آن نیز زمان ظهور منجی عالم بشریت است که دیگر خشونت، افراط و تفریط نبوده و صلح و امینت و عدالت حاکم است.

,

خطیب جمعه نکا اسلام را فراتر از مسلمانی مردم توصیف و اذعان کرد: اسلام دین خوب صلح، امنیت و عدالت است اما اگر ما مسلمان خوبی نیستیم، دین و کتاب خوبی داریم چراکه دعوت دین اسلام به صلح و سلم است.

,

وی اضافه کرد: البته دو اشکال وجود دارد که یکی بد عمل کردن مسلمانان است و ما فکر می‌کنیم این همان اسلام است درحالیکه این مسلمان مسلمانی‌اش اشکال دارد، حالا یک مدیری کار اشتباهی کرده اشکال در جمهوریت است نه در اسلامیت و نباید به حساب اسلام و انقلاب و نظام گذاشت

,

محمدی لائینی تأکید کرد: باید هوشیار باشیم که اشتباه زیاد است اما باید بین مفهوم و مصداق فرق قائل شد که اگر یک مسئولی اشتباه می‌کند اسلام را نباید به این افراد بشناسیم.

,

وی افزود: اشکال دوم این است که تبلیغ بدی نیز از اسلام شده و تبلیغ دشمن بد است تاجایی که مردم را کم کم دلسرد می‌کند و تحریکات دشمن می‌تواند دنیا را خراب و جمعیتی را منحرف کند به عنوان مثال شمشیر در تصویر امام علی(ع) را نماد خشونت‌گرایی اسلام می‌دانند اما شمشیر همواره نماد خشونت نیست بلکه نشانه مقاومت است و اگر این شمشیر نبود امروز ما اینجا جمع نبودیم.

,

امام جمعه موقت نکا بیان کرد: قرآن فرمود نسبت به کفار باید درشت‌خو باشیم اما عمل بد ما و تبلیغ بد دشمن باعث می‌شود اسلام را درست نفهمیم اسلام را نباید با افراد بشناسیم بلکه افراد را باید با اسلام بشناسیم.

* خانواده رکن ساختن اجتماع
این مسئول همچنین ایمان، تقوا و عدالت را روح جامعه خواند و اظهار کرد: اگر هر فردی اصلاح شود جامعه کوچکتر یعنی خانواده اصلاح شده و اگر خانواده اصلاح شود جامعه نیز اصلاح می‌شود بنابراین نباید بگوییم جامعه بد شده بلکه جامعه به جز خود من و شما کس دیگری نیست و اگر ما اصلاح شویم جامعه اصلاح می‌شود.

,
,
, * خانواده رکن ساختن اجتماع, * خانواده رکن ساختن اجتماع,
,

وی گفت: چهار نوع خانواده تصویر شده که یکی خانواده متکامل است که هیچ نقص و عیبی در آن وجود نداشته و از هر نظر کامل است که به معصومین علیهم‌السلام اختصاص دارد تاجایی که ذره‌ای عیب، نقص، فراموشی، نسیان و عصیان در آن ابدا وجود ندارد.

,

محمدی لائینی ادامه داد: دومین نوع خانواده متعادل است که درجاتی پایین‌تر داشته و خانواده‌ای است که شئون اخلاق، ایمان و ادب در آن رعایت می‌شود و اعضا افرادی هستند که دارای ایمان و اعتقادات دینی و اخلاق بوده و با هم پیوند دارند.

,

وی افزود: در این خانواده صمیمیت، محبت، عشق و عاطفه حاکم بوده و حرف اول را می‌زند، اهل ایمان، ولایت، گرم و صمیمی هستند و رابطه با خدا، خود و مردم از نظر اخلاق و ادب خوب بوده که این خانواده موازین دینی، شرعی، قانونی و اخلاقی را رعایت می‌کند.

,

خطیب جمعه نکا اذعان کرد: چند درجه پایین‌تر خانواده‌ای داریم که بنیان خانواده در آن سست و متزلزل است یعنی در این خانواده محبت و عاطفه وجود ندارد، در کنار هم زندگی می‌کنند اما دلها با هم نیست، نه پدر و مادر اولاد را می‌شناسند نه اولاد حق پدر و مادر را منظور می‌کنند که دراین خانواده ایمان و عشق و صفا و صمیمیت نیست، مالشان نیز پاک نیست و اعتقادات نیز ضعیف و از نظر اخلاق و ادب صفر هستند این خانواده متزلزل و هر آن در حال فروپاشی است.

,

وی گفت: از این پایین‌تر نیز خانواده متلاشی است که ارکان کاملاً متزلزل شده و نه تنها عشق و صمیمیت تمام شد بلکه از هم پاشیده شده و محو شدند، زن و مرد همدیگر را می‌شناسند و فرزندان نیز گمراه شدند که خانواده طلاق نمونه آن است.

,

محمدی لائینی تأکید کرد: در این خانواده دیگر نمی‌توانند همدیگر را حتی برای یک ساعت نیز تحمل کنند و فرزندان هیچ آغوش گرمی ندارند که بزرگترین ضربه روحی و روانی از ناحیه پدر و مادری که نتوانند همدیگر را تحمل کنند و جدا می‌شوند به فرزندان وارد می‌شود که آینده خطرناکی در انتظار فرزندان آن‌ها خواهد بود.

* ضربات خانواده متلاشی به جامعه

,
,
, * ضربات خانواده متلاشی به جامعه, * ضربات خانواده متلاشی به جامعه,

وی افزود: بیشترین ضربات به فرزندان از ناحیه نادانی و رفتار نامناسب پدر و مادر وارد می‌شود برهمین اساس خانواده در اسلام خیلی مهم بوده و حفظ خانواده اصل بسیار مهمی است که دستوراتی برای حفظ آن وجود دارد.

,

امام جمعه موقت نکا بیان کرد: اولین اصل حفظ خانواده در اسلام ایمان و اعتقادات دینی است که با اعتقادات دینی ایمان خود و فرزندان خود را قوی کنیم، درخانه باید صدای قرآن شنیده شود و نماز حاکم بوده و رابطه با خود، خدا و مردم تعریف شده باشد.

,

این مسئول اضافه کرد: صمیمیت و محبت دومین مورد است تکه ا عشق و محبت بین‌شان حاکم باشد این خانواده ماندگار است و متلاشی نمی‌شود راهکار سوم نیز اخلاق خوب است یعنی خشن نباشیم که هم به اعضای خانواده و هم سایر مردم مربوط است.

,

وی در پایان گفت: همسایه نباید از ما آسیب ببیند یک مدیر با زیردستان باید با اخلاق و ادب رفتار کند که اگر مراعات کنیم خانوده‌ها سالم می‌مانند.

,



انتهای پیام/ط
 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه