اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

مردم در انتخابات حضور گسترده و هوشیارانه داشته باشند

مردم در انتخابات حضور گسترده و هوشیارانه داشته باشند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مردم در انتخابات حضور گسترده و هوشیارانه داشته باشند

, مردم در انتخابات حضور گسترده و هوشیارانه داشته باشند, مردم در انتخابات حضور گسترده و هوشیارانه داشته باشند,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: برگزاری پرشور انتخابات در اولویت باشد تا با انتخاب صحیح مجلس در امور نظارت کند و مملکت را اصلاح کند و برای این امر باید افراد صالح و اصلح را انتخاب کنیم این وظیفه ماست.

,

وی، اضافه کرد: افراد ثبت‌نام کننده اگر تشخیص دهند موقعیت مناسب نیست جرات داشته باشند و صحنه را ترک کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: هیات اجرایی به درستی وارد گود شود و به وظایف خود با قدرت عمل کنند.

,

وی، با اشاره به توزیع عادلانه امکانات در نقاط مختلف شهرها، بیان کرد: اگر در این امر عدالت رعایت نمی‌شود این زیبنده مسوولان و کشور اسلامی نیست.

,

امام جمعه ارومیه، افزود: مسوولان دقت کنند و اجازه این امر را نیز ندهند زیرا تقسیم شهر به ٢ قسمت کار غلطی است و باید مسئله عادلانه باشد و هر کس به بندگان خداوند ظلم کند خداوند با آنها دشمن می‌شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، ادامه داد: باید این ٢ با هم در مسیر اهداف انقلاب اسلامی با هم همکاری کنند.

,

وی، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب باید اساتید حوزه و دانشگاه میدان‌دار باشند تا این بیانیه در جامعه جاری باشد.

,

وی، در خطبه نخست این هفته اظهار داشت: یکی از جذاب‌ترین نعمت‌های الهی که انسان را به حیرت می‌اندازد، نماز است، زیرا تمام موجودات هستی در حال عبادت خداوند متعال هستند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان، بیان کرد: وقتی انسان با نماز به ارتباط با خداوند متعال می‌پردازد نظر خداوند متعال بر این بنده است و سایه رحمت خداوند فرد را احاطه می‌کند.

,

وی، اضافه کرد: اگر انسان متوجه شود که در موقع اقامه نماز چه کسی به او توجه می‌کند، دست از اقامه نماز برنمی‌داشتند، همانطور که ائمه در موقع نماز از خود بی خود می‌شدند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: کسانی که نماز نمی‌خوانند واقعا بیچاره و بدبخت هستند که از این لذت خداوندی بی‌بهره هستند.

,

وی، با اشاره به ثواب نماز جماعت نیز گفت: اگر تمام درختان دنیا مداد شوند و تمام ملائک جمع شوند نمی‌توانند ثواب یک رکعت نماز جماعت را بنویسند و این گونه نماز هدیه خداوند متعال بر بندگان است.

,

وی، با اشاره به لزوم توجه به حضور در نمازهای جماعت و جمعه، تاکید کرد: مدیران و مسوولان استانی در نمازهای جماعت و جمعه شرکت کنند و نباید در این مسئله قصور کرد.

,

مجلس ریل گذار دستگاه اجرایی کشور است/ حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان است

, مجلس ریل گذار دستگاه اجرایی کشور است/ حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان است, مجلس ریل گذار دستگاه اجرایی کشور است/ حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این عرصه، عرصه سختی است و کاندیداهای مجلس باید ویژگی هایی داشته باشند که همواره باید مورد توجه آنها قرار گیرد.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه جایگاه نمایندگی مجلس؛ جایگاه والایی است، افزود: مجلس به‌عنوان ریل گذار دستگاه اجرایی کشور است و این نشان دهنده اهمیت جایگاه مجلس است.

,

وی خدامحوری را نخستین ویژگی یک کاندیدا عنوان کرد و گفت: کاندیدای مجلس باید خداترس و خدا محور بوده و شب زنده دار و اهل زهد و تقوا باشد.

,

حسن زاده با تاکید بر اینکه کاندیدای مجلس باید فکر و اندیشه و برنامه داشته باشد؛ تصریح کرد: اگر کسی ایده و اندیشه و برنامه نداشته باشد هم خود و هم اطرافیانش را خسته می کند و توجه به جایگاه مهم مجلس ندارد.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: کاندیدای مجلس باید قدرت و توانایی می خواهد که در سطح شهر، استان و کشور تاثیرگذار باشد.

,

وی با اشاره به اینکه کاندیدای مجلس باید انسان قاطع و محکم باشد، افزود: کاندیدای مجلس باید توانایی ایستادگی در برابر مشکلات را داشته و بتواند از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی دفاع کند نه اینکه خود را منتصب به کسانی کند که منفور مردم حزب الله هستند.

,

حسن زاده با تاکید بر اینکه حقوق نماینده مجلس معلوم است، تصریح کرد: کسانی که با استفاده از پول های کثیف برای دست یابی به جایگاه نمایندگی مجلس تلاش می کنند، آن جایگاه را تخریب می کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه کاندیدای نمایندگی مجلس نباید حب قدرت داشته باشد،افزود: کاندیدای نمایندگی مجلس باید پاسدار استقلال کشور،  پایبند به شعار نه شرقی؛ نه غربی بوده و برای بقای نظام و انقلاب دلسوز بوده و جان دهد والا نمی تواند در آن مقام قرار گیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات امام و رهبری باید سرلوحه کاندیداهای نمایندگی مجلس باشد، اظهار کرد: ان شالله مردم نیز با حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین با بیان اینکه سخنگویی ندارد، اظهار کرد: هر کس از جانب بنده و دفتر بنده با هر دلیل و هدفی حرفی بگوید که از فلانی حمایت می کند، کذب محض است.

,

حسن زاده با بیان اینکه باید بترسیم از روزی که پرده ها درافتد و همه چیز آشکار شود، افزود: از خدا می خواهیم شر مسئولانی که تنها به فکر خود و اطرافیانشان هستند را از سر ما کم کند.

,

وی با اشاره به ترفندها و حیله های دشمنان در ایجاد شک و شبهه، گفت: مثلا دشمنان علیه برخی سنت های مذهبی تلاش کرده و به انحا و بهانه های مختلف مطرح می کنند هزینه سفره احسان در ایام محرم و یا حج واجب را به فقرا بدهید در حالی که از سفر به ترکیه برخی ریخت وپاش ها حمایت می کنند و…. در آنجا چیزی نمی گویند؛ دلیلش این است که چون هدفمند این کار را انجام می دهند.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین به روز پژوهش و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و اظهار کرد: علم بدون پژوهش و  تحقیق نمی تواند به قله های رفیع دست یابد و حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم داده و کشور را به سمت توسعه حرکت دهند.

,

وی هم چنین بار دیگر خواستار حل شدن مشکل کارگران شهرداری شده و در این باره به مسئولان مربوطه تذکر داد.

,

 

,

توسعه اقتصادی منوط به بهبود سیستم حمل و نقل است/راههای مواصلاتی جنوب استان همچنان قتلگاه است

, توسعه اقتصادی منوط به بهبود سیستم حمل و نقل است/راههای مواصلاتی جنوب استان همچنان قتلگاه است, توسعه اقتصادی منوط به بهبود سیستم حمل و نقل است/راههای مواصلاتی جنوب استان همچنان قتلگاه است,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی آنان را به پرهیز از اهل نفاق سفارش کرد و صفت تلوّن (چند رنگ بودن) را از خصوصیات منافقین عنوان کرد و گفت : اهل نفاق با هر بادی سمت و ویشان تغییر میکند و هرجا منفعتی را بیابند به همان سو سوق پیدا خواهند کرد.

, حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی آنان را به پرهیز از اهل نفاق سفارش کرد و صفت تلوّن (چند رنگ بودن) را از خصوصیات منافقین عنوان کرد و گفت : اهل نفاق با هر بادی سمت و ویشان تغییر میکند و هرجا منفعتی را بیابند به همان سو سوق پیدا خواهند کرد.,

امام جمعه شاهین دژ در ادامه سلسله مباحث معاد به مسائل و بدعت های مراسم وفات مومنان پرداخت و گفت: اولین سیره ائمه در مراسم فوت مومن ، عرض تسلیت و ایجاد تسلی و آرامش و پرهیز از ایجاد دغدغه و رعایت حال بازماندگان فرد فوت شده است و بر اساس نظرات مجتهدین سنت خوردن غذا در منزل خانواده های معزا کراهت دارد و از امام صادق علیه السلام روایت است که این عمل از برنامه ها و رفتارهای زمان جاهلیت است و در برخی روایت غذا بردن به خانه معزا سفارش شده است.

, امام جمعه شاهین دژ در ادامه سلسله مباحث معاد به مسائل و بدعت های مراسم وفات مومنان پرداخت و گفت: اولین سیره ائمه در مراسم فوت مومن ، عرض تسلیت و ایجاد تسلی و آرامش و پرهیز از ایجاد دغدغه و رعایت حال بازماندگان فرد فوت شده است و بر اساس نظرات مجتهدین سنت خوردن غذا در منزل خانواده های معزا کراهت دارد و از امام صادق علیه السلام روایت است که این عمل از برنامه ها و رفتارهای زمان جاهلیت است و در برخی روایت غذا بردن به خانه معزا سفارش شده است.,

وی افزود : برخی نیز برای نمایش ثروت و مقام و خودنمایی از دسته های گل پرقیمت و یا برخی کارهای هزینه بردار استفاده میکنند که این خود نوعی بدعت اشتباه است.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید مفتح و نامگذاری این روز به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد : برخی خلأها هست که در بین دانشگاه ها بیشتر به چشم می آید و باعث شده تا  حوزه و دانشگاه کمرنگ جلوه نمایند،از جمله دانشگاه بایست بعنوان مرکز تولید علم شناخته شود،دومین مشکل دانشگاهها جو مدرک گرایی است که اکثرا بدنبال مدرک بجای توسعه و بسط علمی هستند و از جمله مشکلات حوزه نیز بحث مسائل دینی است که عملا در جامعه نهادینه نشده است و نگاه سنتی حاکم در مراکز حوزه های علمیه و دور ماندن آنها از رشد علمی از دیگر مشکلات حوزه است.

,

وی به بیست و ششم آذرماه روز حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و این روز را به دست اندرکاران این عرصه تبریک گفت و افزود : پیشرفت اقتصادی منوط به سیستم حمل و نقل است و از نظر جوامع بین المللی جاده مهمترین عامل توسعه شاخصه های اقتصادی یک شهر است که متاسفانه راههای ما همچنان فرسوده مانده است و به قتلگاه تبدیل شده است.

,

حجت الاسلام فصیح نیا در توصیه به کاندیداهای مجلس یازدهم گفت : سعی کنید قبل از زمان تایید صلاحیت تبلیغات زودهنگام نداشته باشید و قانون را رعایت نمایید و به کانونهای قدرت و ثروت وصل نشوید چراکه فرد ثروتمند بدون طمع دور شما نمیچرخد،از شعار های دوپهلو و متعارض با نظام پرهیز کنید و وظایف قانونی نماینده را مطالعه کنید و بدانید برای چه به میدان آمده اید.

,

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:نماینده ای میتواند در تراز نظام انقلاب باشد که فرمایشات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری را مطالعه و در عمل پیاده نماید و در آخرین توصیه گفت :با نیت خالص و تکیه به ائمه معصومین علیهم السلام وارد عرصه شوند چراکه عزت از آن اهل بیت است و کسی که با این نیت وارد کارزار انتخاباتی شود مطمئنا پیروز خواهد بود.

, این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:نماینده ای میتواند در تراز نظام انقلاب باشد که فرمایشات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری را مطالعه و در عمل پیاده نماید و در آخرین توصیه گفت :با نیت خالص و تکیه به ائمه معصومین علیهم السلام وارد عرصه شوند چراکه عزت از آن اهل بیت است و کسی که با این نیت وارد کارزار انتخاباتی شود مطمئنا پیروز خواهد بود.,

 

,

مسئولان خدمت به مردم را در عمل اثبات کنند نه در حرف

, مسئولان خدمت به مردم را در عمل اثبات کنند نه در حرف, مسئولان خدمت به مردم را در عمل اثبات کنند نه در حرف,

حجت الاسلام والمسلمین میرزا قربان بابایی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انتخابات می تواند عرصه ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شعور ملی باشد، اگر انتخابات به گونه ای باشد که گروه های سیاسی در یک رقابت مثبت برای خدمت گزاری به مردم، سهم متناسب و لایق خود را به دست آورند این انتخابات زمینه ساز نشاط و پیشرفت جامعه است.

,

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرموده اند، مجلس شورای اسلامی یکی از قوای اصلی کشور است که جایگاه و اهمیت بسیار بالایی دارد و در راس تمام نهاد های کشور دانسته شده است.

,

وی اظهار کرد: ملت ایران همیشه سرفراز از این امتحان بزرگ و حساس بیرون آمده اند به لطف خداوند امسال نیز به بهترین شرایط برگزار می شود.

,

امام جمعه موقت پلدشت افزود: ملت ایران به وظیفه خود عمل کرده و همیشه در پای صندوق رای حاضر شده اند و مسئولین نیز باید به این مردم خدمت کنند، در حرف نه بلکه خدمت را در عمل اثبات کنند.

,

بابایی با اشاره به ویژگی های نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استعداد علمی، جرات، آشنایی به قوانین و بصیرت از ویژگی های یک نماینده مجلس است.

,

وی تصریح کرد: عمده مسئولیت یک نماینده قانون گذاری است و باید به قوانین و دانش آن آگاهی داشته و باید شایسته سالاری رعایت شود.

,

وی با اشاره به  رأفت اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی هر زمان احساس کند در این افراد تغییر ایجاد شده آنها را مشمول عفو کرده و با این کار هم جدیت در مجازات و هم رأفت الهی مدنظر قانون‌گذاران و مسئولان جمهوری اسلامی قرار دارد.

,

خطیب موقت نماز جمعه پلدشت با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی افزود: سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روزوحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است که فرصتی برای پرداختن به این موضوع مهم و راهبردی را در اختیار می‌گذارد.

,

بابایی گفت: وحدت یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری و پیروزی و تثبیت و بالندگی و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی از ابتدا تاکنون بوده وهست. وحدت حوزه و دانشگاه در این میان نقطه محوری و اصلی است، چرا که این دو قشر، دو نهاد مولّد نیرو و محتوا و انسان ‌افزار و نرم‌افزار برای پیشرفت انقلاب اسلامی هستند.

,

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای هفت گانه ماموریت‌های اِعلامی ازسوی رهبرحکیم انقلاب اسلامی است. بی‌تردید نقش اصلی در تبیین و ترویج و تحقق بیانیه گام دوم از آنِ حوزه و دانشگاه است.

,

امام جمعه موقت پلدشت افزود: تشکیل دبیرخانه چابک و فعال متشکل از فضلا و دانشمندان جوان هر دونهاد برای این مهم، پیشنهاد می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه