اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

دستگاه‌های امنیتی به هزینه‌های کاندیداها ورود کنند/ برخی از نمایندگان فعلی وکیل الدوله هستند

دستگاه‌های امنیتی به هزینه‌های کاندیداها ورود کنند/ برخی از نمایندگان فعلی وکیل الدوله هستند
در نماز جمعه خراسان رضوی بر ضرورت نظارت بر هزینه های نماینده های مجلس توسط دستگاه های نظارتی و رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز سیاسی عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در آن بر ضرورت نظارت بر هزینه های نماینده های مجلس توسط دستگاه های نظارتی و رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

آیت الله علم الهدی:

, آیت الله علم الهدی:,

خرج کردن پول برای نمایندگی، رقابت در قدرت است/ دستگاه‌های امنیتی به هزینه‌های کاندیداها ورود کنند

, خرج کردن پول برای نمایندگی، رقابت در قدرت است/ دستگاه‌های امنیتی به هزینه‌های کاندیداها ورود کنند,

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: در حقیقت انتخابات یک مظهر قطعی مشترک در انواع دموکراسی و مردم‌سالاری است.

,

وی اضافه کرد: انتخابات در مردم‌سالاری غربی، ماهیتا با انتخابات در نظام مردم‌سلاری دینی متفاوت است، در دموکراسی غربی انتخابات در مقام رقابت قدرت است، برای اینکه قدرت حاکمیت به مردم و افراد و یا به یک حزب برسد، احزاب باهم رقابت می‌کنند، این انتخابات نتیجه رقابت در قدرت است، اما در نظام مردم سالاری اسلامی انتخابات نتیجه رقابت در قدرت نیست، مشارکت سیاسی تکلیف مردم است.

,

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: پیغمبر فرمودند: «کسی که احتمام در امور سیاسی ندارد، اصلا مسلمان نیست»، مشارکت فقط حق نیست، مردم تکلیف خودشان را انجام می‌دهند، پس اصل مشارکت سیاسی در اسلام تکلیف است.

,

‌نماینده  ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به معنی کاندیدا شدن در انتخابات گفت: معنی کاندیدا شدن در انتخابات این است که همه شما وظیفه دارید  در مسائل سیاسی کشور دخالت کنید، آقا یا خانوم نماینده هم از طرف عده‌ایی آدم این وظیفه شرعی را انجام می‌دهد، پس تبلیغ معنی ندارد، پول خرج کردن معنی ندارد، پوستر زدن به چه معناست؟

,

وی افزود: پول خرج کردن برای نمایندگی، یعنی رقابت در قدرت، این نماینده بر مبنای اندیشه و تکلیف شرعی نیامده است کاندیدا بشود، هزینه می‌کند، پول مصرف می‌کند که به  قدرت برسد. آقای فرماندار گفتند 536 نفر برای انتخابات مجلس از مشهد مقدس اسم نوشتند، مشهد 5 کرسی دارد، یعنی برای هر کرسی 100 نفر آمدند،  یعنی این 100 نفری که برای تصاحب کرسی رقابت می‌کنند، واقعا آمدند تکلیف شرعی مشهد و کلات را به نمایندگی انجام بدهند، یا بحث رقابت در قدرت است؟ این با اندیشه و اعتقاد اسلامی و دینی نمی‌سازد، این اندیشه سیاسی لیبرال دموکرات است.

,

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه تاکید کرد: در درجه اول از دستگاه‌های نظارتی انتخابات و بعد از دستگاه‌های امنیتی خواهش می‌کنم که به این قضیه ورود پیدا کنند و هزینه‌های کاندیداها شفاف بشود، یک آقای تاجر یا شرکت اقتصادی به چه صورتی 100 میلیون به حساب ستاد انتخابات  ‌یک نماینده می‌ریزند؟ اگر بنا شد کاندیدا شدن در نمایندگی مجلس رقابت در قدرت باشد، و در این رقابت پول باید هزینه کرد، چرا این هزینه را آمریکا نکند؟ و آن نماینده بشود عامل نفوذی داخل، هزینه‌ها باید شفاف بشود، دستگاه‌های امنیتی و قضایی ما باید بررسی کنند، اگر یک آقای آمد در عرصه انتخابات میلیاردی هزینه کرد، حتما بپرسید از کجاست؟ پشت پرده کی هست؟ پشت پرده آمریکا، اسرائیل و انگلیس است، دنیای کفر با ما دشمن است.

,

وی ادامه داد: مسئله انتخابات یک دروازه بزرگ برای قلعه ایمن است، این قلعه دیوارش بلند است، چون دیوارش ولایت است. از این دیوار هیچ دشمنی نمی‌تواند بالا بیاید، اما یک دورازه بزرگ به اسم انتخابات دارد، از این دورازه بزرگ دشمن وارد می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه گفت: این هزینه را برای مردم بکنید، آقایی که یک میلیون و نیم مستمری‌بگیر است، گفت به ما بسته معیشتی ندادند، من از آقای استاندار خواهش می‌کنم این قضیه را در استان پیگیری کنند، فقیر آبرومند آن کسی است که شما برید در خانه‌اش، مسئولان ما باید به سراغ فقرا بروند، این وظیفه اصلی ما‌ست.

,

 

,

امام جمعه کوهسرخ: 

, امام جمعه کوهسرخ: ,

حوزه و دانشگاه دو نهاد جویای دانش در کشور هستند / خطر دانشگاه و حوزه اگر در مسیر خود نباشند از بمب خوشه ای بیشتر است

, حوزه و دانشگاه دو نهاد جویای دانش در کشور هستند / خطر دانشگاه و حوزه اگر در مسیر خود نباشند از بمب خوشه ای بیشتر است,

حجت الاسلام محمود رضایی، امام جمعه کوهسرخ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به روز وحدت و حوزه اظهار داشت: دانشگاه در نگاه حضرت امام این است که باید انسان تربیت و به بیرون صادر کند.

,

وی با بیان اینکه خطر دانشگاه از بمب خوشه ای بالاتر است و چنانچه که خطر حوزه های علمیه از خطر دانشگاه هم بیشتر است اگر مسیر تقوا و وجدان خدامحوری نباشد، خاطرنشان کرد: در دانشگاه و حوزه باید تذهیب کنند و متعهد باشند و تربیت این نسل یعنی آینده مملکت را درست کردند.

,

خطیب جمعه کوهسرخ با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه با هم هستند و باید با هم باشند، تصریح کرد: مهم این است که افرادی که از دانشگاه بیرون می آید بداند که با بودجه این مملکت قد کشیده و تحصیل کرده است و باید به مردم و مملکت خود خدمت کند.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: اگر ارتباط بین حوزه و دانشگاه حفظ و بیشتر شود هم دین و دنیا جامعه آباد خواهد شد و این خروجی نهاد جویای دانش در کشور یعنی حوزه و دانشگاه است.

,

رضایی با اشاره به بحث اینستکس، عنوان کرد: با خروج آمریکا از برجام، باقی کشورهای اروپایی دست و پا می زدند که در نبود رئیس خود کاری را انجام بدهند و یک ابزاری بیشتر با محوریت فرانسه تحت عنوان ابزار پشتیبانی مبادلات مالی ایجاد کردند.

,

وی با بیان اینکه آنها به دنبال این هستند که ایران را امیدوار کنند تا از برجام خارج نشود، تشریح کرد: اروپا به دنبال تغییر دادن محاسبات مردم و مسئولان هستند و در یک برهه ای برخی از مسئولان ما دچار چالش شدند و تحلیل درستی نداشتند.

,

امام جمعه کوهسرخ با تاکید بر اینکه دیپلماسی ما باید در بحث اینستکس هوشیار باشند، بیان کرد: ما گام های بعدی را باید با قدرت برداریم و مشت محکمی بر دهان آمریکا و نوچه های او بزنیم.

,

 

,

 

,

امام جمعه موقت کاشمر:

, امام جمعه موقت کاشمر:,

ابزار مبادلات تجاری کلید واژه جدید دشمن است 

, ابزار مبادلات تجاری کلید واژه جدید دشمن است ,

حجت الاسلام احدی، امام جمعه موقت کاشمر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی که یک پدیده جدیدی است تلفیق جمهوریت و اسلامیت است.

,

وی با بیان اینکه مبنای حکومت دین و حضور مردم سرنوشت ساز باشد و مخفف آن در کلمه جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: هر چه حضور مردم بیشتر و با شکوه تر باشد مسئولان نظام با اقتدار بیشتری می توانند در دنیا از آرمان های این انقلاب دفاع کنند.

,

خطیب جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه وحدت به معنای حضور گسترده مردم در سایه ارزش ها و بر محور ولایت بسیار تعین کنند است، تصریح کرد: دشمنان این روزها سعی می کنند این وحدت را خدشه دار کنند و هر چه درصد رضایت مردم از حاکمیت افزایش پیدا کند نشانه قدرت و اقتدار نظام است.

,

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این حقیقت تلخ را باید گفت که مردم ناراضی هستند و سختی می کشند، اذعان کرد: افرادی می توانند این سختی را متوجه شوند که در بیمارستان ها مریض داشته باشند و دچار مشکلات مادی و فرزندان دم بخت و کمبود امکانات باشند.

,

احدی با بیان اینکه شأن این مردم بسیار بالاتر از این است که بخواهند با این چالش ها روبرو شوند، عنوان کرد: قدر این ملت در صحنه را بیشتر از این ها باید بدانیم و زمانی که صحبت از دشمن می شود همین مردم متحد و یکپارچه ایستاده اند و حضور این مردم را در برابر دشمن دیده ایم.

,

وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی می کند با فریب کار خود را انجام دهد، تشریح کرد: ابزار مبادلات تجاری کلید واژه جدید دشمن است و به دنبال این هستند که پول نفت ما را به وسیله یک کشور اروپایی با دارو و تجهیزات پزشکی بدهند.

,

امام جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه چند اشکال عمده متخصصان بر این طرح گرفته اند، بیان کرد: سهامداران اصلی این شرکت سه کشور هستند و اجازه دارند این بحث را هر زمان که خواستند یکطرفه فسخ کنند و با این طرح وابستگی ما به خارج همچنان برقرار خواهد بود.

,

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: بر پایه وحدت مردم، استقامت و تکیه بر توانایی جوانان و ملت شریف باید از این پیچ های خطرناک بگذریم و اگر دست به دست هم بدهیم و در سایه ولایت از این مرحله عبور خواهیم کرد.

,

 

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه: 

, امام جمعه تربت حیدریه: ,

نظام جمهوری اسلامی برخاسته از حقیقت اسلام است/مردم نماینده ای در تراز گام دوم انقلاب انتخاب کنند

, نظام جمهوری اسلامی برخاسته از حقیقت اسلام است/مردم نماینده ای در تراز گام دوم انقلاب انتخاب کنند,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه این هفته تربت حیدریه اظهار داشت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و به حمدلله عزیزانی به عنوان داوطلب ثبت نام کرده اند تا در عرصه خدمت به مردم، مبارزه با استکبار و حفظ نظام اسلامی حضور پیدا کرده و تکلیف خود را انجام بدهند. 

,

وی افزود: جمهوری اسلامی ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت است یا به تعبیر طلبگی ترکیبی اتحادی است، لذا این طور نیست که نظام جمهوری اسلامی جمهوریت اش مطلبی باشد و اسلامیت اش مطلبی دیگر و بعضی بگویند که جمهوریت را می خواهیم و بعضی دیگر اسلامیت را بخواهند.

,

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، جمهوریتی برخواسته از دل و حقیقت اسلام است و حقیقت اسلام در جامعه جز با حضور مردم و انتخاب مسئولین توسط مردم پیاده نخواهد شد.

,

عصمتی با اشاره به دوران خلافت امام علی(علیه السلام) و خطبه معروف شقشقیه حضرت گفت: هر چند امیرالمومنین خود را منصوب به پیامبر(صلی الله) می دانستند و اگر چه حاکمیت در حکومت اسلامی سر چشمه در عنایت الهی دارد، اما با حضور مردم و انتخاب مردم و حمایت مردم فعلیت پیدا می کند. یعنی مردم مومن به الله بر اساس ارزش های دینی با شخصی بیعت می کنند و اشخاصی را برای مدیریت جامعه اسلامی با شاخصه های اسلامی انتخاب می کنند. 

,

 وی اظهار داشت: اگر مردم در صحنه حاکمیت و نظام نقش خود را عملی نکنند و حضور نداشته باشند، عملا امامت جامعه قدرت اجرایی نخواهد داشت تا نقش موثر خود را ایفا کند.

,

خطیب جمعه تربت حیدریه افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات زیادی تاکنون برگزار شده که هر کدام تجلی گاه اسلامیت و جمهوریت است و بیعت با امامت جامعه اسلامی و عملی کردن ارزش های اسلامی بوده است. به لطف خدا چهل سال گذشته و در گام دوم انقلاب حضور با بصیرت و مومنانه مردم؛با توجه به نقش های مخرب دشمنان اسلام و انقلاب ضرورت دارد و از خدا می خواهیم تا همه در این امتحان الهی به وظیفه شان عمل کرده و همگی با انتخاب فردی مناسب و در تراز گام دوم انقلاب تکلیف الهی مان را انجام دهیم.

,

 

,

امام جمعه نیشابور:

, امام جمعه نیشابور:,

دشمن از مجلس قوی می‌ترسد

, دشمن از مجلس قوی می‌ترسد,

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه نیشابور در مصلای این شهر گفت: خدمت نباید برای جمع کردن مال و هوادار باشد. بالاترین معروف تشکیل حکومت اسلامی که شما ملت بزرگ در طول ۴۰ سال این کار بزرگ را انجام دادید.

,

وی تصریح کرد: اساس این حکومت مردم و جمهوری هستند، آنچه از فکر و رای این مردم تراوش می کند باعث رشد اسلام خواهد شد.

,

امام جمعه نیشابور تاکید کرد: قبل از انقلاب جامعه متوسط و طبقه پایین کاره ای نبودند و در اداره کشور نقشی نداشتند و عده اشرافی با هماهنگی سفارت خانه آمریکا و انگلیس کشور را اداره می کردند.

,

یعقوبی خاطر نشان کرد: امروز یک رای پایین جامعه در سرنوشت کشور اثر می گذارد. مردم بی تفاوت نباشند همین رای یک نفر در سرنوشت کشور اثر می گذارد.

,

وی گفت: مردم تماشاچی نباشند تا دیگران که شاید اهداف بیگانگان را دنبال می کنند انتخاب کنند.

,

امام جمعه نیشابور با اشاره به برخی صحبت ها در مورد عدم حضور در انتخابات ضمن بیان ضرورت شرکت در تعیین آینده، تاکید کرد: حتی بین بد و بدتر باید بد را انتخاب کرد نباید بی تفاوت بود.

,

یعقوبی ادامه داد آن روزی که کشور مشکل جنگ داشت همین مردم مشکل را حل کردند امروز هم همینطور است. نباید نماینده های ابوموسی اشعری وار انتخاب کرد که در کف مجلس سرگردانند و گرفتار لابی ها هستند.

,

امام جمعه نیشابور اظهار داشت: دشمن از افراد باکفایت و قدرتمند در مجلس و دولت و هرجا که باشند می ترسد. افرادی که در نقاب نفاق به میدان می آیند را باید درست بشناسیم.

,

ی با اشاره به مشکلات فرهنگی در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: خطر دانشگاه سکولار از خطر بمب خوشه ای بالاتر است، حوزه و دانشگاه باید باهم باشند، تحصیل و تهذیب باید باهم باشد.

,

یعقوبی با مخاطب قرار دادن مدعیان حقوق بشر گفت: امروز شیخ زکزاکی تحت شدیدترین شکنجه ها است و من نمی دانم آنهایی که فریاد حقوق بشر سر می‌دهند کجا هستند.

,

 

,

امام جمعه درگز:

, امام جمعه درگز:,

کاندیدی که به دنبال غیبت، تهمت و تخریب دیگران باشد شایستگی نمایندگی مردم را ندارد

, کاندیدی که به دنبال غیبت، تهمت و تخریب دیگران باشد شایستگی نمایندگی مردم را ندارد,

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه 22 آذر ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: اگر انسان در هر لحظه زندگی خود متوجه نعمتهای بی پایان الهی باشد، این یادآوری به ترک گناه و معصیت و افزایش تقوا در او کمک می کند.

, .,

وی افزود: در دین اسلام و روایات اهل بیت چند چیز جایگاه خاص و ویژه داشته و در سعادت انسان نقش اساسی ایفا می کنند؛ توجه به نماز اول وقت و جماعت به عنوان ستون دین و داشتن قدرت عقل از جمله این موارد است؛ روز قیامت انسانها بر اساس میزان اهتمام به نماز اول وقت و درجات عقلشان در بهشت درجه می‌گیرند.

,

امام جمعه درگز تصریح کرد: انتخابات یکی از شرایطی است که دینداری در آن سخت تر می شود چرا که افراد زیادی برای رسیدن به قدرت به جای ارائه کردن توانایی های خود، علیه دیگران دست به غیبت، تهمت و تخریب می زنند؛ اینگونه افراد به هیچ وجه شایستگی نمایندگی مردم را نداشته و نباید به آنها اعتماد کرد.

,

حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: مطابق فرمایش امام راحل (ره)، اگر کسی به دنبال حذف و یا تخریب دیگران بوده و مصلحت جناح خود را بر مصلح انقلاب مقدم بدارد، به اسلام ضربه زده و به نظام خیانت کرده است؛ دنیا و آنچه در آن است ارزش یک غیبت را ندارد اما بعضی افراد و طرفداران آنها در اثر بی تقوایی و حب ریاست جهنم را به راحتی برای خود میخرند.

,

وی در ادامه با گرامیداشت شهادت آیت الله مفتح تبیین کرد: حوزه و دانشگاه با وحدت خود در پیروزی و تداوم این انقلاب بسیار موثر بوده اند و خواهند بود؛ البته خلأ هایی هم وجود دارد که ناشی از درک نادرست وحدت و وجود برخی عوامل درونی و بیرونی است؛ باید با توجه و رفع شبهات و جلوگیری از نفوذ دشمن اجازه ندهیم بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد شود.

,

امام جمعه درگز گفت: رهبر شیعیان نیجریه در کمال مظلومیت و وجود قریب به چهل ترکش در قسمت سر با وضعیت بسیار سختی در زندان به سر می برد، آنوقت نهادهای بین المللی و دولت های اسلامی ایستاده اند و این موضوع را تماشا می کنند؛ او که پس از ملاقات با امام عزیز ما شیعه شد توانست میلیون ها انسان را به مذهب تشیع دعوت کند؛ بنابراین همه ما مدیون مجاهدت های ایشان هستیم، دولت ما باید قوی تر ظاهر شده و به دنبال آزادی او باشد.

,

حجت الاسلام ایروانی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته بنا داریم از این پس در جهت حمایت از اشتغال و کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار، نمایشگاه های دائمی را در محل مصلی شهرستان برقرار کنیم؛ به مردم عزیز توصیه می کنیم پای کار آمده و لوازم مورد نیاز خود را از این نمایشگاه ها خریداری کنند تا وضعیت اقتصادی خانواده های کم برخوردار شهرستان بهتر شود.

,

 

,

امام جمعه خلیل آباد:

, امام جمعه خلیل آباد:,

برخی خانواده ها از حضور فرزندان خود در اغتشاشات آگاه نبودند / عفو زندانیان پشیمان نشان از رأفت جمهوری اسلامی بود

, برخی خانواده ها از حضور فرزندان خود در اغتشاشات آگاه نبودند / عفو زندانیان پشیمان نشان از رأفت جمهوری اسلامی بود,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مواضع مقام معظم رهبری درباره برخورد با اشرار حوادث اخیر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دستور دادند که هر چه سریعتر نسبت به برخورد با عاملان اخیر اقدام کند.

,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر زمان که احساس کند که در این افراد تغییر حاصل شده آنها را مورد عفو و رأفت اسلامی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: افرادی که با شرارت علیه اموال مردم عمل می کنند با افرادی که در این اغتشاشات آسیب دیده اند متفاوت هستند.

,

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه خانواده هایی بودند از حضور فرزندان خود در این اغتشاشات آگاه نبودند و دولت جمهوری اسلامی سعی می کند که با رأفت با آنها برخورد کند،  تصریح کرد: 85 درصد افرادی که در این حوادث کشته شدند افرادی بودند که اصلاً در صحنه نبودند.

,

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: جمهوری اسلامی با عفو زندانیان نشان می دهد که علی رغم قاطعیت در برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر، ولی اصرار بر زندانی شدن این افراد ندارند و هر زمان که تغییری در آنها حاصل شوند مورد عفو قرار می گیرند.

,

ناهیدی با بیان اینکه این روزها سالگرد حمله به منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه است، عنوان کرد: این روزها مصلح مجاهد و غیور شیخ زکزاکی در کمال غربت در حالی که دهها ترکش در بدن دارد به جای ادامه درمان دوباره به زندان منتقل شده است.

,

وی با اشاره به اینکه جرم شیخ زکزاکی و همسر و همراهان او، چیزی جز شیعه بودن و دفاع از مکتب اهل بیت نیست، تشریح کرد: آمریکا، اسرائیل، آل سعود و وهابیت از طریق دولت نیجریه عامل حمله به خانه شیخ زکزاکی است.

,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه شیخ زکزاکی بعد از دیدار با حضرت امام (ره) در سال 57 شیعه شد و در نیجریه افراد زیادی را شیعه کرد و این نشان از تاثیرگذاری یک عالم است، بیان کرد: از دولت جمهوری اسلامی انتظار داریم که برای آزادی شیخ زکزاکی و ادامه روند درمان تلاش بیشتری را انجام دهد.

,

وی با اشاره به اینکه مهم نیست که انسان تا چه اندازه عمر کند بلکه مهم این است که در عمر خود تا چه اندازه مثمر ثمر بوده است، تاکید کرد: عمر باید با برکت، سودمند و اثرگذار در راه الهی و برنامه ریزی شده و هدفمند باشد.

,

 

,

امام جمعه سبزوار:

, امام جمعه سبزوار:,

شورای نگهبان در خصوص تایدد صلاحیت ها نظارت ویژه ای داشته باشد/برخی از نمایندگان فعلی وکیل الدوله هستند

, شورای نگهبان در خصوص تایدد صلاحیت ها نظارت ویژه ای داشته باشد/برخی از نمایندگان فعلی وکیل الدوله هستند,

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با اشاره به اینکه هیئت های نظرات و اجرایی در امر انتخابات که وظیفه احراز صلاحیت های نامزدهای احتمالی را برعهده دارند باید بسیار با حساسیت بر این موضوع ورود کنند اظهارداشت: این افراد نباید اجازه دهند که افرادی که التزامی به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ندارند و تنها در زبان این موضوع را بیان می کنند وارد عرصه انتخاب مردم شوند.

,

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد دارای سابقه فساد اقصادی نیزقصد حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا را دارند تاکید کرد: این وظیفه شورای نگهبان و هیئت های نظارت و اجرایی است که از ورود این افراد  جلوگیری کند.

,

مقیسه با اشاره به اینکه  افرادی که ارتباط ویژه با سران فتنه دارند و به واسطه آنها در رای گیری های و تصویب لوایح گوش به فرمان بوده و با پیام آنها در مجلس اقدام به رای دادن می کنند نیز باید به صورت جدی در خصوص تایید صلاحیت آنها تجدید نظر شود.

,

امام جمعه سبزوار با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از نمایندگان حال حاضر در مجلس شورای اسلامی مصالح خودشان را بر مصالح نظام ترجیح میدهند تصریح کرد: برخی از این نمایندگان وکیل الدوله هستند و بر هر خلافی سرپوش گذاشته و و نظارت دقیقی بر رفتار دولت ندارند.

,

وی بر واگذاری کارخانه ها و خصوصی سازی ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی با رانت از بانک ها وام های کلان گرفته و صاحب کارخانه های بزرگ می شوند و پس از آن نیز پول وام را پس نمی دهند و نمایندگانی که باید در این موضوعات ورود کنند نیز ساکت هستند و دم برنمی آوردند.

,

مقیسه ادامه داد: این اقدامات زحمت قوه قضائیه را در پیگیری و بازگرداندن بیت المال بیشتر میکند.

,

امام جمعه سبزوار همچنین بر موضوع انتخاب اصلح به مردم توصیه های داشت و افزود: کسانی که سعی می کنند با دادن وعده های توخالی و برخی با توزیع شام و ناهار انتخاباتی رای مردم را بخرند هیچگونه صلاحیتی برای وکالت مردم در مجلس ندارند.

,

امام جمعه سبزوار در ادامه خطبه های به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دو نهاد می توانند مانند دو بالی که کشور را به اوج برسانند عمل کرده و مایه پیشرفت کشور باشند.

,

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب و اهدافی که مقام معظم رهبری برآن تاکید کردند جوانان مورد خطاب هستند ادامه داد: این دو نهاد دارای نیروهای جوان فراوانی هستند که در کنار یکدیگر می توانندبه تحقق این بیانه کمک کنند.

,

مقیسه جدایی حوزه و دانشگاه را هدف دشمن دانست و افزود: از ابتدا دشمنان تلاش های فراوانی را برای تفرقه بین حوزه و دانشگاه ها انجام داده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه